Bagna (5) | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Ruszaj na północny-wschód. Przygotuj się jednocześnie do walki z pierwszym bossem (M7C, 5), gdyż w kolejnej sali oprócz zwykłych szkieletów spotkasz też Hakaara, prawą rękę Iar-Baela #1 . Postaraj się pozostawić sobie bossa na koniec. Proponuję też walczyć z nim w wąskim przejściu, gdyż w kolejnym pomieszczeniu przebywają nowi kapłani #2 i nimi dobrze byłoby się zająć dopiero po zlikwidowaniu Hakaara.
Wybierz jedyne przejście prowadzące na wschód, likwidując po drodze pojedyncze szkielety . Dotrzesz w końcu do miejsca, w którym będziesz musiał zeskoczyć do nowego pomieszczenia (M7C, 6) #1 . Musisz się tu pilnować, gdyż jeden ze szkieletów siedzących na tronie to nieumarły kapłan #2 . Po wygranej bitwie rozejrzyj się za dwoma skrzyniami ze skarbami.
Zignoruj chwilowo zachodnią bramkę, bo nie możesz jej otworzyć. Zamiast tego skieruj się na wschód #1 (M7C, 7). Zbliżysz się teraz do sali, w której przebywają między innymi dwa kamienne golemy (M7C, 8). Dobrze byłoby zaatakować jeden z golemów z odległości #2 , dzięki czemu po tym jak się tu zjawi będziesz mógł go pokonać. W przeciwnym wypadku musiałbyś jednocześnie walczyć z dwoma golemami.
Pozbądź się wszystkich potworów , wśród których znajdą się między innymi kolejni nieumarli kapłani. Do celu wędrówki prowadzą dwie ścieżki (M7C, 9) - możesz mianowicie udać się na północny-zachód #1 lub na północny-wschód #2 .
Jeżeli wybrałeś ścieżkę prowadzącą na północny-zachód to będziesz musiał pokonać między innymi kilku kapłanów oraz nowego kamiennego golema #1 . Jeżeli natomiast wybrałeś ścieżkę prowadzącą na północny-wschód do zlikwidowania będzie jedynie kilka szkieletów #2 .
Docelowo musisz przebić się do większego owalnego pomieszczenia #1 (M7C, 10), w którym do pokonania będzie dość liczna grupa szkieletów . Oprócz zwykłych wrogów będziesz też musiał zlikwidować drugiego bossa - Okoora, lewą rękę Iar-Baela #2 . Wykorzystuj fakt, że ten szkielet to łucznik i zadawaj mu ciosy w walce wręcz.
Ruszaj teraz na północ #1 . Do wyeliminowania będzie tu ostatnia już grupa szkieletów , w skład której wejdą między innymi kapłani. Po zabiciu wszystkich potworów zbadaj skrzynię najbardziej wysuniętą na północ #2 (M7C, 11), a wśród znajdujących się w niej przedmiotów powinien być prastary klucz .
Możesz już powrócić do pomieszczenia z salą tronową (tego, w którym zeskakiwałeś na niższy poziom) i podejść do zignorowanej wcześniej metalowej bramki #1 (M7C, 12). Otwórz przejście z użyciem pozyskanego przed chwilą klucza i ruszaj na zachód. W kolejnym pomieszczeniu podejdź do południowego ołtarza i zabierz z niego części posągu #2 (M7C, 13).
Kieruj się teraz na północny-zachód, a dotrzesz do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć na dół #1 (M7C, 14). Powróć do wejścia do podziemnej krypty (M7C, 1). Musisz tu przeskakiwać na kolejne kamienne bloki #2 , co po kilku chwilach pozwoli Ci wydostać się na powierzchnię (M7A, 11). Możesz już pogadać z Zyrą . Omówienie możliwych rozwiązań znajduje się w opisie głównego questu Wóz albo przewóz.
Nagrody: 1000 punktów doświadczenia, 800 punktów doświadczenia za przekazanie Zyrze części posągu, 35 punktów doświadczenia za każdego zabitego krwiopijcę, 62 punktów doświadczenia za każdą zabitą osę jeziorną, 98 punktów doświadczenia za każdą zabitą osę błotną, 126 punktów doświadczenia za każdego zabitego zębacza, 106 punktów doświadczenia za każdego zabitego strażnika świątynnego, 106 punktów doświadczenia za każdego zabitego kamiennego golema, 500 punktów doświadczenia za zabitego Hakaara, 500 punktów doświadczenia za zabitego Okoora.