Zdolności w Arcania Gothic 4 | Rozwój postaci poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Zdolności
Duch walki
Klasa postaci najbardziej odpowiednia dla tej kategorii: wojownik
Rozwój możliwy od poziomu: 1
Startowa zdolność: Wypad
Bonus za rozwijanie tej kategorii: poprawa umiejętności walki wręcz, szybsza regeneracja wytrzymałości
NAZWA ZDOLNOŚCI | OD POZIOMU | DZIAŁANIE I UWAGI |
Wypad | 1 | Możliwość trafienia przeciwnika, którego nie dosięgnie zwykły atak. Podstawowa zdolność dla klasy wojownika. |
Potężny cios | 5 | Możliwość wyprowadzenia potężnego ciosu, który zadaje większe obrażenia i przełamuje blok przeciwnika. Za każdym razem należy przytrzymać lewy przycisk myszy, odczekując aż atak w pełni lub przynajmniej częściowo się naładuje. ZDECYDOWANIE radzę szybko odblokować tę zdolność i regularnie z niej korzystać. Przydaje się ona w szczególności w trakcie walk z bardziej wytrzymałymi przeciwnikami, którzy nie dysponują możliwością atakowania głównego bohatera przy pomocy broni dystansowej lub czarów. Na największe obrażenia można naturalnie liczyć korzystając z dobrej broni dwuręcznej, choć w przypadku broni jednoręcznej różnica także będzie zauważalna. |
Dyscyplina
Klasa postaci najbardziej odpowiednia dla tej kategorii: wojownik
Rozwój możliwy od poziomu: 1
Startowa zdolność: Grad ciosów
Bonus za rozwijanie tej kategorii: poprawa umiejętności walki wręcz, więcej punktów zdrowia
NAZWA ZDOLNOŚCI | OD POZIOMU | DZIAŁANIE |
Grad ciosów | 1 | Możliwość zadawania dodatkowych ciosów. O tym, że można zacząć wyprowadzać kolejne ataki, informuje świecąca się broń. Godne odnotowania jest to, że zdolność ma lepsze działanie w przypadku stosowania broni jednoręcznej, choć możliwe jest też wyprowadzanie gradu ciosów bronią dwuręczną. |
Burza ciosów | 4 | Możliwość zadania nawet sześciu ciosów bronią białą w serii. Jest to dość przydatna zdolność, zwłaszcza jeżeli korzysta się z broni jednoręcznej, z pomocą której można wyprowadzać kolejne szybkie ataki. Zadawanie ciosów w serii jest szczególnie przydatne w tych walkach, w których atakuje się przeciwników dobrych w walce wręcz, gdyż seria w wykonaniu głównego bohatera blokuje tymczasowo możliwość reakcji z ich strony. |
Ulepszona kombinacja | 7 | Możliwość wyprowadzenia dwóch gradów ciosów (zdolność z poziomu 1) po sobie. Podobnie jak w przypadku poprzednich zdolności z tej kategorii, najlepsze rezultaty można uzyskać stosując broń jednoręczną, choć nie jest to absolutny wymóg. |
Kaskada ciosów | 10 | Możliwość wykonania nieograniczonej ilości ataków pod rząd. Jest to bardzo ciekawa propozycja, choć najlepsze rezultaty można uzyskać atakując powolnych i pozbawionych obstawy przeciwników. Ważne jest też wypracowanie sobie odpowiedniego rytmu, tak by lewy przycisk myszy wciskać we właściwych momentach, pozwalając głównemu bohaterowi na prawidłowe wyprowadzanie ciosów i jednocześnie uniemożliwiając wrogom organizowanie kontrataków. |
Mistrzowski grad ciosów | 13 | Możliwość wyprowadzenia trzech gradów ciosów (zdolność z poziomu 1) po sobie. Po raz kolejny warto przypomnieć, iż najlepszym połączeniem z tą zdolnością jest dobra broń jednoręczna. |
Wigor
Klasa postaci najbardziej odpowiednia dla tej kategorii: wojownik
Rozwój możliwy od poziomu: 3
Startowa zdolność: Odepchnięcie
Bonus za rozwijanie tej kategorii: więcej punktów zdrowia, więcej punktów wytrzymałości
NAZWA ZDOLNOŚCI | OD POZIOMU | DZIAŁANIE |
Odepchnięcie | 3 | Możliwość wyprowadzenia ataku rękojeścią miecza lub tarczą. W celu skorzystania z tej zdolności należy mieć przytrzymany klawisz blokowania i we właściwym momencie wcisnąć lewy przycisk myszy. Z oczywistych względów używanie tej zdolności jest możliwe tylko w sytuacji gdy korzysta się z broni jednoręcznej oraz tarczy. |
Precyzja
Klasa postaci najbardziej odpowiednia dla tej kategorii: łucznik
Rozwój możliwy od poziomu: 1
Startowa zdolność: Sokole oko
Bonus za rozwijanie tej kategorii: poprawa umiejętności walki dystansowej, więcej punktów many
NAZWA ZDOLNOŚCI | OD POZIOMU | DZIAŁANIE |
Sokole oko | 1 | Możliwość przybliżenia obrazu w trakcie używania łuku. W celu wykonania tej akcji każdorazowo należy wcisnąć klawisz Z. Jest to niezwykle przydatna zdolność, z której warto zacząć korzystać jeszcze w trakcie pobytu na wysepce Feshyr. Obraz powinno się przybliżać przed rozpoczęciem każdej walki (szansa na dokładne wycelowanie w jednego z wrogów), rozważając powrócenie do normalnego stanu dopiero po tym jak główny bohater zostanie zauważony przez przeciwników. Przybliżanie obrazu jest też bardzo pomocne podczas polowań na zwierzęta (m.in. na bardzo zwinne króliki). |
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie