Thorniara (1) | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Do Thorniary
Zleceniodawca: automatycznie po zabraniu boskiego młota [Zagubiona świątynia ]
Opis przejścia: Do wykonywania tego questu przystąpisz automatycznie po zdobyciu boskiego młota znajdującego się w kuźni (główny quest Boska kuźnia) (M11B, 1). Ruszaj na północny-zachód (M11B, 2), korzystając po drodze ze schodów. Po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia na powierzchnię #1 (M11B, 3). W dalszym ciągu podążaj na dół, gdyż musisz zejść z góry #2 . W okolicy nie ma na szczęście żadnych przeciwników, choć nie radzę się śpieszyć, bo punkty zdrowia możesz też utracić w wyniku upadku z większej wysokości.
Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do nowej jaskini #1 . Także i tu nie spotkasz żadnych przeciwników, tak więc śmiało podążaj do przodu. Wkrótce znajdziesz się w jaskini, w której ukrywa się kilka osób #2 . Zeskocz na dół by automatycznie zainicjować scenkę z rozmowy z Tadoyem (szansa na wykonanie pobocznego questu).
Niezależnie od tego czy zamierzasz pomóc mieszkańcom gospodarstwa w zlikwidowaniu nieumarłych czy też nie, musisz w pierwszej kolejności wyjść z jaskini #1 (M12A, 1). Po znalezieniu się pod gołym niebem przystąp do atakowania przebywających w pobliżu potworów #2 , gdyż raczej nie będzie można ich ominąć.
Cel Twojej wędrówki to północna część tego obszaru. Najkrótsza droga wiedzie na północny-zachód #1 (M12A, 2). Wymusi ona na Tobie przejście przez wioskę okupowaną przez kolejnych nieumarłych #2 (M12A, 3). Radzę się tu pilnować, gdyż w okolicy znajduje się wiele potworów i ich pokonywanie niekoniecznie będzie łatwe.
Jeżeli nie chcesz przechodzić przez wioskę możesz udać się na zachód #1 (M12A, 4). Zatrzymaj się po dotarciu do gospodarstwa okupowanego przez nieumarłych i skręć na północ #2 (M12A, 5). Jeśli tylko będziesz się trzymał klifu nie powinieneś wpaść po drodze na żadne potwory.
Musisz znaleźć się na dróżce prowadzącej na północ #1 (M12A, 6), a konkretnie w stronę samego miasta (Thorniara). Przejdź przez most, a na drugim brzegu zostaniesz powitany przez doskonale znanego Ci Gorna #2 (M12A, 7)(M12B, 1). Wyśle Cię on do przebywającego w dzielnicy portowej Diega, przy czym żeby się tam dostać trzeba będzie uaktywnić dwa obeliski.
Nagrody: Odblokowanie questu Pradawne obeliski, 2000 punktów doświadczenia, 365 lub 395 punktów doświadczenia za każdego zabitego nieumarłego.
Pradawne obeliski
Zleceniodawca: Gorn [Thorniara - Główna brama ]
Opis przejścia: Ruszaj na północ #1 . Musisz przejść przez targowisko, a następnie skręcić na zachód (M12B, 2). Podążaj tu prosto, a po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym przebywa Ningal, Wielki Mistrz Ciemności #2 (M12B, 3). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że w celu uaktywnienia dwóch obelisków będziesz musiał w pierwszej kolejności odnaleźć magiczne zwoje.
W celu wykonania tej części questu musisz udać się do dzielnicy biedoty, tak więc wybierz schody prowadzące na północ #1 . Kieruj się tu prosto, ale przygotuj się, bo już za kilka chwil zaatakuje Cię grupka zombiaków #2 . Stwory te warto atakować z odległości, gdyż w bezpośredniej walce mogą pluć kwasem. Radzę też wykorzystywać to, iż zombiaki są powolne.