Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Klasztor na klifie

Podstawowe informacje: Do klasztoru można dotrzeć dopiero po przystąpieniu do wykonywania głównego questu związanego z odnalezieniem Lestera. Doprowadzi to odblokowania przejścia przez jaskinie. Po wyjściu z jaskiń możliwe jest otwarcie bramki w celu umożliwienia sobie swobodnego przemieszczania się między bagnami i klasztorem. Co ciekawe, do klasztoru powraca się w samej końcówce gry, a konkretnie tuż po wyjściu ze strefy Zoldren. Najważniejszym miejscem tego obszaru jest oczywiście tytułowy klasztor, do którego prowadzi długa i kręta dróżka.

Portale: Na terenie klasztoru nie znajdują się żadne portale.

Przeciwnicy: Podczas eksploracji klasztoru walczy się w głównej mierze ze szkieletami oraz golemami - Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Przeciwnicy: Podczas eksploracji klasztoru walczy się w głównej mierze ze szkieletami oraz golemami. Przy powtórnej eksploracji tej lokacji (wspomniana końcówka gry) pojawia się też wiele demonów i ahn'bael.

Handlarze: Caldar podczas pierwszej wizyty w klasztorze przebywa na jego dziedzińcu. Podczas powtórnej wizyty w końcowej fazie gry również można go spotkać, tyle że będzie stał w pobliżu grupki magów w innej części klasztoru.

Czarne Jary

Podstawowe informacje: Do Czarnych Jarów można dotrzeć dopiero po wykonaniu głównego questu z uzyskaniem audiencji u magów przebywających na terenie klasztoru. Doprowadzi to odblokowania bramki łączącej Czarne Jary z klasztorem. Warto dodać, że równolegle odblokowywany jest dostęp do pobliskiej dżungli. Czarne Jary mają dosyć liniową strukturę, choć główna ścieżka w pewnym miejscu rozgałęzia się na dwie mniejsze.

Portale: Na terenie Czarnych Jarów nie znajdują się żadne portale.

Przeciwnicy: Podczas eksploracji Czarnych Jarów walczy się w głównej mierze z ognistymi jaszczurami, szkieletami i golemami - Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Przeciwnicy: Podczas eksploracji Czarnych Jarów walczy się w głównej mierze z ognistymi jaszczurami, szkieletami i golemami.

Handlarze: W Czarnych Jarach nie spotyka się żadnych handlarzy.

Dżungla

Podstawowe informacje: Do dżungli można dotrzeć dopiero po wykonaniu głównego questu z uzyskaniem audiencji u magów przebywających na terenie klasztoru. Doprowadzi to odblokowania bramki łączącej Czarne Jary z klasztorem i to właśnie przez Czarne Jary trzeba w pierwszej kolejności przejść. Dżungla składa się z dwóch części - południowej i północnej. W celu dotarcia do północnej części należy zlokalizować ruiny i przejść przez podziemny kompleks. W północnej części dżungli oprócz wejścia do zagubionej świątyni znajduje się także obóz uchodźców, w którym można nabyć cenne zapasy.

Portale: Na terenie dżungli znajdują się dwa portale. Pierwszy z nich znajduje się niedaleko ruin w południowej części obszaru. Drugi portal znajduje się z kolei w pobliżu obozu uchodźców w północnej części obszaru.

Przeciwnicy: Podczas eksploracji dżungli walczy się w głównej mierze z jaszczurami, brzytwiakami, ścierwojadami, nieumarłymi, orkami, cieniostworami, pełzaczami jaskiniowymi, szuwarnikami oraz przerośniętymi osami - Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Przeciwnicy: Podczas eksploracji dżungli walczy się w głównej mierze z jaszczurami, brzytwiakami, ścierwojadami, nieumarłymi, orkami, cieniostworami, pełzaczami jaskiniowymi, szuwarnikami oraz przerośniętymi osami.

Handlarze: Jabo przebywa w południowej części dżungli, przy czym będzie on chciał pokazać swoje towary dopiero po wypełnieniu dla niego pobocznego questu związanego z usunięciem psa obronnego. Thora można z kolei spotkać w północnej części dżungli, a konkretnie w obozie uchodźców.

Zagubiona świątynia

Podstawowe informacje: Do zagubionej świątyni można dotrzeć dopiero po znalezieniu się w północnej części dżungli i rozprawieniu się z trollem broniącym głównego wejścia. Sama świątynia składa się z dwóch części, które eksploruje się w dość liniowy sposób. Każda część jest ponadto zakończona trudną walką z jednym bossem lub ich grupką. W przerwach między eksploracją obu części świątyni bada się też niewielkie, oblodzone obszary góry Białookiej.

Portale: Na terenie zagubionej świątyni nie znajdują się żadne portale.

Przeciwnicy: Podczas eksploracji zagubionej świątyni walczy się w głównej mierze z pełzaczami kopalnianymi, golemami, szkieletami oraz kryształowymi pająkami - Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Przeciwnicy: Podczas eksploracji zagubionej świątyni walczy się w głównej mierze z pełzaczami kopalnianymi, golemami, szkieletami oraz kryształowymi pająkami

Handlarze: W zagubionej świątyni nie spotyka się żadnych handlarzy.

Thorniara

Podstawowe informacje: Do Thorniary można się przedostać dopiero po odnalezieniu boskiej kuźni w Zagubionej świątyni. Gra odblokowuje wtedy zejście z Góry Białookiej pozwalające dotrzeć do wioski położonej w pobliżu miasta. Sama metropolia składa się z kilku dzielnic, do których stopniowo uzyskuje się dostęp. Początkowo można badać jedynie okolice targowiska i dzielnicę biedoty, ale w dalszej fazie gry otworem stają również przejścia do dzielnicy bogaczy, dzielnicy portowej, fortecy, okolic areny oraz dzielnicy świątynnej.

Portale: Na terenie Thorniary znajdują się aż trzy portale. Pierwszy z nich znajduje się w dzielnicy bogaczy, do której dostęp uzyskuje się dopiero po przystąpieniu do questu związanego z odnalezieniem drogi wiodącej do fortecy. Drugi portal znajduje się na dziedzińcu fortecy. Ostatni trzeci portal znajduje się w arcanum Miltena wewnątrz fortecy.

Przeciwnicy: Podczas eksploracji Thorniary walczy się w głównej mierze z nieumarłymi, szkieletami, zombie, najemnikami oraz kultystami - Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Przeciwnicy: Podczas eksploracji Thorniary walczy się w głównej mierze z nieumarłymi, szkieletami, zombie, najemnikami oraz kultystami.

Handlarze: Wszyscy handlarze przebywają na terenie miasta. Na targowisku można spotkać Haggira, Rigo i Thoma. Snips oferuje swoje towary w dzielnicy portowej. Mari przesiaduje w jednej z posiadłości w dzielnicy bogaczy, a konkretnie w domu, przy którym stoi Lester. Cerę można z kolei odnaleźć na głównym poziomie fortecy.

Zoldren

Podstawowe informacje: Do Wieży Xardasa oraz przylegającej do niej strefy Zoldren można się przedostać dopiero po wypełnieniu ostatniego głównego questu w Thorniarze, związanego z dotarciem do latarni morskiej. Znajdujący się tam teleporter automatycznie przenosi bohatera do wieży Xardasa, skąd można łatwo dotrzeć do jaskiń. Sama strefa Zoldren cechuje się dość liniową strukturą oraz częstymi walkami z potężnymi przeciwnikami.

Portale: Na terenie obszaru Zoldren nie znajdują się żadne portale. Jedyny portal znajduje się w pobliżu wieży Xardasa.

Przeciwnicy: Podczas eksploracji obszaru Zoldren walczy się w głównej mierze ze szkieletami, golemam, demonami oraz ahnbael - Obszary (2) | Świat gry w Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Przeciwnicy: Podczas eksploracji obszaru Zoldren walczy się w głównej mierze ze szkieletami, golemam, demonami oraz ahn'bael.

Handlarze: W Zoldren nie spotyka się żadnych handlarzy.