Klasztor | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Klasztor na klifie
Zleceniodawca: automatycznie po uwolnieniu Lestera i wydostaniu się z jaskiń [Bagna ]
Opis przejścia: Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić po wykonaniu zadania Przyjazny człowiek, a więc uwolnieniu Lestera i otwarciu wyjścia z jaskiń orków. Skieruj się do jedynego dostępnego tunelu, a po kilku chwilach wyjdziesz na powierzchnię #1 (M8, 1). Korzystając z okazji dobrze byłoby tu wejść w interakcję z dźwignią znajdującą się przy bramie #2 , dzięki czemu odblokujesz sobie krótsze przejście na bagna. W okolicy znajdziesz też skrzynię ze skarbami.
Ruszaj teraz na wschód, wybierając kamienny most oddzielający bagna od widocznego w oddali klasztoru #1 (M8, 2). Już po kilku chwilach wpadniesz na nowego kamiennego golema #2 (M8, 3). Warto sobie wypracować dobrą taktykę na tę bestie, gdyż z czasem zaczniesz spotykać jeszcze więcej golemów i to w silniejszych odmianach.
Po krótkiej wędrówce spotkasz też grupkę obsydianowych szkieletów i naturalnie w pierwszej kolejności warto byłoby zająć się zlikwidowaniem obdarzonego magicznymi zdolnościami kapłana #1 . Wybierz teraz prawą ścieżkę, która prowadzi do klasztoru #2 (M8, 4).
Dotarcie do bram klasztoru nie powinno Ci zająć dużo czasu #1 , choć warto się po drodze pilnować żeby przez przypadek gdzieś nie spaść. Po dotarciu na miejsce zostaniesz powitany przez Ruhndala #2 (M8, 5). Dowiesz się od niego, iż w celu uzyskania audiencji u opatów klasztoru należy zaliczyć dwie próby.
Nagrody: Odblokowanie questu Próba Innosa, 1200 punktów doświadczenia, 106 punktów doświadczenia za zabitego kamiennego golema, 116 punktów doświadczenia za każdy zabity szkielet.
Próba Innosa
Zleceniodawca: Ruhndal [Klasztor ]
Opis przejścia: Do zlikwidowania jest dwóch świętych strażników , czyli tak naprawdę ogniste golemy. Stwory te odnajdziesz na głównym placu klasztoru #1 (M8, 6). Przystąp do atakowania pierwszego golema i w miarę możliwości ustaw się w takiej pozycji by unikać głazów rzucanych przez drugą bestię #2 .
Z czasem drugi golem może się do Ciebie zbliżyć #1 , przy czym w dalszym ciągu należy atakować pierwszego strażnika. Pamiętaj o unikaniu silniejszych ataków obu bestii, jak również o pomaganiu sobie bronią długodystansową i czarami. Podejdź do Ruhndala (M8, 7) już po pokonaniu obu strażników #2 .
Nagrody: Odblokowanie questu Próba Beliara, 1200 punktów doświadczenia, 137 punktów doświadczenia za pierwszego zabitego świętego strażnika, 554 punkty doświadczenia za drugiego zabitego świętego strażnika.
Próba Beliara
Zleceniodawca: Ruhndal [Klasztor ]
Opis przejścia: Po zaliczeniu questu Próba Innosa dobrze byłoby zakończyć rozmowę z Ruhndalem (M8, 7). Wypij mikstury o działaniu ochronnym i dopiero teraz wznów rozmowę. Wybieranie pierwszych opcji dialogowych od góry #1 doprowadzi do walki z tą postacią. Ruhndal jest magiem, tak więc nie będzie łatwo wygrać #2 . W miarę możliwości pokonaj go w zwarciu i nie daj się zbytnio spowolnić rzucanymi przez niego zaklęciami. W nagrodę za pokonanie Ruhndala otrzymasz szansę na spotkanie się z opatami.
Nagrody: Odblokowanie questu Dwie półprawdy, 600 punktów doświadczenia za rozpoczęcie walki z Ruhndalem.
Dwie półprawdy
Zleceniodawca: Ruhndal [Klasztor ]
Opis przejścia: Możesz już udać się do nowo odblokowanego budynku #1 (M8, 8). W środku czeka Cię dłuższa rozmowa z Hendorem oraz Galamodem #2 , która zostanie zwieńczona wyświetleniem nowego filmiku przerywnikowego. Z rozmów dowiesz się, iż druga osoba szukająca świątyni odwiedziła już wcześniej klasztor, a także, że sama świątynia znajduje się w dżungli.
Nagrody: Odblokowanie questu Szpieg Hagena, stara mapa , 600 punktów doświadczenia, 600 punktów doświadczenia za odbycie rozmowy z Hendorem, 600 punktów doświadczenia za odbycie rozmowy z Galamodem.