Zestawienia | Świat gry w Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Zestawienia
Eliksiry i mikstury
Obiekt | Działanie |
Bardzo silna mikstura lecznicza | +200 do zdrowia |
Bardzo silna mikstura many | +200 do many |
Bardzo silna mikstura wytrzymałości | +200 do wytrzymałości |
Cierń w Sercu | +120 do regeneracji many przez 30 sekund, +15 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund, -15 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund |
Djabło | +20 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +20 do regeneracji wytrzymałości przez 30 sekund, +2 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund |
Eliksir berserkera | +100 do regeneracji wytrzymałości przez 30 sekund, +12 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund |
Eliksir czarnej żółci | +140 do regeneracji many przez 30 sekund, +15 do umiejętności magicznej przez 60 sekund, -80 do pancerza przez 60 sekund |
Eliksir kamiennej skóry | +50 do pancerza przez 60 sekund, +30 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund |
Eliksir krzepy | +60 do pancerza przez 60 sekund, +50 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +8 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund |
Eliksir męstwa | +60 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +40 do pancerza przez 60 sekund, +6 do umiejętności walki wręcz, walki dystansowej i umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Eliksir mocy tajemnej | +90 do regeneracji many przez 30 sekund, +9 do umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Eliksir oka nocy | widzenie w ciemnościach |
Eliksir siedmiu wichrów | poruszanie się z ogromną prędkością przez 30 sekund |
Eliksir sokolego oka | +60 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +50 do regeneracji many przez 30 sekund, +8 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund |
Eliksir smolistych łez | +60 do regeneracji many przez 30 sekund, +6 do umiejętności magicznej przez 60 sekund, -20 do pancerza przez 60 sekund |
Eliksir wirującej dłoni | spowolnienie upływu czasu na 10 sekund |
Eliksir wojownika | +40 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +20 do pancerza przez 60 sekund, +3 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund |
Eliksir z osy | +40 do regeneracji many przez 30 sekund, +6 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund, -5 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund |
Eliksir żelaznej skorupy | +150 do pancerza przez 60 sekund, +80 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund |
Esencja Nieśmiertelności | +300 do pancerza przez 60 sekund, +120 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, -8 do umiejętności walki wręcz i dystansowej przez 60 sekund, -8 do umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Krew Beliara | +180 do regeneracji many przez 30 sekund, +20 do umiejętności magicznej przez 60 sekund, -20 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, -150 do pancerza przez 60 sekund |
Mikstura lecznicza | +100 do zdrowia |
Mikstura many | +100 do many |
Mikstura wytrzymałości | +100 do wytrzymałości |
Nagła Śmierć | +140 do regeneracji many przez 30 sekund, +22 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund, -25 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, -40 do pancerza przez 60 sekund |
Nektar Zdobywcy | +100 do regeneracji wytrzymałości przez 30 sekund, +18 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund, -100 do pancerza przez 60 sekund |
Potężna mikstura lecznicza | +350 do zdrowia |
Potężna mikstura many | +350 do many |
Potężna mikstura wytrzymałości | +350 do wytrzymałości |
Sekretna Pociecha Worgana | +30 do regeneracji many przez 30 sekund, +2 do umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Silna mikstura lecznicza | +140 do zdrowia |
Silna mikstura many | +140 do many |
Silna mikstura wytrzymałości | +140 do wytrzymałości |
Silny eliksir krzepy | +120 do pancerza przez 60 sekund, +80 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +14 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund |
Silny eliksir męstwa | +80 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +75 do pancerza przez 60 sekund, +12 do umiejętności walki wręcz, walki dystansowej i umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Silny eliksir mocy tajemnej | +140 do regeneracji many przez 30 sekund, +15 do umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Silny eliksir sokolego oka | +70 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +100 do regeneracji many przez 30 sekund, +18 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund |
Słaba mikstura lecznicza | +60 do zdrowia |
Słaba mikstura many | +60 do many |
Słaba mikstura wytrzymałości | +60 do wytrzymałości |
Słaby eliksir krzepy | +40 do regeneracji wytrzymałości przez 30 sekund, +5 do umiejętności walki wręcz przez 60 sekund |
Słaby eliksir męstwa | +30 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +10 do pancerza przez 60 sekund, +2 do umiejętności walki wręcz, walki dystansowej i umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Słaby eliksir mocy tajemnej | +60 do regeneracji many przez 30 sekund, +4 do umiejętności magicznej przez 60 sekund |
Słaby eliksir sokolego oka | +40 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +40 do regeneracji many przez 30 sekund, +3 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund |
Specjał Almy | +30 do regeneracji zdrowia przez 20 sekund, +10 do pancerza przez 60 sekund |
Stewarski ocet winny | +30 do regeneracji zdrowia przez 30 sekund, +2 do umiejętności walki dystansowej przez 60 sekund |
Jedzenie i przybory lecznicze
Obiekt | Działanie |
Bagienne strączki | +16 do zdrowia |
Bakłażan | +13 do zdrowia |
Batat | +17 do zdrowia |
Borówki | +25 do zdrowia |
Chleb | +7 do zdrowia |
Czerwona papryka | +26 do zdrowia |
Jabłko | +5 do zdrowia |
Jabłko rubinowe | +12 do jedzenia |
Jagody | +14 do zdrowia |
Jedwabne opatrunki | +500 do zdrowia |
Kiełbasa | +13 do zdrowia |
Konopne opatrunki | +100 do zdrowia |
Kwaśne jabłko | +10 do zdrowia |
Marchew | +8 do zdrowia |
Melon | +21 do zdrowia |
Ogórek | +10 do zdrowia |
Owoc z Feshyr | +5 do zdrowia |
Papaja | +22 do zdrowia |
Pieczone mięso pełzacza | +40 do zdrowia |
Pikantny udziec | +25 do zdrowia |
Płócienne opatrunki | +250 do zdrowia |
Pomarańcza | +18 do zdrowia |
Potrawka mięsna | +14 do zdrowia |
Potrawka z chrząszcza | +50 do zdrowia |
Ser | +26 do zdrowia |
Smażone udka z kurczaka | +25 do zdrowia |
Stek z cieniostwora | +30 do zdrowia |
Suszony dorsz | +15 do zdrowia |
Żółta papryka | +25 do zdrowia |
Runa i zwoje magiczne
Drobna uwaga: Bardzo dobrym pomysłem jest przeciągnięcie co najmniej kilku run na pasek szybkiego uruchamiania, dzięki czemu łatwiej będzie można z nich skorzystać. Jest to szczególnie wskazane w przypadku runy tymczasowej przyśpieszającej ruchy głównego bohatera.
Runa | Miejsce pozyskiwania | Działanie |
Runa amoku / furii | Skrzynia w zagrodzie przy Przepołowionej Dziewicy [Południowe Stewark] Skrzynia w jaskiniach orków, w których szuka się Lestera [Bagna] | Zwiększenie potencjału ofensywnergo kosztem obrony |
Runa czterech wichrów / siedmiu wichrów | Ciało wodza klanu Liściołowców [Feshyr] W ofercie handlarza Ulfricha [Południowe Stewark] Skrzynia na pokładzie wraku okrętu [Dżungla] W ofercie Thora [Dżungla - Obóz uchodźców] | Szybsze przemieszczanie się |
Runa szybkiej dłoni / wirującej dłoni | Zapomniany grób w jaskiniach na zachód od Czarnej Toni [Bagna] Skrzynia w jaskiniach orków w miejscu gdzie przetrzymywany był Lester [Bagna] W ofercie Jaba [Dżungla] W ofercie Mari [Thorniara - Dzielnica bogaczy] Skrzynia w północnej części fortec [Thorniara - Forteca] | Spowolnienie upływu czasu wokół głównego bohatera |
Runa trzęsienia ziemi / wstrząsów | W ofercie handlarki Gundy [Północny Srebrowód - Krwawa Dolina lub Zamek Srebrowód] W ofercie kombinatora Borrana [Bagna - Czarna Toń] W ofercie Jaba [Dżungla] W ofercie Thora [Dżungla - Obóz uchodźców] Skrzynia w boskiej kuźni [Zagubiona świątynia] W ofercie Rigo [Thorniara - Targowisko] | Zadawanie pobliskim wrogom obrażeń + szansa powalenia ich na ziemię |
Drobna uwaga: Poszczególne zwoje o tej samej nazwie mogą nieznacznie różnić się od siebie właściwościami, jak na przykład zadawanymi obrażeniami czy ilością czasu na jaki dany przeciwnik jest spowalniany.
Zwój | Działanie |
Błyskawica | Zadawanie obrażeń od błyskawic i sparaliżowanie celu na kilka sekund. |
Błyskawica śmierci | Zadawanie obrażeń od błyskawic i sparaliżowanie celu na kilka sekund. Przeciwnik mający niewiele punktów zdrowia od razu ginie. |
Burza cierpienia | Jednoczesne zadawanie obrażeń od błyskawic stojącym obok siebie przeciwnikom i przez kilka sekund. |
Kula ognia | Jednoczesne zadawanie obrażeń od ognia kilku celom. |
Lodowy bełt | Zadawanie obrażeń od lodu i znaczne spowolnienie celu na kilka sekund. |
Morze ognia | Jednoczesne zadawanie obrażeń od ognia kilku celom i podpalanie miejsca ataku na kilka sekund. Przeciwnicy stojący w podpalonym obszarze nieustannie płoną. |
Odrętwienie | Zadawanie obrażeń od lodu i zamrażania celu na kilka sekund. |
Ognisty bełt | Zadawanie obrażeń od ognia oraz podpalanie przeciwnika na kilka dodatkowych sekund. |
Pożoga | Jednoczesne zadawanie obrażeń od ognia kilku celom oraz podpalanie przeciwników na kilka dodatkowych sekund. |
Przenikliwe zimno | Zadawanie obrażeń od lodu i znaczne spowalnianie celu na kilka sekund. |
Szalejący płomień | Zadawanie obrażeń od ognia oraz podpalanie przeciwnika na kilka dodatkowych sekund. |
Udręka | Zadawanie obrażeń od błyskawic i paraliżowanie celu na kilka sekund poprzez porażenie go prądem. Porażony cel jest mniej podatny na obrażenia. |