Arcania Gothic 4: Bagna (4)
Aktualizacja:
Chram żywiołów
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ] lub Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ] lub Zyra [Bagna - Stare ruiny lub Południowe Stewark - Przepołowiona Dziewica lub Północne Stewark - Miasto Stewark ]
Uwagi: Quest ten można uaktywnić na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie rozmawiając z Zyrą lub wykonując główne misje w Tooshoo, co doprowadzi do pojawienia się tego zadania w dzienniku głównego bohatera. Jeżeli chcesz uaktywnić quest poprzez rozmowę z Zyrą to możesz ją spotkać w jednym z kilku miejsc:
- przy starych ruinach na bagnie (M7A, 9), czyli w miejscu, do którego i tak musisz dotrzeć - tylko jeśli rozmawiałeś z nią w Południowym Stewark (gospoda Przepołowiona Dziewica) i w Północnym Stewark (Miasto Stewark)
- w gospodzie Przepołowiona Dziewica w Południowym Stewark - jeżeli do tej pory ją całkowicie ignorowałeś
- w Mieście Stewark w Północnym Stewark - jeżeli rozmawiałeś z nią jedynie w Przepołowionej Dziewicy w Południowym Stewark
Opis przejścia: W pierwszej kolejności musisz dotrzeć do starych ruin. Opuść więc Czarną Toń, wybierając jedną ze ścieżek prowadzących na południe #1 (M7A, 5). Uważaj, bo po znalezieniu się w obszarze z dużą ilością kładek (M7A, 6) zaatakowany zostaniesz przez grupki krwiopijców , os jeziornych i os błotnych #2 . Najtrudniejsze do pokonania będą osy błotne. Wykonuj częste przewroty, unikając w ten sposób ich jadu.
![]() | ![]() |
Kieruj się nadal na południe (M7A, 10), a konkretnie w stronę wzgórza, na którym znajdują się ruiny #1 . W tej okolicy musisz z kolei uważać na grupki bardzo zwinnych zębaczy #2 . W trakcie walk z tymi potworami warto się skupić na całkowitym unikaniu ich ataków. Pamiętaj też o tym żeby zawsze atakować jeden cel, bo zębacze są dość wytrzymałe.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do ruin możesz spotkać Zyrę #1 (M7A, 9), przy czym nie jest to przesądzone (więcej w sekcji Uwagi w początkowej sekcji opisu tego questu). Niezależnie od tego czy się z nią spotkałeś czy nie zlokalizuj dużą dziurę #2 (M7A, 11) i wskocz do środka (M7C, 1). Bez obaw - będziesz mógł później bezproblemowo powrócić na powierzchnię.
![]() | ![]() |
Przygotuj się na długą eksplorację podziemnej krypty. Ruszaj na południe, schodząc po schodach na niższy poziom #1 . Na pierwszą grupę strażników świątynnych (szkielety) wpadniesz po dotarciu do większego pomieszczenia #2 . Pamiętaj o tym, że dobrze byłoby w miarę szybko zająć się łucznikami i dopiero po ich zlikwidowaniu zaatakować wojowników.
![]() | ![]() |
Ruszaj na północny-zachód #1 (M7C, 2). Za każdym razem gdy wpadniesz na jakieś szkielety nie przesuwaj się zbytnio do przodu, dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć z bardzo licznymi grupkami wrogów. W jednym z kolejnych pomieszczeń po raz pierwszy spotkasz nieumarłego kapłana #2 . Eliminacja tych wrogów jest jeszcze ważniejsza od łuczników, gdyż rzucane przez nich zaklęcia błyskawic mogą zadawać spore obrażenia.
![]() | ![]() |
Wkrótce będziesz musiał skręcić na południe i niedługo po tym wpadniesz na nowego kamiennego golema #1 (M7C, 3). Podobnie jak w przypadku bestii spotkanej przy przejściu prowadzącym na bagna, zachowuj bezpieczny dystans, unikając uderzeń golema i wykorzystując jego powolne ruchy do wyprowadzania szybkich ataków. W kolejnej sali przebywa grupka szkieletów #2 . Musisz się tu pilnować, bo do pokonania będzie między innymi kilku kapłanów.
![]() | ![]() |
Przebijaj się sukcesywnie na południe, likwidując po drodze kolejne szkielety #1 . Nie musisz się śpieszyć, tak więc warto wykonywać starannie zaplanowane ruchy celem unikania poważniejszych obrażeń. Wkrótce będziesz musiał skręcić na południowy-wschód #2 . Po dotarciu do najbardziej wysuniętego na południe pomieszczenia (M7C, 4) dobrze byłoby się trochę rozejrzeć, bo znajdują się tu aż cztery skrzynie ze skarbami.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
Szaku szaku do ataku ;)
A co do poradnika to fajny - szkoda że nie ogólno-dostępny i absolutnie nie potrzebny do tak liniowej gry. Absolutnie nie sposób się zgubić czy pominąć jakiegoś zadania. Gram od kilku dni i powoli kończę
. Poradnik może się przydać jak ktoś szuka wszystkich posągów Inossa, Hefajsosa i Domestosa (a swoją drogą co daje ich znalezienie oprócz - prawdopodobnie XP ?).
PS: Okazuje się że teraz poradnik jest do przejrzenia cały :)
Wcześniej tego nie było :P
lol dwóch SZAKÓW :D btw nareszcie sie ukazał poradniczek :D
[1] Mój nick! Dobrze, że chociaż nie pisałeś 'pierwszy', być może będziesz jeszcze na tyle godny, aby móc korzystać z tego nicku rzecz jasna tylko z numerkiem. Szakinsyn może być tylko jeden, ale myślę że przymknę oko na ten przypadek.
Kawał Dobrej Roboty z tym poradnikiem. Prawdziwie profesjonalna, rzemieślnicza robota. Gratulacje i owacje :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ] lub Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ] lub Zyra [Bagna - Stare ruiny lub Południowe Stewark - Przepołowiona Dziewica lub Północne Stewark - Miasto Stewark ] - Bagna (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1043/489354500.jpg)












