Graal | Kampania - Ziarna Niezadowolenia | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 5050 Następna Kampania - Ziarna Niezadowolenia Droga do Domu Poprzednia Kampania - Pieśń dla Ojca Za Króla i Kraj Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Graal - kampania Ziarna Niezawodolenia Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. GraalButy Szybkości przydadzą ci się najbardziej. Pierwsza misja kampanii składającej się łącznie z trzech. Jest to zarazem najkrótsza kampania w grze - bez większego wysiłku ukończyć można ją nawet w kilkanaście minut. Na początku do wyboru masz Buty Szybkości, 5000 sztuk złota, albo 4 Pegazy. Najlepszym wyborem są tutaj Buty Szybkości - 4 Pegazy nie są niczym specjalnym, a złoto i tak ci się na niewiele przyda, gdyż większość jednostek, które będziesz nabywał podczas trwania tej misji, pochodzić będzie z neutralnych siedlisk, gdyż twoje miasto jest bardzo ograniczone pod względem możliwej rozbudowy. Celem misji jest zdobycie Graala - masz na to 2 miesiące gry. Rozpocznij od wybudowania w swoim mieście Karczmy i najęcia 1-2 dodatkowych bohaterów - przydadzą ci się później. Przerzuć całe wojsko do Mephali i oczyść pobliskie tereny z przeciwników - trafisz tutaj także na dwie "zasadzki", dzięki którym zdobędziesz trochę darmowego wojska. Z uwagi na fakt, iż nie będziesz mieć tutaj dostępu do jednostek pochodzących bezpośrednio z miasta, ważnym jest, by rekrutować je z neutralnych siedlisk, których jest tutaj pod dostatkiem - przedstawiają je punkty na mapie od POI1 do POI13. Rozbudowa miasta nie jest ważna, jednak możesz wybudować dodatkowo Gildię Magów i Targowisko, by uzyskać dostęp do Ratusza. Przebicie się przez garnizon jest banalnie proste. Na początku 3 tygodnia przerzuć wszystkie zebrane z siedlisk jednostki do Mephali i udaj się przez jeden z garnizonów (punkt G1 lub G2 na mapie), które z pewnością udało ci się już odkryć. W skład garnizonu wchodzi 15 Kuszników, 20 Łuczników, 10 Gryfów, 20 Halabardników i 25 Pikinierów - nie powinni ci oni sprawić wielkich problemów (zajmij się w pierwszej kolejności wrogimi strzelcami, korzystając ze swoich własnych). Po przebiciu się przez garnizon, zajmij Magiczne Źródło (POI10 lub POI8, w zależności od strony), by rekrutować Pegazy, oraz Zagajnik (POI11 lub POI12) - w drugim przypadku czeka cię walka z małym oddziałem wroga, jednak są to jednostki przeraźliwie wolne, więc twoi strzelcy powinni sobie z nimi poradzić. Następnie udaj się na wschód, aż dojdziesz do rozwidlenia dróg - udaj się dolną odnogą, by dojść do Fortu na Wzgórzu (POI14). Ulepsz jednostki, zajmij kolejne Magiczne Źródło i Zagajnik znajdujące się przy drugim garnizonie i wyczyść samą obstawę tam stacjonującą. Teraz wystarczy tylko rozesłać bohaterów w pobliże tych budynków, by łatwo mogli rekrutować jednostki. Fort na Wzgórzu znacznie wzmocni twoje jednostki. Odczekaj teraz kilkanaście tur, zbierając co tydzień jednostki ze wszystkich siedlisk. Na początku drugiego miesiąca (lub dla pewności - 2 tygodnia 2 miesiąca) przerzuć wszystkie jednostki do Mephali, ulepsz je w Forcie na Wzgórzu, a następnie idź wzdłuż drogi prowadzącej na północ od wspomnianego fortu. Lokalizacja Graala Czeka cię tu starcie z kilkoma silnymi jednostkami - ważnym jest, by stracić jak najmniej oddziałów, gdyż niedługo zmierzysz się z dwoma grupami Aniołów. Nie masz dostępu do większości jednostek ze swojego miasta, więc braki w sile nadrabiać musisz ilością - stąd powód, by odczekać kilka tygodni ze zbieraniem armii. Gdy uporasz się z Aniołami, pozostaje jedynie zebrać Graala - powyższe zdjęcie pokazuje miejsce, w którym musisz kopać (punkt Z1 na mapie). By wykopać Graala, twój bohater potrzebuje pełnego ruchu - oznacza to, iż musisz odczekać turę w docelowym miejscu. Po tym kliknij na ikonę opcji na pasku (zajrzyj do działu "Interfejs" w razie problemów - ikona wygląda jak flaga), a następnie wybierz opcję Kopania. Po tym Graal wpadnie w twoje ręce, a misja się zakończy. Następna Kampania - Ziarna Niezadowolenia Droga do Domu Poprzednia Kampania - Pieśń dla Ojca Za Króla i Kraj