Thorniara | Zadania poboczne w Arcania Gothic 4 poradnik Arcania: Gothic 4
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Śmierć na polach
Zleceniodawca: Tadoy [Thorniara - Jaskinia ]
Opis przejścia: Na Tadoy'a wpadniesz tuż po zejściu z góry, na szczycie której odnalazłeś boski młot (główny quest Boska kuźnia) i w trakcie wykonywania głównego zadania Do Thorniary. Mężczyzna poprosi Cię o wyeliminowanie nieumarłych przebywających na zewnątrz #1 . Zgódź się na udzielenie mu pomocy i wyjdź z jaskini #2 (M12A, 1).
Nieumarli powinni być rozstawieni na zboczu góry #1 (M12A, 2). Przystąp do atakowania ich i pamiętaj o tym żeby nie dać się potworom okrążyć. Jeżeli Twoja postać nie jest zbyt wytrzymała najpierw zajmij się łucznikami, a dopiero w następnej kolejności zaatakuj wojowników. Po zlikwidowaniu potworów powróć do Tadoy'a #2 (M12A, 1). Co ciekawe, quest nie dobiegnie końca, bo zostaniesz teraz poproszony o oczyszczenie pobliskiego gospodarstwa z nieumarłych.
Ponownie wyjdź z jaskiń i tym razem wybierz ścieżkę prowadzącą na zachód #1 (M12A, 3). Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do gospodarstwa, o którym wspominał Tadoy #2 (M12A, 4). Zanim wejdziesz na jego teren przygotuj sobie dobrą broń lub zaklęcia, gdyż przed Tobą dość trudne walki.
W trakcie staczanych w gospodarstwie walk z nieumarłymi #1 musisz koniecznie dbać o stan zdrowia głównego bohatera, gdyż zadawane przez potwory obrażenia będą większe niż można byłoby się spodziewać. Na sam koniec zostaw sobie bossa, który będzie przebywał w jednym z domków - Lorda Sacrudera I #2 . W trakcie tego pojedynku koniecznie unikaj jego silniejszego ataku, który w przypadku zabawy na jednym z wyższych poziomów trudności będzie mógł Cię zabić. Po wygranej bitwie warto zbadać ciało lorda i zabrać świetny flamberg , którego używał.
Upewnij się, że zlikwidowałeś wszystkich nieumarłych i powróć do Tadoy'a , którego spotkasz przy górskiej ścieżce zlokalizowanej niedaleko gospodarstwa #1 (M12A, 5). Przez Tadoy'a nagrodzony zostaniesz kluczem do skrzyni ze skarbem i by do niej dotrzeć wybierz niezbadaną jeszcze ścieżkę, przy której przed chwilą stał #2 .
Wejdź do pobliskiej jaskini (M12A, 6) i przygotuj się do stoczenia trudnego pojedynku ze starym cieniostworem #1 . W miarę możliwości użyj zaklęć lub eliksirów, które spowolnią potwora, gdyż nie będziesz miał gdzie uciekać przed jego szarżą. Po wygranej bitwie odszukaj zamkniętą skrzynię #2 , w której odnajdziesz między innymi alembik .
Możesz teraz dodatkowo powrócić do pomieszczenia, w którym przebywał cieniostwór i zbadać przejście prowadzące do dalszej części jaskiń #1 . Użycie alembiku na rumowisku #2 doprowadzi do odblokowania przejścia między Thorniarą, a Północnym Srebrowodem. Jeśli więc masz taką ochotę, możesz teraz powrócić do zbadanych już wcześniej lokacji.
Nagrody: Klucz do skrzyni ze skarbem , 1800 punktów doświadczenia, 1200 punktów doświadczenia za pozbycie się nieumarłych przed jaskinią, 365 punktów doświadczenia za każdego zabitego nieumarłego, 395 punktów doświadczenia za zabitego lorda Sacrudera I, 428 punktów doświadczenia za zabitego starego cieniostwora.