Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
Aktualizacja:
WARIANT 1 - WSPÓŁPRACA Z MERDARIONEM:
![]() | ![]() |
Merdarion poprosi Cię o usunięcie trzech run many, które będziesz mógł odnajdywać dzięki przekazywanym przez niego wskazówkom. W celu pozyskania pierwszej runy musisz powrócić do dzielnicy portowej. Gra odblokowała na szczęście wiele nowych przejść, tak więc dotarcie do celu nie powinno stanowić dużego problemu. Po znalezieniu się w dzielnicy portowej ruszaj w stronę latarni morskiej #1 #2 , w której rozmawiałeś wcześniej (lub nie) ze Zjawą (M12B, 11).
![]() | ![]() |
Wyjdź na sam szczyt latarni morskiej, a runę odnajdziesz przyklejoną do murku #1 . W celu odnalezienia drugiej runy musisz dotrzeć do bastionu zlokalizowanego w okolicach areny #2 . Miejsce to znajduje się na wschód od fortecy (M12B, 43).
![]() | ![]() |
Także i w tym przypadku należy zbadać mur. Runę odnajdziesz w miejscu, z którego widać schowany za górami szczyt fortecy #1 (M12B, 36). W celu odnalezienia trzeciej runy musisz udać się do samej fortecy (M12B, 26). Wyjdź na poziom, na którym znajduje się sala tronowa. Udaj się na przeciwległy koniec i skorzystaj z przejścia, przy którym stoją damy #2 .
![]() | ![]() |
Docelowo musisz dotrzeć na niewielki balkonik #1 . Ustaw się w takim miejscu by w oddali widzieć targowisko, a runę będziesz miał przed sobą #2 (M12B, 44). Możesz już powrócić do Merdariona (M12B, 42) celem przekazania mu wszystkich trzech obiektów. Po kilku chwilach zniesie on dla Ciebie barierę otaczającą amulet.
WARIANT 2 - WSPÓŁPRACA Z NINGALEM:
![]() | ![]() |
Ningal poprosi Cię o zlikwidowanie pięciu Ahn'Bael (M12B, 45) i pozyskanie ich serc. Stwory możesz atakować w dowolnej kolejności, a na dodatek wszystkie widoczne są na mapie. Za każdym razem musisz zlokalizować potwora #1 i pokonać go w walce #2 , pozyskując automatycznie serce . Same walki nie powinny Ci przysporzyć większych kłopotów, zwłaszcza że z siostrami miałeś już styczność w zagubionej świątyni.
![]() | ![]() |
Jedyny problem możesz mieć z dotarciem do Ahn'Bael w dzielnicy świątynnej. Najprościej byłoby rozpocząć od portalu zlokalizowanego w dzielnicy bogaczy #1 (M12B, 15). Skorzystaj w tym miejscu z przejścia prowadzącego do kanałów #2 (M12B, 20).
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w kanałach udaj się prosto, a następnie skręć w lewo #1 , korzystając z otwartej bramki, przy której poprzednio stał Daranis. Ahn'Bael znajduje się w obszarze pomiędzy wyjściem z kanałów (M12B, 40), a zejściem do katakumb #2 (M12B, 41). Po zlikwidowaniu wszystkich pięciu Ahn'Bael powróć do Ningala (M12B, 42) i przekaż mu serca , a zniesie on dla Ciebie barierę otaczającą amulet.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
Szaku szaku do ataku ;)
A co do poradnika to fajny - szkoda że nie ogólno-dostępny i absolutnie nie potrzebny do tak liniowej gry. Absolutnie nie sposób się zgubić czy pominąć jakiegoś zadania. Gram od kilku dni i powoli kończę
. Poradnik może się przydać jak ktoś szuka wszystkich posągów Inossa, Hefajsosa i Domestosa (a swoją drogą co daje ich znalezienie oprócz - prawdopodobnie XP ?).
PS: Okazuje się że teraz poradnik jest do przejrzenia cały :)
Wcześniej tego nie było :P
lol dwóch SZAKÓW :D btw nareszcie sie ukazał poradniczek :D
[1] Mój nick! Dobrze, że chociaż nie pisałeś 'pierwszy', być może będziesz jeszcze na tyle godny, aby móc korzystać z tego nicku rzecz jasna tylko z numerkiem. Szakinsyn może być tylko jeden, ale myślę że przymknę oko na ten przypadek.
Kawał Dobrej Roboty z tym poradnikiem. Prawdziwie profesjonalna, rzemieślnicza robota. Gratulacje i owacje :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














