Zagubiona świątynia (3) | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Wybierz tunel prowadzący na zachód #1 . Nie radzę się tu śpieszyć, bo po drodze będziesz wpadał na nowe kopalniane pełzacze i w większości przypadków będą to silniejsi żołnierze. Znacznie większa grupka zaatakuje Cię w południowej jaskini #2 (M11A, 12). Warto się tu wycofać do jednego z poprzednich tuneli, co zmniejszy ryzyko bycia okrążonym przez potwory.
Kieruj się teraz na północny-zachód, a po dotarciu do rozwidlenia wybierz tunel prowadzący na północ #1 (M11A, 13). Likwiduj kolejne potwory aż dotrzesz do pieczary (M11A, 14), w której przebywa królowa pełzaczy #2 . Warto tu zapisać sobie stan gry i przed zaatakowaniem królowej zlikwidować wszystkie "zwykłe" pełzacze przebywające w okolicy (możesz je sprowokować do walki używając kuszy lub łuku).
Przystąp do atakowania królowej pełzaczy #1 (M11A, 15), która od razu wybiegnie Ci na powitanie. Generalnie pojedynek ten nie będzie się znacząco różnił od poprzednich. Za wszelką cenę należy oczywiście unikać ataków królowej, zwiastowanych zieloną poświatą #2 . Warto mieć w pogotowiu mikstury lecznicze, a także używać zaklęć do spowolnienia bossa.
Zauważ, że pokonanie królowej doprowadziło do odblokowania północnego przejścia, przy którym poprzednio znajdowały się złożone przez nią jaja #1 (M11A, 16). Udaj się w to miejsce. Pierwsze napotkane po drodze wyjście #2 nie prowadzi do dalszej części świątyni, choć warto je zbadać, bo znajduje się tam sekret.
Docelowo musisz dotrzeć do drugiego, północnego wyjścia z jaskiń #1 (M11A, 17). Sprawi to, że znajdziesz się na górze Białookiej. Kieruj się tu na północ. Przygotuj się, bo już za chwilę stoczysz bitwę z dwoma lodowymi golemami #2 . W trakcie potyczki warto oczywiście stosować zaklęcia oparte o żywioł ognia lub bronie zadające podobne obrażenia. Unikaj też silnych ataków golemów i nie dawaj się zbyt często zamrażać.
Znajdziesz się teraz przed dwoma wejściami. Lewe wejście możesz zignorować, gdyż prowadzi ono do zawalonego tunelu. Zamiast tego wybierz prawe przejście #1 , dzięki czemu znajdziesz się w drugiej części zagubionej świątyni (M11B, 1). Zostaniesz tu powitany przez grupkę mroźnych szkieletów i w pierwszej kolejności warto się naturalnie zająć magami (książęta lodu) #2 .
Ruszaj na północny-zachód. W kolejnych salach będziesz wpadał w głównej mierze na kryształowe pająki #1 . Warto prowadzić z nimi walkę w zwarciu, gdyż atakując je z odległości możesz zostać zamrożony. Przejścia prowadzącego na południowy-zachód nie musisz badać, choć znajdują się tam cenne skarby. W celu posunięcia akcji do przodu musisz wybrać bramkę przylegającą do zachodniego korytarza #2 (M11B, 2).
Jak zapewne zauważyłeś, przez korytarz ten przelatują kule ognia, tak więc należy iść bokiem #1 . Kontakt z kulą ognia nie zabije Cię, ale stracisz trochę punktów zdrowia. Uważaj, bo już wkrótce wpadniesz na dwa kolejne szkielety #2 (M11B, 3). Będą to magowie, tak więc należy się pilnować.