Bastion | Jednostki w Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Bastion
Centaur / Centaur Bojowy
Atak: 5 Obrona: 3 Strzały: - Obrażenia: 2-3 Zdrowie: 8 Szybkość: 6 Koszt: 70 Przyrost: 14 | Atak: 6 Obrona: 3 Strzały: - Obrażenia: 2-3 Zdrowie: 10 Szybkość: 8 Koszt: 90 Przyrost: 14 |
Centaury to jedna z najbardziej ofensywnie nastawionych jednostek 1-go poziomu. Posiadają spory atak jak i obrażenia, oraz dużą szybkość, co pozwala im wyprowadzać skuteczne ataki na niczego niespodziewające się oddziały wroga. Jedynym ich minusem jest niska obrona, przez co bardzo łatwo jest je wybić, jeśli wróg skupi na nich ataki.
Centaury Bojowe zyskują na walorach ofensywnych - znacznie zwiększona szybkość pozwala im bardzo często zaatakować przeciwnika już w pierwszej turze, a wysoki współczynnik ataku sprawi, że ich atak na pewno wyrządzi szkody. Ponownie ich minusem jest niska obrona, oraz w tym wypadku najwyższy koszt rekrutacji spośród wszystkich jednostek 1-go poziomu.
Krasnolud / Krasnoludzki wojownik
Atak: 6 Obrona: 7 Strzały: - Obrażenia: 2-4 Zdrowie: 20 Szybkość: 3 Koszt: 120 Przyrost: 8 | Atak: 7 Obrona: 7 Strzały: - Obrażenia: 2-4 Zdrowie: 20 Szybkość: 5 Koszt: 150 Przyrost: 8 |
Krasnoludy to typowo defensywna jednostka - posiadają średni atak i dobrą obronę, wspomaganą solidną ilością punktów zdrowia, jednak ich tragiczna szybkość sprawia, że potrzebują nawet 5 tury, by dostać się do wrogich jednostek. Z tego też powodu sprawdzają się doskonale w roli ochroniarza dla Leśnych / Szarych Elfów. Miłym aspektem jest także 20% odporność na magię.
Krasnoludzki wojownik zyskuje nieznaczny bonus do ataku i prawie podwojoną szybkość, dlatego jest w stanie dogonić przynajmniej część przeciwników - może być zatem wykorzystywany do ataku. Jednak jego siła dalej leży w ochronie strzelców Bastionu - wzmocniona odporność na magię (teraz 40%) zwiększa natomiast jego skuteczność w walce z magią przeciwnika.
Gildia Górnicza zwiększa ich cotygodniowy przyrost, kosztując przy tym grosze, więc warto ją wznieść jak najszybciej.
Leśny Elf / Szary Elf
Atak: 9 Obrona: 5 Strzały: 24 Obrażenia: 3-5 Zdrowie: 15 Szybkość: 6 Koszt: 200 Przyrost: 7 | Atak: 9 Obrona: 5 Strzały: 24 Obrażenia: 3-5 Zdrowie: 15 Szybkość: 7 Koszt: 225 Przyrost: 7 |
Przyszła kolej na jednostkę ofensywną. Leśne Elfy to jedyni strzelcy Bastionu, lecz sprawdzają się tej roli dość dobrze - posiadają nadzwyczajnie wysoki współczynnik ataku, oraz szybkości. Zdolności ofensywne okupują jednak tragiczną obroną i niewielką ilością punktów zdrowia - z tego powodu muszą mieć wsparcie Krasnoludów / Entów, ponieważ nawet najsłabsze jednostki w grze są w stanie im nakopać, jeśli uda im się do nich zbliżyć.
Ulepszenie do Szarego Elfa jest niemalże identyczne jak to z Łucznika do Kusznika w mieście Zamek - nie wpływa bezpośrednio na zdolności bojowe jednostki, nie licząc jeszcze większej szybkości, jednak dodaje umiejętność Podwójnego Ataku, zwiększając skuteczność jednostki dwukrotnie. Nadal jednak jednostka ta jest beznadziejna w walce w zwarciu i powinna być pod ciągłą opieką jednostek do walki w zwarciu.
Pegaz / Srebrny Pegaz
Atak: 9 Obrona: 8 Strzały: - Obrażenia: 5-9 Zdrowie: 30 Szybkość: 8 Koszt: 250 Przyrost: 5 | Atak: 9 Obrona: 10 Strzały: - Obrażenia: 5-9 Zdrowie: 30 Szybkość: 12 Koszt: 275 Przyrost: 5 |
Pegazy to dość przeciętna jednostka - posiadają spore obrażenia, jednak mają one duży rozrzut, lecz ich zdrowie, atak i obrona są na dość średnim poziomie. Największą zaletą tej jednostki jest spora szybkość i zdolność latania - pozwala im to atakować tyły wroga, przez co doskonale nadają się do eliminacji wrogich strzelców.
Ulepszona wersja, Srebrne Pegazy, otrzymuje zwiększony atak i obronę, oraz olbrzymią premię do szybkości - jest to jedna z najszybszych jednostek w grze. Dzięki temu są w stanie już w pierwszej turze dosięgnąć wrogich oddziałów, a dzięki zwiększonej obronie nie są już tak podatne na ataki. Dodatkowym atutem ulepszenia jest niewielki wzrost kosztów rekrutacji, co sprawia, że jest to jedno z ulepszeń, które zdecydowanie warto wykonać jak najszybciej.
Zarówno Pegazy jak i ich ulepszone wersje posiadają ciekawą umiejętność, która zwiększa koszty rzucania czarów przez wroga o 2 punkty many. Obie jednostki zyskują bardzo poprzez zaklęcie Błogosławieństwa, które niweluje ich rozrzut obrażeń.
Drzewiec / Ent
Atak: 9 Obrona: 12 Strzały: - Obrażenia: 10-14 Zdrowie: 55 Szybkość: 3 Koszt: 350 Przyrost: 3 | Atak: 9 Obrona: 12 Strzały: - Obrażenia: 10-14 Zdrowie: 65 Szybkość: 4 Koszt: 425 Przyrost: 3 |
Drzewce, podobnie jak Krasnoludy, nastawione są wyłącznie na obronę - posiadają tragiczną szybkość, przez co większość jednostek jest w stanie bez problemu je przegonić. Nadrabiają to natomiast wysokim współczynnikiem obrony, a także wielką pulą punktów zdrowia, pozwalającą im wytrzymać całą lawinę wrogich ataków.
Enty posiadają nieznacznie zwiększoną szybkość, lecz przede wszystkim zyskują jeszcze więcej punktów zdrowia, przez co jeszcze trudniej jest je zlikwidować.
Zarówno Drzewce jak i Enty posiadają jedną z najlepszych defensywnych umiejętności w grze - Oplątanie. Sprawia to, że każda jednostka, która zostanie zaatakowana przez Drzewca / Enta zostaje unieruchomiona, przez co może atakować jedynie jednostki przylegające bezpośrednio do niej - efekt trwa do momentu aż Drzewiec / Ent oddali się od unieruchomionego celu, bądź zostanie zniszczony. Czyni to te jednostki jeszcze skuteczniejszymi w obronie.
Zagajnik zwiększa cotygodniowy przyrost tych jednostek, a z uwagi na ich skuteczność w obronie, warto zainteresować się nim jak najwcześniej.
Jednorożec / Jednorożec Bitewny
Atak: 15 Obrona: 14 Strzały: - Obrażenia: 18-22 Zdrowie: 90 Szybkość: 7 Koszt: 850 Przyrost: 2 | Atak: 15 Obrona: 14 Strzały: - Obrażenia: 18-22 Zdrowie: 110 Szybkość: 9 Koszt: 950 Przyrost: 2 |
Jednorożce to stosunkowo przeciętne jednostki 6-go poziomu - posiadają dobre statystki, lecz nie wybijają się na tle innych jednostek tego samego poziomu. Sprawdzają się głównie w ofensywnie, z uwagi na ich spore obrażenia i dość dobrą szybkość.
Jednorożce Bitewne zyskują przede wszystkim na punktach zdrowia i szybkości, co czyni je doskonałymi do walki na froncie. Dodatkowym atutem jest niewielki wzrost kosztów rekrutacji w porównaniu do pierwowzoru.
Zarówno Jednorożec, jak i jego Bitewna wersja posiadają dwie zdolności specjalne. Pierwszą z nich jest 20% szansa na oślepienie (ten sam efekt co czaru Oślepienie) trafionego wroga na 3 tury. Drugą natomiast jest aura, która zwiększa odporność na magię sąsiadujących jednostek o 20%
Zielony Smok / Złoty Smok
Atak: 18 Obrona: 18 Strzały: - Obrażenia: 40-50 Zdrowie: 180 Szybkość: 10 Koszt: 2400 + 1 kryształ Przyrost: 1 | Atak: 27 Obrona: 27 Strzały: - Obrażenia: 40-50 Zdrowie: 250 Szybkość: 16 Koszt: 4000 + 2 krzyształy Przyrost: 1 |
Zielone Smoki zadają spore obrażenia, jednak są jednymi z najbardziej wrażliwych na ataki jednostek 7-go poziomu w grze, głównie z uwagi na dość niską obronę i małą ilość punktów zdrowia. Sprawdzają się jednak doskonale w ataku, z uwagi na zdolność latania, dużą szybkość, a także wspólny dla wszystkich smoków rodzaj ataku podmuchem, który rani zarówno jednostkę zaatakowaną, jak i tą, która stoi za nią - uważaj jednak na ten atak, gdyż może on ranić także twoje własne oddziały, jeśli znajdą się za zaatakowanym wrogiem.
Złote Smoki to już całkiem inna para kaloszy. Po ulepszeniu jednostka ta zyskuje olbrzymią premię do ataku i obrony, znacznie zwiększoną pulę punktów zdrowia, a także szybkość pozwalającą prześcignąć większość jednostek w grze. Ulepszenie, jak w przypadku każdej jednostki 7-go poziomu, jest absolutnie obowiązkowe i powinno być wykonane gdy tylko będzie ku temu okazja (czyt. Gdy będziesz mieć wystarczające surowce).
Kolejną cechą smoków z Bastionu jest odporność na magię. Zielone Smoki odporne są na czary poziomów 1-3, a Złote także na poziom 4. Oprócz tego odporne są kilka innych czarów i zdolności potworów, takich jak Osłabienie, Paraliż, Zamiana w kamień, itp.