Chciwość | Kampania - Wojenny Zamęt | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 4949 Następna Kampania - Wyzwolenie Bitwa o Steadwick Poprzednia Kampania - Wojenny Zamęt Gorączka Złota Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Chciwość - kampania Wojenny Zamęt Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. ChciwośćWybór bohaterów, którymi chcesz rozpocząć tą misję. Jak w większości "trzecich misji" kampanii, masz do wyboru zaimportowanie bohaterów z pierwszej, lub drugiej misji. Wybór tak naprawdę zależy od ciebie, jednak lepszym jest skorzystanie z pomocy bohaterów z pierwszej misji, gdyż łatwiej poruszają się oni po terenach bagiennych, a takich jest w tej misji pod dostatkiem. Trzecia misja wraca do starego scenariusza - by wygrać, musisz skopać wszystkim tyłki! Misja jest stosunkowo prosta - musisz pokonać dwójkę wrogów. Jednym z nich jest gracz, który ma pod kontrolą miasta Zamku, a drugim jest albo gracz z miastami Cytadeli, albo Fortecy, w zależności od tego, których bohaterów wybrałeś na początku. Twoje miasta, jak i twojego przeciwnika rozrzucone są po rogach mapy, a czerwony gracz znajduje się pomiędzy wami - jednak by się do niego dostać, będziesz musiał (jak i twój oponent z przeciwległego rogu mapy) przebić się przez silną obronę w garnizonie, więc masz trochę czasu na spokojną rozbudowę zamku i eksplorację terenów wokół twoich miast. Garnizon i wojska w nim stacjonujące na początku odstraszają - po 2-3 tygodniach rozniesiesz tą armię w pył. Pamiętaj też, iż wróg będzie dysponował tymi bohaterami, którymi ukończyłeś poprzednią misję, a ich nie wybrałeś - możesz w ten sposób osłabić wroga, dając sobie niezłe fory. Jeśli postanowisz wybrać bohaterów z pierwszej misji, by ci towarzyszyli, przed ukończeniem drugiej misji usuń prawie wszystkich dodatkowych bohaterów, tak by został tylko jeden - jeśli zdecydujesz się wziąć ze sobą bohaterów z drugiej misji, zrób tak samo, tylko usuń bohaterów pod koniec 1 misji. OD AUTORA: W grze jest w tym momencie (wersja bez aktualizacji) bug, który powoduje, iż niezależnie od wyboru gracza otrzyma on kontrolę nad bohaterami (i miastami) z drugiej misji, z miasta Twierdzy. Dlatego ten poradnik, przynajmniej na chwilę obecną, zakładał będzie właśnie taki wybór i styl rozgrywki. Misja rozgrywa się na terenach bagnistych, więc warto jest wybrać bohaterów ze Znajdowaniem Drogi, bądź wybrać tą umiejętność przy awansowaniu na wyższy poziom - każdy poziom tej umiejętności zmniejsza karę za poruszanie się po trudnym terenie, a więc i bagnach. Rozpocznij od wybudowania Rady Miasta we wszystkich trzech miastach, co zapewni większy dochód złota. Następnie rozwijaj jedynie główne miasto (to, które ma wybudowany fort - punkt S1 na mapie) - rozbudowa trzech miast Twierdzy na raz, jak można się przekonać w poprzedniej misji tej kampanii, wymaga kosmicznych ilości drewna i kamienia, czego ci w tym momencie brakuje. W tym tygodniu wybuduj: Dzień 1 - Rada MiastaDzień 2 - Wilczy WybiegDzień 3 - Gniazdo na UrwiskuDzień 4 - Siedlisko BehemotówDzień 5 - CytadelaDzień 6 - ZamekDzień 7 - Wieża OrkówMonolit przejścia to powód, dla którego musisz spieszyć się podczas tej misji. Możesz także w drugim i trzecim dniu wybudować w dwóch pozostałych miastach Targowisko, a następnie Magazyn Zasobów - zapewni ci to 2 dodatkowe sztuki drewna i kamienia dziennie, co z pewnością się przyda. Pozostało ci teraz wyczyścić okolice twoich miast, wybudować wszystkie budynki (wraz z ulepszeniami) do jednostek w głównym mieście, a następnie zrekrutować je wszystkie. Dobrym momentem do wyjścia "z ukrycia" jest początek 4 tygodnia - będziesz już prawdopodobnie mieć dostęp do wszystkich jednostek, których powinno być już dość sporo. Wyszkol wszystkie i udaj się do dolnego garnizonu (punkt G1 na mapie). Obrona garnizonu jest dość spora, ale nie powinno być z nią problemów. Gdy się przez nią przebijesz, udaj się czym prędzej na północ - czeka na ciebie tam pierwsze z trzech miast czerwonego gracza (punkt W1 na mapie). Gdy je zdobędziesz, udaj się na północny-zachód - najpierw trafisz na jedno miasto (punkt W2 na mapie), a kawałek dalej, również w tym kierunku, znajdziesz ostatni Zamek wroga (punkt W3). Jednocześnie przy owym Zamku jest portal w jedną stronę (punkt M1a na mapie) - teleportuje on w sam środek wrogiego terytorium (do punktu M1b na mapie)! Dlatego tak ważnym jest, by zająć teren środka mapy jak najszybciej, by wróg nie mógł cię nękać w ten sam sposób. Jeśli masz jakieś jednostki do zrekrutowania, bądź udało ci się rozbudować inne miasto, wykup je i dostarcz do bohatera, którym przed momentem atakowałeś, a następnie przejdź przez portal. Trzy wrogie miasta znajdują się odpowiednio: na północny-zachód (punkt W4 na mapie), północny-wschód (W5) i południowy-zachód (W6) od twojej pozycji po wyjściu z portalu. Możesz przejąć je w dowolnej kolejności, jednak warto zacząć od tego, które jest na północny-zachód, potem udać się na wschód, by przejąć kolejne, a po wszystkim zająć ostatnie, na południowy-zachodzie. Po wykonaniu tego misja jak i kampania zostanie zakończona! Następna Kampania - Wyzwolenie Bitwa o Steadwick Poprzednia Kampania - Wojenny Zamęt Gorączka Złota