Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Lochy

Troglodyta / Piekielny Troglodyta

Atak: 4 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 4

Obrona: 3

Strzały: -

Obrażenia: 1-3

Zdrowie: 5

Szybkość: 4

Koszt: 50

Przyrost: 14

Atak: 5 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 5

Obrona: 4

Strzały: -

Obrażenia: 1-3

Zdrowie: 6

Szybkość: 5

Koszt: 65

Przyrost: 14

Troglodyta jest jednostką, którą można określić jako średnią - posiada statystyki, które nie wybijają jej na tle innych stworów 1-go poziomu. Spisuje się więc głównie jako obrońca dla strzelców Lochu.

Piekielny Troglodyta otrzymuje wzmocnienie w praktycznie każdym aspekcie, stając się jednostka nieco bardziej ofensywną, głównie dzięki zwiększonej szybkości poruszania się.

Oba warianty posiadają unikalną dla nich umiejętność - odporność na Oślepienie. Sprawia to, że są oni niewrażliwi na zaklęcie Oślepienia, które nakłada ów efekt, jak i ataki Jednorożców z miasta Bastion. Jednostki 1-go poziomu na ogół występują w ogromnych ilościach, przez co często padają ofiarą właśnie tego czaru, by wyeliminować ich z walki - nie w tym przypadku. Warto też wybudować Czarci Krąg, który zwiększa ich cotygodniowy przyrost.

Harpia / Harpia Wiedźma

Atak: 6 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 6

Obrona: 5

Strzały: -

Obrażenia: 1-4

Zdrowie: 14

Szybkość: 6

Koszt: 130

Przyrost: 8

Atak: 6 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 6

Obrona: 6

Strzały: -

Obrażenia: 1-4

Zdrowie: 14

Szybkość: 9

Koszt: 170

Przyrost: 8

Harpia, gdyby spojrzeć jedynie na jej statystyki, wydaje się śmiesznie słaba - jest niewiele silniejsza od opisanego wcześniej Troglodyty, wyprzedzając go jedynie w ilości posiadanych punktów zdrowia. Jej największą zaletą jest jednak unikalny atak - Harpia dolatuje do ofiary, atakuje, a następnie wraca na miejsce, skąd został wyprowadzony atak.

Harpia Wiedźma to po prostu lekko wzmocniona wersja poprzedniczki, z wyraźnie poprawioną prędkością. Tym, co ponownie wyróżnia tą jednostkę, jest jej ulepszony atak - podobnie jak wersja "klasyczna", dolatuje ona do przeciwnika, a po ataku wraca na miejsce, jednak tym razem wróg nie może kontratakować. Dzięki jej szybkości, którą można zwiększyć dodatkowo za pomocą zaklęć (Przyspieszenie, Psalm Mocy) czy artefaktów, można by rzecz, że jest darmowym (bo bez limitu amunicji) strzelcem, gdyż jest w stanie przelecieć przez całe pole bitwy, zaatakować i wrócić na drugi koniec areny bez szwanku.

Obie wersje Harpii zyskują bardzo na zaklęciu Błogosławieństwo, gdyż posiadają one bardzo duży rozrzut w zadawanych obrażeniach.

Beholder / Złe Oko

Atak: 9 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 9

Obrona: 7

Strzały: 12

Obrażenia: 3-5

Zdrowie: 22

Szybkość: 5

Koszt: 250

Przyrost: 7

Atak: 10 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 10

Obrona: 8

Strzały: 24

Obrażenia: 3-5

Zdrowie: 22

Szybkość: 7

Koszt: 280

Przyrost: 7

Jedna z dwóch jednostek strzeleckich miasta Lochy, Beholder, posiada ponadprzeciętne statystyki jak na strzelca 3-go poziomu. Wyróżnia je zarówno wysoki współczynnik ataku, dobre obrażenia, jak i spora ilość punktów zdrowia. Kolejnym atutem jest brak kary za walkę w zwarciu, co przy wysokich zdolnościach defensywnych sprawia, że ciężko jest pozbyć się tej jednostki z pola walki.

Złe Oko otrzymujesz wzmocnienie na wszystkich polach, stając się jeszcze skuteczniejszym strzelcem.

Meduza / Meduza Królewska

Atak: 9 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 9

Obrona: 9

Strzały: 4

Obrażenia: 6-8

Zdrowie: 25

Szybkość: 5

Koszt: 300

Przyrost: 4

Atak: 10 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 10

Obrona: 10

Strzały: 8

Obrażenia: 6-8

Zdrowie: 30

Szybkość: 6

Koszt: 330

Przyrost: 4

Kolejny strzelec z Lochów jest jednostką dość nierówną, gdyż, patrząc na same statystyki, jest niewiele silniejsza, niż opisane wyżej Beholdery, a ma znacznie mniejszy przyrost tygodniowy. Podobnie jak w poprzednim przypadku, Meduzy nie posiadają kary do walki wręcz, oraz mają 20% szansę na zamianę wrogiej jednostki w kamień (efekt utrzymuje się 3 tury) podczas ataku w walce bezpośredniej - jest to więc dodatkowa kara dla jednostek, które planują zaatakować ją z bliska.

Meduza Królewska zyskuje zwiększony atak i obronę, pulę punktów zdrowia oraz większą ilość strzał, lecz różnice na tym w zasadzie się kończą.

Obie wersje Meduz to jednostka dość specyficzna, gdyż ich niska ilość strzał robi z nich niejako hybrydę - przez kilka rund mogą bez problemu strzelać do wrogów, by po tym włączyć się do walki bezpośredniej, gdzie, paradoksalnie, radzą sobie znacznie lepiej. Jeśli chcesz, by pozostały one jednak jednostką strzelecką, zaopatrz się w Wóz z Amunicją.

Minotaur / Minotaur Królewski

Atak: 14 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 14

Obrona: 12

Strzały: -

Obrażenia: 12-20

Zdrowie: 50

Szybkość: 6

Koszt: 500

Przyrost: 3

Atak: 15 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 15

Obrona: 15

Strzały: -

Obrażenia: 12-20

Zdrowie: 50

Szybkość: 8

Koszt: 575

Przyrost: 3

Minotaury to fenomenalna jednostka - posiada bardzo wysokie obrażenia, które przewyższają część jednostek 6-go poziomu. Oprócz tego, wysoki współczynnik ataku i obrony, razem ze sporą ilością punktów zdrowia sprawia, że jest to jednostka idealnie stworzona do walki na bliskim dystansie.

Królewski Minotaur jest po prostu lepszą wersją swojego "młodszego brata" - wzmocnienie do ataku, obrony i szybkości sprawia, że jest jeszcze bardziej zabójczy na polu walki. Ulepszenie tej jednostki nie kosztuje dużo, a różnica w kosztach rekrutacji jest znikoma, dlatego jest to jedna z najważniejszych inwestycji w Lochach - jednostki te stanowić będą trzon twojej armii.

Oba Minotaury mają dodatkową zdolność, nazwaną w grze po prostu "Wysokie morale". Oznacza to po prostu tyle, że jest większa szansa na to, że otrzymają dodatkowy ruch (jak w przypadku normalnej premii z morale), oraz praktycznie nie ma możliwości, by stracili ruch na rzecz niskiego morale.

Mantykora / Chimera

Atak: 15 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 15

Obrona: 12

Strzały: -

Obrażenia: 14-20

Zdrowie: 80

Szybkość: 7

Koszt: 850

Przyrost: 2

Atak: 16 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 16

Obrona: 14

Strzały: -

Obrażenia: 14-20

Zdrowie: 80

Szybkość: 11

Koszt: 1050

Przyrost: 2

Mantykora wypada dość blado na tle opisywanego wyżej Minotaura - posiada podobne statystyki, przy niewielkiej przewadze w punktach zdrowia i szybkości. Rzeczą, która ją wyróżnia, jest umiejętność latania, przez co łatwiej pokonuje przeszkody terenowe.

Ulepszenie do Chimery poprawia nieznacznie atak i obronę, oraz oferuje potężny zastrzyk dodatkowej szybkości, pozwalając jej wyprzedzić sporą część jednostek w grze. Dodatkowo, otrzymuje umiejętność Paraliżu - każdy atak ma 20% szans na sparaliżowanie wroga na 3 tury. Ulepszenie, szczególnie różnica w koszcie rekrutacji wiąże się z dość sporym wydatkiem, jednak są to zdecydowanie surowce dobrze wydane.

Czerwony Smok / Czarny Smok

Atak: 19 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 19

Obrona: 19

Strzały: -

Obrażenia: 40-50

Zdrowie: 180

Szybkość: 11

Koszt: 2500 + 1 sztuka siarki

Przyrost: 1

Atak: 25 - Lochy | Jednostki w Heroes of Might & Magic III - Heroes of Might & Magic III: HD Edition - poradnik do gry

Atak: 25

Obrona: 25

Strzały: -

Obrażenia: 40-50

Zdrowie: 300

Szybkość: 15

Koszt: 4000 + 2 sztuki siarki

Przyrost: 1

Czerwone Smoki bardzo przypominają ich "pobratymców" z Bastionu, Zielone Smoki. Posiadają bardzo wysokie obrażenia, jednak niski współczynnik ataku, obrony i zdrowia nie pozwala im na bardzo agresywną grę - bardzo łatwo jest je stracić. Ich dodatkowym atutem jest odporność na czary poziomów 1-3.

Czarne Smoki to już całkiem inna historia - jest to, zaraz po Archaniołach, najlepsza jednostka 7-go poziomu w grze. Otrzymują olbrzymią premię do ataku, obrony, szybkości i punktów zdrowia, stając się wielokrotnie bardziej skuteczne niż Czerwone Smoki. W komplecie dochodzi także całkowita niewrażliwość na magię (niestety, także tą pozytywną). Tytani i Giganci otrzymują od Smoków, a także zadają im 150% obrażeń.

Tak jak w przypadku Zielonych / Złotych Smoków, dysponują oni atakiem podmuchem, przez co ranią wyznaczony cel, a także jednostkę stojącą bezpośrednio za nią, na linii ognia. Działa to niestety także na jednostki sojusznicze, więc trzeba uważać, kogo obiera się na cel.