Rodzaje Bohaterów | Bohater w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Rodzaje Bohaterów
W tym rozdziale znajdziesz tabelę, z której dowiesz się informacji na temat rodzajów bohaterów z poszczególnych miast, takich jak szansa na uzyskanie punktu do konkretnego współczynnika (Atak, Obrona, Moc, Wiedza) na różnych poziomach doświadczenia.
Miasto | Bohater | Poziomy | Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
Zamek | Rycerz | 2-9 | 40% | 40% | 10% | 10% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Zamek | Kleryk | 2-9 | 20% | 15% | 30% | 35% |
10+ | 20% | 20% | 30% | 30% | ||
Bastion | Łowca | 2-9 | 35% | 45% | 10% | 10% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Bastion | Druid | 2-9 | 10% | 20% | 35% | 35% |
10+ | 20% | 20% | 30% | 30% | ||
Forteca | Alchemik | 2-9 | 30% | 30% | 20% | 20% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Forteca | Czarodziej | 2-9 | 10% | 10% | 40% | 40% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Inferno | Demon | 2-9 | 30% | 30% | 20% | 20% |
10+ | 20% | 20% | 30% | 30% | ||
Inferno | Heretyk | 2-9 | 20% | 10% | 35% | 35% |
10+ | 25% | 25% | 25% | 25% | ||
Nekropolia | Rycerz Śmierci | 2-9 | 30% | 25% | 20% | 25% |
10+ | 25% | 25% | 25% | 25% | ||
Nekropolia | Nekromanta | 2-9 | 15% | 15% | 35% | 35% |
10+ | 25% | 25% | 25% | 25% | ||
Lochy | Władca | 2-9 | 40% | 35% | 15% | 10% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Lochy | Czarnoksiężnik | 2-9 | 10% | 10% | 50% | 30% |
10+ | 20% | 20% | 30% | 30% | ||
Twierdza | Barbarzyńca | 2-9 | 55% | 35% | 5% | 5% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Twierdza | Mag Bitewny | 2-9 | 30% | 20% | 25% | 25% |
10+ | 25% | 25% | 25% | 25% | ||
Cytadela | Władca Bestii | 2-9 | 30% | 60% | 5% | 5% |
10+ | 30% | 30% | 20% | 20% | ||
Cytadela | Wiedźma | 2-9 | 5% | 15% | 40% | 40% |
10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Wyjaśnienie
Weźmy sobie, na przykład, Rycerza z miasta Zamek. Na 1 poziomie jego statystyki będą wyglądały mniej więcej tak: 2 Ataku, 2 Obrony, 1 Wiedzy i 1 Mocy. Przez kolejne 8 poziomów (do 9), będzie on miał 40% na otrzymanie Ataku, 40% na otrzymanie Obrony i po 10% szansy na otrzymanie Mocy lub Wiedzy za każdym razem, gdy otrzyma poziom. Teoretycznie więc, na 9 poziomie doświadczenia będzie miał 5 Ataku, 5 Obrony, 2 Wiedzy i 2 Mocy.
Od momentu, aż dostanie 10 poziom doświadczenia, wzrost ten się zmieni. Teraz z każdym poziomem będzie miał po 30% szans na otrzymanie punktu do Ataku lub Obrony i po 20% szans na otrzymanie punktu do Mocy lub Wiedzy. W momencie osiągnięcia 20 poziomu, bohater ten, w teorii, będzie miał 8 Ataku, 8 Obrony, 4 Wiedzy i 4 Mocy.
Sytuacja wygląda w ten sam sposób w przypadku innych bohaterów w poszczególnych miastach - pierwsze 9 poziomów nastawione jest na rozwój ich "silnych cech", a od momentu osiągnięcia 10-go poziomu rozwój staje się bardziej zrównoważony.