Bagna (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Chram żywiołów
Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ] lub Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ] lub Zyra [Bagna - Stare ruiny lub Południowe Stewark - Przepołowiona Dziewica lub Północne Stewark - Miasto Stewark ]
Uwagi: Quest ten można uaktywnić na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie rozmawiając z Zyrą lub wykonując główne misje w Tooshoo, co doprowadzi do pojawienia się tego zadania w dzienniku głównego bohatera. Jeżeli chcesz uaktywnić quest poprzez rozmowę z Zyrą to możesz ją spotkać w jednym z kilku miejsc:
- przy starych ruinach na bagnie (M7A, 9), czyli w miejscu, do którego i tak musisz dotrzeć - tylko jeśli rozmawiałeś z nią w Południowym Stewark (gospoda Przepołowiona Dziewica) i w Północnym Stewark (Miasto Stewark)
- w gospodzie Przepołowiona Dziewica w Południowym Stewark - jeżeli do tej pory ją całkowicie ignorowałeś
- w Mieście Stewark w Północnym Stewark - jeżeli rozmawiałeś z nią jedynie w Przepołowionej Dziewicy w Południowym Stewark
Opis przejścia: W pierwszej kolejności musisz dotrzeć do starych ruin. Opuść więc Czarną Toń, wybierając jedną ze ścieżek prowadzących na południe #1 (M7A, 5). Uważaj, bo po znalezieniu się w obszarze z dużą ilością kładek (M7A, 6) zaatakowany zostaniesz przez grupki krwiopijców , os jeziornych i os błotnych #2 . Najtrudniejsze do pokonania będą osy błotne. Wykonuj częste przewroty, unikając w ten sposób ich jadu.
Kieruj się nadal na południe (M7A, 10), a konkretnie w stronę wzgórza, na którym znajdują się ruiny #1 . W tej okolicy musisz z kolei uważać na grupki bardzo zwinnych zębaczy #2 . W trakcie walk z tymi potworami warto się skupić na całkowitym unikaniu ich ataków. Pamiętaj też o tym żeby zawsze atakować jeden cel, bo zębacze są dość wytrzymałe.
Po dotarciu do ruin możesz spotkać Zyrę #1 (M7A, 9), przy czym nie jest to przesądzone (więcej w sekcji Uwagi w początkowej sekcji opisu tego questu). Niezależnie od tego czy się z nią spotkałeś czy nie zlokalizuj dużą dziurę #2 (M7A, 11) i wskocz do środka (M7C, 1). Bez obaw - będziesz mógł później bezproblemowo powrócić na powierzchnię.
Przygotuj się na długą eksplorację podziemnej krypty. Ruszaj na południe, schodząc po schodach na niższy poziom #1 . Na pierwszą grupę strażników świątynnych (szkielety) wpadniesz po dotarciu do większego pomieszczenia #2 . Pamiętaj o tym, że dobrze byłoby w miarę szybko zająć się łucznikami i dopiero po ich zlikwidowaniu zaatakować wojowników.
Ruszaj na północny-zachód #1 (M7C, 2). Za każdym razem gdy wpadniesz na jakieś szkielety nie przesuwaj się zbytnio do przodu, dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć z bardzo licznymi grupkami wrogów. W jednym z kolejnych pomieszczeń po raz pierwszy spotkasz nieumarłego kapłana #2 . Eliminacja tych wrogów jest jeszcze ważniejsza od łuczników, gdyż rzucane przez nich zaklęcia błyskawic mogą zadawać spore obrażenia.
Wkrótce będziesz musiał skręcić na południe i niedługo po tym wpadniesz na nowego kamiennego golema #1 (M7C, 3). Podobnie jak w przypadku bestii spotkanej przy przejściu prowadzącym na bagna, zachowuj bezpieczny dystans, unikając uderzeń golema i wykorzystując jego powolne ruchy do wyprowadzania szybkich ataków. W kolejnej sali przebywa grupka szkieletów #2 . Musisz się tu pilnować, bo do pokonania będzie między innymi kilku kapłanów.
Przebijaj się sukcesywnie na południe, likwidując po drodze kolejne szkielety #1 . Nie musisz się śpieszyć, tak więc warto wykonywać starannie zaplanowane ruchy celem unikania poważniejszych obrażeń. Wkrótce będziesz musiał skręcić na południowy-wschód #2 . Po dotarciu do najbardziej wysuniętego na południe pomieszczenia (M7C, 4) dobrze byłoby się trochę rozejrzeć, bo znajdują się tu aż cztery skrzynie ze skarbami.