Zagubiona świątynia (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Dobrym pomysłem jest wycofanie się do głównego korytarza, dzięki czemu przelatujące kule ognia będą uderzały w Twoich wrogów #1 . Z tego triku możesz też oczywiście korzystać w trakcie kolejnych walk, do których już za niedługo dojdzie w tej okolicy. Kolejne grupki będą na Ciebie czekały przy przejściach prowadzących do północnego pomieszczenia i bardziej musisz uważać na nowe szkielety #2 .
Samego północnego pomieszczenia nie musisz badać, gdyż należy w dalszym ciągu kierować się na zachód #1 (M11B, 4). Po dotarciu do nowego pomieszczenia przygotuj się do rozprawienia z grupą kryształowych pająków . Nie zapomnij ustawić się na linii przelotu kul ognia #2 .
Wybierz teraz tunel prowadzący na północny-zachód #1 . Skręć następnie w prawo, wybierając korytarz biegnący na północny-wschód #2 (M11B, 5). Po dotarciu na miejsce rozejrzyj się za skrzynią (M11B, 6), w której oprócz cennych skarbów odnajdziesz również klucz .
Możesz już powrócić do korytarza biegnącego na północny-zachód. Użyj pozyskanego niedawno klucza do otwarcia pobliskiej bramki #1 (M11B, 7). Uważaj na lodowego golema w kolejnym pomieszczeniu #2 .
Ruszaj po schodach na górę, lecz zanim wejdziesz do ogromnej jaskini #1 (M11B, 8) koniecznie zapisz stan gry. Dobrze byłoby też przygotować sobie dobre mikstury i zaklęcia, bo przed Tobą dość trudna bitwa. Przy próbie wejścia do pieczary gra załączy krótką scenkę z rozmowy z Ixidią #2 , po czym dojdzie do walki z dwoma Ahn'Bael i trzema kryształowymi pająkami .
Nagrody: Odblokowanie questu Ahn'Bael, 225 punktów doświadczenia za każdego zabitego pełzacza kopalnianego-robotnika, 244 punkty doświadczenia za każdego zabitego pełzacza kopalnianego-żołnierza, 35 punktów doświadczenia za każdego zabitego pełzacza jaskiniowego, 311 punktów doświadczenia za każdego zabitego lodowego golema, 287 punktów doświadczenia za każdy zabity szkielet, 287 punktów doświadczenia za każdego zabitego kryształowego pająka, 750 punktów doświadczenia za zabitą królową pełzaczy.
Ahn'Bael
Zleceniodawca: automatycznie po odbyciu rozmowy z Ixidią [Zagubiona świątynia ]
Opis przejścia: Bitwę tę (M11B, 8) proponuję rozpocząć od zaatakowania kryształowych pająków #1 #2 , dzięki czemu nie będą Ci one już później przeszkadzały. Warto tu użyć zaklęcia o działaniu obszarowym (np. morze ognia), zwłaszcza że siostry Ahn'Bael nie będą czekały aż rozprawisz się z pająkami. Postaraj się zlikwidować wszystkie trzy pająki.
Teraz radziłbym zaatakować Ixidię #1 , gdyż istota jest nieco mniej wytrzymała od drugiej Ahn'Bael . Warto prowadzić zmagania w zwarciu i pomagać sobie miksturami zwiększającymi możliwości ofensywne bohatera. Na sam koniec pozostaw sobie drugą latającą kreaturę #2 . Tu pojedynek potrwa już nieco dłużej.
Nagrody: Odblokowanie questu Boska kuźnia, 2050 punktów doświadczenia, 287 punktów doświadczenia za każdego zabitego kryształowego pająka, 96 punktów doświadczenia za zabitą Ixidię.
Boska kuźnia
Zleceniodawca: automatycznie po zlikwidowaniu obu Ahn'Bael i kryształowych pająków [Zagubiona świątynia - Miejsce spoczynku Xeshy ]
Opis przejścia: Skorzystaj z prawego przejścia prowadzącego na górny poziom #1 (M11B, 9), a po kilku chwilach dotrzesz do wejścia do tytułowej boskiej kuźni #2 (M11B, 10).
Zejdź po schodach i po obejrzeniu nowej cut-scenki przystąp do eksploracji kuźni. Warto przede wszystkim podnosić znajdujące się w okolicy surowce, ze szczególnym uwzględnieniem czerwonej rudy , magicznej rudy oraz świętej esencji #1 . Oprócz tego dobrze byłoby zajrzeć do każdej ze skrzyń. Na sam koniec zabierz boski młot #2 (M11B, 11).
Nagrody: Odblokowanie questu Do Thorniary, młot z Boskiej kuźni , 6500 punktów doświadczenia.