Za Króla i Kraj | Kampania - Pieśń dla Ojca | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 4949 Następna Kampania - Ziarna Niezadowolenia Graal Poprzednia Kampania - Pieśń dla Ojca Zjednoczony Front Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Za Króla i Kraj - kampania Pieśń dla Ojca Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. Za Króla i KrajHełm Boskiego Oświecenia to jeden z najmocniejszych artefaktów w grze. Ostatnia misja kampanii daje do wyboru odpowiednio potężne artefakty: Hełm Boskiego Oświecenia, dodający 6 punktów do wszystkich podstawowych zdolności bohatera, Księga Magii Ziemi, pozwalająca rzucać wszystkie czary magii ziemi, bądź znany ci już Kapelusz Czarodzieja, który daje dostęp do czarów 5-go poziomu. Mapa ta jest pełna przeklętej ziemi, która blokuje czary, więc najlepszym wyborem jest Hełm Boskiego Oświecenia. Zaatakuj garnizon wroga w jak najkrótszym czasie. Misję można bardzo szybko ukończyć - jeśli spośród bohaterów, którzy "przeszli" z tobą do tej misji jest dużo pochodzących z miasta Zamek, możesz wykorzystać fakt, iż twój Zamek (jak i reszta miast) ma wybudowane ulepszone budynki do szkolenia stworów poziomów 1-4. Przerzuć więc wszystkie wojska na swojego najlepszego bohatera (lecz nie maga, gdyż wspomniana przeklęta ziemia bardzo go osłabi - najlepiej, by był to bohater z klasą Rycerza. W ostateczności, jeśli nie masz nikogo takiego, wrzuć cała armię do Catherine, gdyż ma ona 11 poziom). Po tym wejdź do Zamku (punkt S2 na mapie) i ulepsz wszystkie wojska, rekrutując te, które są dostępne - dzięki temu powinno wyjść całkiem sporo wojaków. Gdy to uczynisz, udaj się na północ od Zamku, aż dotrzesz do Wieży Obserwacyjnej - stamtąd skręć na wschód, by dojść do dobrze strzeżonego garnizonu (G1). To jedyna poważniejsza przeszkoda na twojej drodze, więc jeśli uda ci się przez nią przebić, cała misja będzie praktycznie skończona. Pamiętaj, iż nie możesz tutaj używać czarów. Gdy przebijesz się przez garnizon, wykorzystaj neutralne budynki do szkolenia stworów i nabądź Licze i Rycerzy Śmierci (musisz niestety pokonać strażników, jednak nie jest to trudne). Następnie wejdź na drogę i udaj się na północ - w połowie drogie, przy studni, skręć w prawo - znajdziesz tam potężny artefakt (punkt POI1 na mapie), strzeżony przez ok. 40 Demonów. Warto je pokonać, gdyż ów miecz daje premię +5 do wszystkich podstawowych zdolności bohatera! Za tym garnizonem znajdziesz już wrogie miasto. Po zebraniu przedmiotu idź dalej wzdłuż drogi i przebij się przez kolejny garnizon (punkt G2 na mapie) - nie ma w nim już więcej wrogich jednostek walczących na dystans, więc spokojnie poczekaj, aż przeciwnicy do ciebie podejdą, eliminując ich za pomocą Kuszników, lub innych strzelców. Następny garnizon (G3) czeka cię na wschód od poprzedniego - ten także nie ma strzelców na "wyposażeniu". Przejdź przez garnizon, a po prawej stronie powinieneś dostrzec wrogie miasto (W1), które łatwo teraz będzie zająć. By dostać się do ostatniego zamku, udaj się na południe, przejdź przez kolejny garnizon (G4), a od niego odbij na zachód - czeka tutaj ostatnie zadanie w tej misji. Podczas oblężenia tego zamku (W2) możesz swobodnie używać magii, więc jeśli masz jakąś na wyposażeniu, warto trochę poszaleć! Po przejęciu wrogiego zamku przygotuj się na kontrofensywę - wróg dysponuje znacznymi siłami, jednak rozrzucone są one pomiędzy 3 bohaterów, więc nie będzie z nimi problemu. Sprawę ułatwia fakt, iż wrogi zamek jest maksymalnie rozbudowany - co oznacza, że w obronie pomogą ci mocne mury i 3 wieże. Gdy wybijesz wszystkich wrogich bohaterów, misja i cała kampania w ogóle dobiegnie końca! Następna Kampania - Ziarna Niezadowolenia Graal Poprzednia Kampania - Pieśń dla Ojca Zjednoczony Front