Przełom | Kampania - Podziemia i Diabły | Heroes of Might & Magic III poradnik Heroes of Might & Magic III: HD Edition Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019 5050 Następna Kampania - Podziemia i Diabły Upadek Steadwick Poprzednia Kampania - Podziemia i Diabły Diabelski Plan Legenda Heroes of Might & Magic III: HD Edition - misja Przełom - kampania Podziemia i Diabły Miasta, które gracz posiada od początku misji. Garnizon wroga - by przedostać się na drugą stronę, musisz wpierw pokonać jednostki wroga. Klucznik - "a" oznacza Namiot Klucznika, a "b" oznacza miejsce, które można otworzyć po odwiedzeniu Namiotu Klucznika. Wejście do podziemi - znak "a" oznacza wejście do podziemi, znak "b" wyjście prowadzące na powierzchnie. Monolit przejścia - znak "a" oznacza wejście, a znak "b" wyjście. Ważne miejsce lub budynek - odwiedzenie, lub przejęcie go znacznie ułatwia misję. Ikona reprezentuje miejsce, w którym do wykonania jest główne zadanie misji - może to być przejęcie artefaktu, pokonanie wroga, czy zajęcie miasta. Ikoną tą oznaczone są kluczowe dla danej misji kopalnie. Neutralne miasta, które można zająć. Miasta, które wróg posiada od początku misji. PrzełomWybierz Gildię Magów poziomu 1 na początkową nagrodę. Rozpocznij misję wybierając Gildię magów Poziom 1 jako bonus na początek - przyda ci się to, by zaopatrzyć bohatera w czary (nie zapomnij kupić księgi magii!), oraz przyspieszy rozbudowę zamku (szczególnie wybudowanie Ratusza). Rozpocznij od wybudowania Kolumny Grozy, a następnie wyszkol wszystkie trzy jednostki, które możesz nająć. Udaj się następnie na północ od miasta, odsłoń kawałek podziemi aktywując Słup ognia (punkt POI1 na mapie), a następnie udaj się na północny-zachód, by po chwili dotrzeć do nierozbudowanego miasta Lochów (punkt N1 na mapie). Pokonaj obstawę, wejdź do środka, wybuduj Radę Miasta, a następnie wykorzystaj fakt, iż miasto pozwala szkolić Harpie Wiedźmy (wyszkol nowe i ulepsz te, które masz ze sobą). Następnie kontynuuj w stronę północno-zachodnią - po chwili dotrzesz do rozdroży, prowadzących w górę i w lewo. Udaj się którymkolwiek przejściem, tak, by dotrzeć do zamku znajdującego się na północny-zachód od ostatniego, który przejąłeś (punkt N2 na mapie). Słupy Ognia odkrywają część podziemi. Po zajęciu tego zamku, będziesz miał już teraz dostęp do Minotaurów Królewskich, w tym momencie najpotężniejszych jednostek na twoim wyposażeniu. W zależności od dnia tygodnia, w którym podbiłeś ten zamek, możesz zrobić dwie rzeczy - poczekać na koniec tygodnia (budując po drodze Cytadelę i Zamek), by doszkolić więcej Minotaurów Królewskich, bądź pozbierać wojska ze wszystkich zamków, które tu podbiłeś i wyjść na powierzchnie (przejściem znajdującym się przy pierwszym zamku, który tu podbiłeś - punkt P1a na mapie). Naturalnie, podczas podbojów za pomocą głównego bohatera, wyszkól 1-2 dodatkowych bohaterów i wyczyść pozostawione przez niego skarby. Im szybciej zajmiesz neutralne miasta, tym lepiej. Pojawisz się tuż obok wrogiego miasta typu Zamek (Castle), które znajduje się na wschód od ciebie (punkt W1 na mapie). Przejmij je, a następnie udaj się w północno-wschodni róg mapy, gdzie znajdziesz kolejne wrogie miasto, Bastion (punkt W2 na mapie). Zajmij i ten obiekt, a po tym wyrusz na południowy-wschód - w lewym dolnym rogu mapy znajdziesz wrogie miasto typu Forteca (punkt W3 na mapie). Będziesz miał już przejęte 3 z 4 wrogich miast - ostatnie z nich pozostało w północno-zachodnim rogu mapy (punkt W4 na mapie). Wykorzystaj manewr z 1 misji poprzedniej kampanii - ustaw bohatera z możliwie największą armią tuż przed jego wejściem, a resztą bohaterów wyczyść całą mapę. Skup się na pozyskiwaniu doświadczenia - do kolejnej misji będzie mogło z tobą przejść do 8 bohaterów 12 poziomu! Odwiedź wszystkie miejsca, w których możesz podnieść ich statystyki, doświadczenie i postaraj się wybudować maksymalne poziomy Gildii Magii w miastach (kilka 4 i kilka 5-cio poziomowych), co pozwoli ci zebrać porządną dawkę czarów do kolejnej misji. Po wszystkim zaatakuj ostatni zamek wroga, by zakończyć misję. Następna Kampania - Podziemia i Diabły Upadek Steadwick Poprzednia Kampania - Podziemia i Diabły Diabelski Plan