Thorniara (3) | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Forteca Rhobara
Zleceniodawca: Diego [Thorniara - Port ]
Opis przejścia: Ruszaj w stronę wschodniej uliczki #1 (M12B, 13) Początkowo do celu będzie prowadziła tylko jedna ścieżka, tak więc nie możesz się zgubić. Do rozwidlenia dojdziesz dopiero w dalszej części przemarszu #2 . Przystąp do eliminowania obecnych tu nieumarłych oraz zombiaków . W miarę możliwości nie atakuj jednocześnie więcej niż jednej grupy, bo możesz zostać otoczony przez potwory.
Po wygranej bitwie rozejrzyj się za dróżką prowadzącą z powrotem do dzielnicy bogaczy #1 . Tu po krótkiej wędrówce spotkasz doskonale znanego Ci Lestera #2 (M12B, 14). Zostaniesz przez niego poinformowany, iż o pomoc w uzyskaniu dostępu do fortecy będziesz mógł poprosić jedną z trzech osób - Rautera, Jilvie lub Daranisa.
Korzystając z okazji warto zajrzeć do wnętrza pobliskiej posiadłości #1 , gdyż na piętrze odnajdziesz mnóstwo cennych skarbów. Kontynuuj eksplorację dzielnicy bogaczy. Po dotarciu do miejsca z portalem (M12B, 15), gdzie przebywają wszystkie trzy wymienione przez Lestera postacie #2 , będziesz musiał zadecydować kogo chcesz poprosić o pomoc.
WARIANT 1 - WSPÓŁPRACA Z RAUTEREM:
Rautera odnajdziesz na placu niedaleko portalu #1 (M12B, 15). Poproś go o pomoc w dostaniu się do fortecy, a otrzymasz od niego klucz do tajnego przejścia. Rauter otworzy też Tobie południową bramkę #2 (M12B, 16) sugerując, iż do fortecy będziesz się mógł zbliżyć korzystając z wąskich uliczek Thorniary.
Ruszaj na południe #1 . Praktycznie przez cały czas będziesz korzystał z wąskich przejść, tak więc trudno się będzie zgubić. Po drodze będziesz oczywiście wpadał na nieumarłych oraz na zombiaki #2 . Uważaj na okazjonalnie napotykanych magów, likwidując ich zanim zdołają rzucić jakieś potężne zaklęcie.
Kieruj się cały czas na południe, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do niewielkiego mostku pilnowanego przez nieumarłych #1 (M12B, 17). Rozpraw się z potworami i ruszaj dalej. Zignoruj zabarykadowane przejście do fortecy i w dalszym ciągu przemieszczaj się na południe #2 .
Na wschód będziesz musiał skręcić dopiero w dalszej części przemarszu #1 i w miejscu tym wpadniesz na jednego z nieumarłych magów . Zlikwiduj potwora i wybierz przejście między skałami #2 (M12B, 18). Pozwoli Ci to dotrzeć do bramki, którą otworzysz z użyciem otrzymanego od Rautera starego klucza .
Przed Tobą jeszcze krótka przeprawa przez jaskinie, w których wpadniesz na kilka grup słabych pełzaczy #1 . Docelowo musisz dotrzeć do schodów. Skorzystaj ze znajdującej się na pobliskiej ścianie dźwigni #2 , dzięki czemu odblokujesz tajne przejście.
Zauważ, że znalazłeś się w sali tronowej fortecy #1 (M12B, 19). Podejdź trochę do przodu, a gra automatycznie zainicjuje cut-scenkę z rozmowy z Zyrą (zaliczysz w ten sposób główny quest Daka) #2 .