Magia Powietrza | Zaklęcia w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Magia Powietrza
Magiczna Strzała
Koszt: 5 Poziom: 1 Czas trwania: - Opis: Wrogi oddział otrzymuje obrażenia w wysokości (Moc*10)+10 Poziom zaawansowany: (Moc*10)+20 obrażeń Poziom mistrzowski: (Moc*10)+30 obrażeń |
Podstawowe zaklęcie ofensywne, które znaleźć można w większości Gildii Magii poziomu 1. Przydaje się głównie na początku rozgrywki, gdyż nawet bohaterowi bez dużej ilości Mocy pozwala zadawać spore obrażenia - w późniejszym etapie trochę odpada, gdyż Moc ma słaby wpływ na obrażenia.
Przyspieszenie
Koszt: 6 Poziom: 1 Czas trwania: - 1 runda Opis: Szybkość oddziału zwiększa się o 3 pola. Poziom zaawansowany: Zwiększenie szybkości o 5 pól. Poziom mistrzowski: Zwiększenie szybkości wszystkich oddziałów o 5 pół. |
Jeden z najlepszych czarów w grze i bezapelacyjnie najlepsze zaklęcie spośród 1-go poziomu. Zwiększenie szybkości pozwala wykonać ruch danej jednostce szybciej, co, jak wiadomo, ma kolosalne znacznie. Poziom mistrzowski pozwala przyspieszyć wszystkie sojusznicze jednostki, co daje ogromną przewagę nad wrogiem.
Aura Artefaktów
Koszt: 2 Poziom: 1 Czas trwania: - natychmiast; do końca trwania tury Opis: Ukazuje na mapie świata położenie wszystkich artefaktów. Poziom zaawansowany: Ukazuje położenie wszystkich artefaktów i bohaterów. Poziom mistrzowski: Ukazuje położenie wszystkich artefaktów, bohaterów, a także miast. |
Bardzo przydatne i zarazem niezwykle tanie w użytkowaniu zaklęcie. O ile podstawowy poziom jest mało przydatny, o tyle już zaawansowany pozwala wyświetlić pozycję wrogich bohaterów na mapie świata, niezależnie od tego, czy teren został odkryty. Zmniejsza to szansę bycia zaskoczonym przez wrogi oddział i pozwala lepiej planować własne działania.
Fortuna
Koszt: 7 Poziom: 2 Czas trwania: 1 runda Opis: Zwiększa szczęście wybranego oddziału o 1. Poziom zaawansowany: Zwiększa szczęście wybranego oddziału o 2. Poziom mistrzowski: Zwiększa szczęście wszystkich sojuszniczych oddziałów o 2. |
Fortuna, wbrew pozorom, jest jednym ze słabszych zaklęć dostępnych w grze z bardzo prostego powodu - jest cała masa sposobów, by utrzymać szczęście jednostek na maksymalnym poziomie (3), czy to za sprawą artefaktów, niektórych jednostek, czy po prostu odwiedzania niektórych miejsc. Warto rzucić jakieś inne zaklęcie zamiast tego.
Błyskawica
Koszt: 10 Poziom: 2 Czas trwania: - Opis: Wrogi oddział otrzymuje obrażenia w wysokości (Moc*25)+10. Poziom zaawansowany: (Moc*25)+20 obrażeń Poziom mistrzowski: (Moc*25)+30 obrażeń |
Błyskawica to po prostu wzmocniona wersja Magicznego Pocisku - kosztuje dwa razy więcej many, zadając przy tym znacznie większe obrażenia. Dobry przelicznik Moc/obrażenia sprawia, że czar ten skuteczny jest nawet w późniejszym etapie rozgrywki. Warto używać jej na wrogich strzelcach, bądź by osłabić wrogie jednostki 7-go poziomu - przy dostatecznej mocy jest w stanie zabić nawet kilka takich jednostek za jednym uderzeniem.
Ochrona przed powietrzem
Koszt: 7 Poziom: 2 Czas trwania: 1 runda Opis: Sojuszniczy oddział otrzymuje 30% mniej obrażeń od czarów Magii Powietrza. Poziom zaawansowany: Sojuszniczy oddział otrzymuje 50% mniej obrażeń od czarów Magii Powietrza. Poziom mistrzowski: Wszystkie sojusznicze oddziały otrzymują 50% mniej obrażeń od czarów Magii Powietrza. |
Ochrona przed powietrzem przydaje się jedynie w przypadku, w którym wiesz, że przeciwnik dysponuje dużą Mocą, a także będzie korzystał z zaklęć Błyskawicy, bądź Łańcucha piorunów - w innym wypadku jest to kompletnie bezużyteczne, z uwagi na fakt, iż blokuje jedynie obrażenia od czarów, gdyż żadna jednostka w grze nie ma ataku opartego na żywiole.
Precyzja
Koszt: 8 Poziom: 2 Czas trwania: 1 runda Opis: Zwiększa atak dystansowy jednostki o 3 punkty. Poziom zaawansowany: Zwiększa atak o 6 punktów. Poziom mistrzowski: Zwiększa atak dystansowy wszystkich jednostek sojuszniczych o 6 punktów. |
Kolejny czar, który na papierze wygląda przyzwoicie, a w praktyce okazuje się słaby. Znacznie lepszymi zaklęciami są chociażby Żądza Krwi, czy Błogosławieństwo, nie wspominając już o Psalmie Mocy, który, oprócz zwiększania ataku, dodaje także obronę i szybkość. Lepiej wykorzystać możliwość rzucenia zaklęcia w turze na co innego.
Promień Osłabienia
Koszt: 10 Poziom: 2 Czas trwania: cała bitwa Opis: Zmniejsza obronę jednostki nieprzyjaciela - czar może zostać rzucony kilkakrotnie, gdyż efekt się kumuluje. Poziom zaawansowany: Zmniejsza obronę o 4. Poziom mistrzowski: Zmniejsza obronę o 5. |
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie