Rozprawa z Diabłem | Kampania - Wyzwolenie | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 5050 Następna Kampania - Wyzwolenie Neutralne Wysiłki Poprzednia Kampania - Wyzwolenie Bitwa o Steadwick Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Rozprawa z Diabłem - kampania Wyzwolenie Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. Rozprawa z DiabłemWybór Lodowego Pocisku to w sumie najmniejsze zło. Na początku do wyboru masz jeden z trzech czarów - najlepszym, choć w sumie i tak średnim, wyborem jest zaklęcie Lodowego Pocisku, gdyż dwa pozostałe nie bardzo ci się przydadzą, a pocisk ułatwi ci zadanie przez pierwsze kilkanaście dni gry. Rozpoczynasz z trzema miastami - dwoma typu Zamek (z czego w jednym brakuje Fortu - odpowiednio S1 i S2 na mapie), oraz Bastionu (S3). Twój bohater rozpoczyna przy jednym z miast Zamku (S1), dlatego skupimy się właśnie na rozbudowie tego jednego - pozostałe posłużą w tym momencie jako generatory złota. Pięć miast wroga, wszystkie w typie Inferno, znajdują się we wschodniej części mapy - możesz jednak spać spokojnie, gdyż przejścia, mimo że liczne, zablokowane są przez Czarcie Lordy, więc nie masz co spodziewać się wrogiego ataku, przynajmniej do mniej więcej połowy drugiego miesiąca. Wykorzystaj ten czas, by rozbudować oba miasta typu Zamek - rozpocznij rzecz jasna od tego, przy którym zaczął bohater. W pierwszym tygodniu wybuduj: Dzień 1 - Wieża StrzelcówDzień 2 - Kuźnia Dzień 3 - KoszaryDzień 4 - StajniaDzień 5 - Arena TurniejowaDzień 6 - Gildia Magów poziom 1Dzień 7 - Klasztor W ten sposób 1 dnia 2 tygodnia będziesz mógł nająć trochę wojska, które ułatwi ci oczyszczenie okolicy z mocniejszych przeciwników. W pozostałych dwóch miastach wybuduj: Dzień 1 - Rada MiastaDzień 2 - TargowiskoDzień 3 - KuźniaDzień 4 - Gildia Magów poziom 1Dzień 5 - RatuszPo wybudowaniu tych pięciu budynków pozostaw te miasta w spokoju, gdyż surowce przydadzą ci się do wybudowania Portalu Chwały, Cytadeli, Zamku i Kapitolu w twoim "głównym" mieście. W drugim tygodniu wybuduj więc (w zamku typu Castle) : Dzień 1 - TargowiskoDzień 2 - RatuszDzień 3 - CytadelaDzień 4 - ZamekDzień 5 - KapitolDzień 6/7 - Portal Chwały Przez kilkanaście pierwszych dni będziesz chroniony przez neutralne Czarcie Lordy. Wybudowanie Portalu Chwały w drugim tygodniu jest trudne (szczególnie, jeśli najpierw postawisz Kapitol), jednak wykonalne. Jeśli ci się jednak nie uda, nie ma się czym przejmować - wybuduj go w ciągu najbliższych dni. W czasie drugiego tygodnia, możesz też poświęcić nieco czasu na rozbudowę miasta Bastion - w razie, gdyby wróg jednak raczył cię zaatakować. W drugim tygodniu (bądź w pierwszy, jeśli masz na tyle surowców) wybuduj : Chata KrasnoludówGospodarstwoMagiczne ŹródłoZagajnikPolana JednorożcówCytadelaZamekPowyższa lista nie zawiera dni, w których musisz wznieść te budowle z prostego powodu - możesz to zrobić w dolnym momencie, lecz raczej staraj się rozpocząć nie później niż wraz z początkiem drugiego tygodnia. Nie musisz od razu rekrutować całego wojska - wystarczy trzymać zapas gotówki (ok. 15-20 tysięcy złota - nie jest to trudne, z uwagi na fakt, iż posiadać będziesz dwa Ratusze i Kapitol, a w okolicy twojego Zamku jest kopalnia złota, w punkcie KOP1 na mapie, więc będziesz miał ponad 10 tyś złota na turę) i wyszkolić wojsko w wypadku, gdy wróg pojawi się w pobliżu miasta (odkryj przejście, w którym stoi Czarci Lord, na wschód od miasta, by móc szybciej wykryć wrogi atak). Wróg najpewniej nie zaatakuje wielką armią, jednak warto być w gotowości. Jeśli udało ci się wybudować Portal Chwały w drugim tygodniu pierwszego miesiąca, przystąp do ataku wraz z rozpoczęciem czwartego tygodnia pierwszego miesiąca - jeśli nie, przełóż wszystko o jeden tydzień (1 tydzień 2 miesiąca). Do tego czasu twój zamek powinien mieć wybudowane wszelkie budowle szkolące wojsko - zrekrutuj wszystkie jednostki i udaj się na wschód, by przejść przez przesmyk pilnowany przez Czarcie Lordy. W okolicy dwóch miast typu Zamek masz dostęp do dwóch przejść - udaj się tym "wyższym" zlokalizowanym na wschód od Zamku, który zaczynał bez Fortu. Wojska wroga nie imponują rozmiarami... Tuż za przejściem, na wschód, znajdziesz pierwsze miasto wroga (punkt W1 na mapie). Po przejęciu go, udaj się dalej na wschód, aż dojdziesz do rozdroży, prowadzących w górę i w dół - udaj się wpierw na dół. Podążając drogą dotrzesz do kolejnego miasta Inferno (W2). Przejmij je i wróć na rozdroże - udaj się teraz na północ. Zignoruj przejście po prawej stronie, gdyż strzeżone one jest przez sporą grupę Arcydiabłów. Zamiast tego kontynuuj na północ, a na końcu drogi czeka na ciebie trzecie miasto Inferno (W3). Po jego zajęciu szybko odbij na zachód, a po mniej więcej turze wędrówki dotrzesz do czwartego miasta wroga (W4). W tym momencie, oczywiście jeśli nie ma gdzieś wrogiego bohatera, będziesz mieć spokój - jedyne miasto, które musisz zając, znajduje się za wspomnianą grupą Arcydiabłów (punkt W5 na mapie), więc wróg nie może już cię nękać. Zbierz spokojnie armię, a następnie pozbądź się blokady i zaatakuj wrogie miasto - wróg prawdopodobnie będzie miał niewielką armię, więc wszystko pójdzie gładko. Po tym przejdziesz do kolejnej misji. Następna Kampania - Wyzwolenie Neutralne Wysiłki Poprzednia Kampania - Wyzwolenie Bitwa o Steadwick