Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
Aktualizacja:
Do Thorniary
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: automatycznie po zabraniu boskiego młota [Zagubiona świątynia ]
Opis przejścia: Do wykonywania tego questu przystąpisz automatycznie po zdobyciu boskiego młota znajdującego się w kuźni (główny quest Boska kuźnia) (M11B, 1). Ruszaj na północny-zachód (M11B, 2), korzystając po drodze ze schodów. Po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia na powierzchnię #1 (M11B, 3). W dalszym ciągu podążaj na dół, gdyż musisz zejść z góry #2 . W okolicy nie ma na szczęście żadnych przeciwników, choć nie radzę się śpieszyć, bo punkty zdrowia możesz też utracić w wyniku upadku z większej wysokości.
![]() | ![]() |
Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do nowej jaskini #1 . Także i tu nie spotkasz żadnych przeciwników, tak więc śmiało podążaj do przodu. Wkrótce znajdziesz się w jaskini, w której ukrywa się kilka osób #2 . Zeskocz na dół by automatycznie zainicjować scenkę z rozmowy z Tadoyem (szansa na wykonanie pobocznego questu).
![]() | ![]() |
Niezależnie od tego czy zamierzasz pomóc mieszkańcom gospodarstwa w zlikwidowaniu nieumarłych czy też nie, musisz w pierwszej kolejności wyjść z jaskini #1 (M12A, 1). Po znalezieniu się pod gołym niebem przystąp do atakowania przebywających w pobliżu potworów #2 , gdyż raczej nie będzie można ich ominąć.
![]() | ![]() |
Cel Twojej wędrówki to północna część tego obszaru. Najkrótsza droga wiedzie na północny-zachód #1 (M12A, 2). Wymusi ona na Tobie przejście przez wioskę okupowaną przez kolejnych nieumarłych #2 (M12A, 3). Radzę się tu pilnować, gdyż w okolicy znajduje się wiele potworów i ich pokonywanie niekoniecznie będzie łatwe.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie chcesz przechodzić przez wioskę możesz udać się na zachód #1 (M12A, 4). Zatrzymaj się po dotarciu do gospodarstwa okupowanego przez nieumarłych i skręć na północ #2 (M12A, 5). Jeśli tylko będziesz się trzymał klifu nie powinieneś wpaść po drodze na żadne potwory.
![]() | ![]() |
Musisz znaleźć się na dróżce prowadzącej na północ #1 (M12A, 6), a konkretnie w stronę samego miasta (Thorniara). Przejdź przez most, a na drugim brzegu zostaniesz powitany przez doskonale znanego Ci Gorna #2 (M12A, 7)(M12B, 1). Wyśle Cię on do przebywającego w dzielnicy portowej Diega, przy czym żeby się tam dostać trzeba będzie uaktywnić dwa obeliski.
Nagrody: Odblokowanie questu Pradawne obeliski, 2000 punktów doświadczenia, 365 lub 395 punktów doświadczenia za każdego zabitego nieumarłego.
Pradawne obeliski
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Gorn [Thorniara - Główna brama ]
Opis przejścia: Ruszaj na północ #1 . Musisz przejść przez targowisko, a następnie skręcić na zachód (M12B, 2). Podążaj tu prosto, a po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym przebywa Ningal, Wielki Mistrz Ciemności #2 (M12B, 3). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że w celu uaktywnienia dwóch obelisków będziesz musiał w pierwszej kolejności odnaleźć magiczne zwoje.
![]() | ![]() |
W celu wykonania tej części questu musisz udać się do dzielnicy biedoty, tak więc wybierz schody prowadzące na północ #1 . Kieruj się tu prosto, ale przygotuj się, bo już za kilka chwil zaatakuje Cię grupka zombiaków #2 . Stwory te warto atakować z odległości, gdyż w bezpośredniej walce mogą pluć kwasem. Radzę też wykorzystywać to, iż zombiaki są powolne.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
Szaku szaku do ataku ;)
A co do poradnika to fajny - szkoda że nie ogólno-dostępny i absolutnie nie potrzebny do tak liniowej gry. Absolutnie nie sposób się zgubić czy pominąć jakiegoś zadania. Gram od kilku dni i powoli kończę
. Poradnik może się przydać jak ktoś szuka wszystkich posągów Inossa, Hefajsosa i Domestosa (a swoją drogą co daje ich znalezienie oprócz - prawdopodobnie XP ?).
PS: Okazuje się że teraz poradnik jest do przejrzenia cały :)
Wcześniej tego nie było :P
lol dwóch SZAKÓW :D btw nareszcie sie ukazał poradniczek :D
[1] Mój nick! Dobrze, że chociaż nie pisałeś 'pierwszy', być może będziesz jeszcze na tyle godny, aby móc korzystać z tego nicku rzecz jasna tylko z numerkiem. Szakinsyn może być tylko jeden, ale myślę że przymknę oko na ten przypadek.
Kawał Dobrej Roboty z tym poradnikiem. Prawdziwie profesjonalna, rzemieślnicza robota. Gratulacje i owacje :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zleceniodawca: automatycznie po zabraniu boskiego młota [Zagubiona świątynia ] - Thorniara (1) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1043/489803171.jpg)











![Zleceniodawca: Gorn [Thorniara - Główna brama ] - Thorniara (1) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1043/489803359.jpg)


