Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Klasztor na klifie
Podstawowe informacje: Do klasztoru można dotrzeć dopiero po przystąpieniu do wykonywania głównego questu związanego z odnalezieniem Lestera. Doprowadzi to odblokowania przejścia przez jaskinie. Po wyjściu z jaskiń możliwe jest otwarcie bramki w celu umożliwienia sobie swobodnego przemieszczania się między bagnami i klasztorem. Co ciekawe, do klasztoru powraca się w samej końcówce gry, a konkretnie tuż po wyjściu ze strefy Zoldren. Najważniejszym miejscem tego obszaru jest oczywiście tytułowy klasztor, do którego prowadzi długa i kręta dróżka.
Portale: Na terenie klasztoru nie znajdują się żadne portale.
Przeciwnicy: Podczas eksploracji klasztoru walczy się w głównej mierze ze szkieletami oraz golemami. Przy powtórnej eksploracji tej lokacji (wspomniana końcówka gry) pojawia się też wiele demonów i ahn'bael.
Handlarze: Caldar podczas pierwszej wizyty w klasztorze przebywa na jego dziedzińcu. Podczas powtórnej wizyty w końcowej fazie gry również można go spotkać, tyle że będzie stał w pobliżu grupki magów w innej części klasztoru.
Czarne Jary
Podstawowe informacje: Do Czarnych Jarów można dotrzeć dopiero po wykonaniu głównego questu z uzyskaniem audiencji u magów przebywających na terenie klasztoru. Doprowadzi to odblokowania bramki łączącej Czarne Jary z klasztorem. Warto dodać, że równolegle odblokowywany jest dostęp do pobliskiej dżungli. Czarne Jary mają dosyć liniową strukturę, choć główna ścieżka w pewnym miejscu rozgałęzia się na dwie mniejsze.
Portale: Na terenie Czarnych Jarów nie znajdują się żadne portale.
Przeciwnicy: Podczas eksploracji Czarnych Jarów walczy się w głównej mierze z ognistymi jaszczurami, szkieletami i golemami.
Handlarze: W Czarnych Jarach nie spotyka się żadnych handlarzy.
Dżungla
Podstawowe informacje: Do dżungli można dotrzeć dopiero po wykonaniu głównego questu z uzyskaniem audiencji u magów przebywających na terenie klasztoru. Doprowadzi to odblokowania bramki łączącej Czarne Jary z klasztorem i to właśnie przez Czarne Jary trzeba w pierwszej kolejności przejść. Dżungla składa się z dwóch części - południowej i północnej. W celu dotarcia do północnej części należy zlokalizować ruiny i przejść przez podziemny kompleks. W północnej części dżungli oprócz wejścia do zagubionej świątyni znajduje się także obóz uchodźców, w którym można nabyć cenne zapasy.
Portale: Na terenie dżungli znajdują się dwa portale. Pierwszy z nich znajduje się niedaleko ruin w południowej części obszaru. Drugi portal znajduje się z kolei w pobliżu obozu uchodźców w północnej części obszaru.
Przeciwnicy: Podczas eksploracji dżungli walczy się w głównej mierze z jaszczurami, brzytwiakami, ścierwojadami, nieumarłymi, orkami, cieniostworami, pełzaczami jaskiniowymi, szuwarnikami oraz przerośniętymi osami.
Handlarze: Jabo przebywa w południowej części dżungli, przy czym będzie on chciał pokazać swoje towary dopiero po wypełnieniu dla niego pobocznego questu związanego z usunięciem psa obronnego. Thora można z kolei spotkać w północnej części dżungli, a konkretnie w obozie uchodźców.
Zagubiona świątynia
Podstawowe informacje: Do zagubionej świątyni można dotrzeć dopiero po znalezieniu się w północnej części dżungli i rozprawieniu się z trollem broniącym głównego wejścia. Sama świątynia składa się z dwóch części, które eksploruje się w dość liniowy sposób. Każda część jest ponadto zakończona trudną walką z jednym bossem lub ich grupką. W przerwach między eksploracją obu części świątyni bada się też niewielkie, oblodzone obszary góry Białookiej.
Portale: Na terenie zagubionej świątyni nie znajdują się żadne portale.
Przeciwnicy: Podczas eksploracji zagubionej świątyni walczy się w głównej mierze z pełzaczami kopalnianymi, golemami, szkieletami oraz kryształowymi pająkami
Handlarze: W zagubionej świątyni nie spotyka się żadnych handlarzy.
Thorniara
Podstawowe informacje: Do Thorniary można się przedostać dopiero po odnalezieniu boskiej kuźni w Zagubionej świątyni. Gra odblokowuje wtedy zejście z Góry Białookiej pozwalające dotrzeć do wioski położonej w pobliżu miasta. Sama metropolia składa się z kilku dzielnic, do których stopniowo uzyskuje się dostęp. Początkowo można badać jedynie okolice targowiska i dzielnicę biedoty, ale w dalszej fazie gry otworem stają również przejścia do dzielnicy bogaczy, dzielnicy portowej, fortecy, okolic areny oraz dzielnicy świątynnej.
Portale: Na terenie Thorniary znajdują się aż trzy portale. Pierwszy z nich znajduje się w dzielnicy bogaczy, do której dostęp uzyskuje się dopiero po przystąpieniu do questu związanego z odnalezieniem drogi wiodącej do fortecy. Drugi portal znajduje się na dziedzińcu fortecy. Ostatni trzeci portal znajduje się w arcanum Miltena wewnątrz fortecy.
Przeciwnicy: Podczas eksploracji Thorniary walczy się w głównej mierze z nieumarłymi, szkieletami, zombie, najemnikami oraz kultystami.
Handlarze: Wszyscy handlarze przebywają na terenie miasta. Na targowisku można spotkać Haggira, Rigo i Thoma. Snips oferuje swoje towary w dzielnicy portowej. Mari przesiaduje w jednej z posiadłości w dzielnicy bogaczy, a konkretnie w domu, przy którym stoi Lester. Cerę można z kolei odnaleźć na głównym poziomie fortecy.
Zoldren
Podstawowe informacje: Do Wieży Xardasa oraz przylegającej do niej strefy Zoldren można się przedostać dopiero po wypełnieniu ostatniego głównego questu w Thorniarze, związanego z dotarciem do latarni morskiej. Znajdujący się tam teleporter automatycznie przenosi bohatera do wieży Xardasa, skąd można łatwo dotrzeć do jaskiń. Sama strefa Zoldren cechuje się dość liniową strukturą oraz częstymi walkami z potężnymi przeciwnikami.
Portale: Na terenie obszaru Zoldren nie znajdują się żadne portale. Jedyny portal znajduje się w pobliżu wieży Xardasa.
Przeciwnicy: Podczas eksploracji obszaru Zoldren walczy się w głównej mierze ze szkieletami, golemam, demonami oraz ahn'bael.
Handlarze: W Zoldren nie spotyka się żadnych handlarzy.