Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

opinie - newsy i ciekawostki (3)

Ten boss broni dostępu do DLC do Elden Ringa. Zastanawiam się, czemu musimy pokonać akurat Radahna, by rozpocząć Shadow of the Erdtree
Ten boss broni dostępu do DLC do Elden Ringa. Zastanawiam się, czemu musimy pokonać akurat Radahna, by rozpocząć Shadow of the Erdtree

Hubert Śledziewski, 17 czerwca 2024, 17:07

Czuję, że dodatek do Elden Ringa mocno namiesza w fabule. Dość powiedzieć, iż rozpoczęcie Shadow of the Erdtree wymaga zabicia Radahna, który wydaje się niezwiązany z Miquellą i Messmerem. Obstawiam, że odegra on jeszcze rolę w tym DLC.

Wkrótce sezon ogórkowy, ale tym razem będzie inaczej i zagramy w wiele wspaniałych gier
Wkrótce sezon ogórkowy, ale tym razem będzie inaczej i zagramy w wiele wspaniałych gier

Maciej Pawlikowski, 16 czerwca 2024, 22:57

Wkrótce wakacje, a to oznacza sezon ogórkowy w branży. Niby premier mniej, ale tym razem czeka na nas kilka naprawdę niezłych gier, które umilą nam urlopy.

Heading Out to polskie samochodowe roguelike z pazurem, w którym nie „dowozi” najważniejszy element
Heading Out to polskie samochodowe roguelike z pazurem, w którym nie „dowozi” najważniejszy element

Hubert Sosnowski, 16 czerwca 2024, 12:28

Heading Out okazuje się prototypem, w którym czai się materiał na znakomite połączenie roguelike’a, RPG i gry wyścigowej. Niestety, studio Serious Sim za szybko wypuściło ten model z garażu. Gra ma potencjał, ale nie wszystkie jej elementy dobrze przymocowano.

Obsidian przywrócił mi w wiarę w Avowed pokazując, że to nie bieda-Skyrim, a RPG z krwi i kości
Obsidian przywrócił mi w wiarę w Avowed pokazując, że to nie bieda-Skyrim, a RPG z krwi i kości

Przemysław Dygas, 15 czerwca 2024, 12:17

Niemal pół roku temu po pierwszej prezentacji Avowed byłem załamany. Teraz jednak Obsidian przywrócił mi nadzieję, ponieważ w końcu widzę w tej grze prawdziwego RPG-a.

Temu systemowi walki warto dać szansę - Wuthering Waves to dla mnie coś więcej niż alternatywa dla Genshin Impact
Temu systemowi walki warto dać szansę - Wuthering Waves to dla mnie coś więcej niż alternatywa dla Genshin Impact

Gabriela Kobos, 14 czerwca 2024, 19:49

Klon Genshin Impact czy zupełnie oryginalny tytuł? Nastroje przed premierą Wuthering Waves były różne, ale teraz możemy to już ocenić sami.

Grałem w Astro Bota - platformówka z uroczym robocikiem to czysta radość nie tylko dla fanów PlayStation
Grałem w Astro Bota - platformówka z uroczym robocikiem to czysta radość nie tylko dla fanów PlayStation

Matthew Buckley, 13 czerwca 2024, 16:43

Astro Bot, czyli platformówka 3D z uroczym robocikiem w roli głównej, okazała się być jedną z najlepszych gier w jakie miałem przyjemność zagrać na Summer Game Fest.

Wypuszczenie dema TDU: Solar Crown było samobójstwem. To niezła gra, ale dwa ciężkie grzechy grzebią ją żywcem
Wypuszczenie dema TDU: Solar Crown było samobójstwem. To niezła gra, ale dwa ciężkie grzechy grzebią ją żywcem

Krzysztof Mysiak, 13 czerwca 2024, 15:16

Firma Nacon zdobyła się na zaskakujący i bardzo miły gest, wypuszczając obszerne demo Test Drive Unlimited: Solar Crown. Zastanawiam się jednak, czy twórcy byli przy zdrowych zmysłach, decydując się pokazać światu tę grę w tak katastrofalnym stanie...

Grałem w konsolowe Path of Exile 2 - ta gra tylko udaje, że jest dla casuali
Grałem w konsolowe Path of Exile 2 - ta gra tylko udaje, że jest dla casuali

Michał Mańka, 12 czerwca 2024, 16:30

Na pokazie w Los Angeles miałem okazję zagrać w konsolową wersję Path of Exile 2 i stwierdzam, iż konkurent Diablo dobrze udaje, że jest od niego przystępniejszy, bo nie brakuje w nim złożoności oryginału.

Gameplay z Dragon Age The Veilguard na powrót obudził we mnie nadzieję po fatalnym trailerze
Gameplay z Dragon Age The Veilguard na powrót obudził we mnie nadzieję po fatalnym trailerze

Michał Mańka, 11 czerwca 2024, 17:00

BioWare zmieniło ostatnio tytuł nadchodzącego Dragon Age’a na Straż Zasłony i zaprezentowało naprawdę okropny trailer. Na szczęście po godzinnym pokazie gameplayu całkowicie zmieniłem zdanie na temat ex-Dreadwolfa.

Po 40 minutach z Assassin’s Creed Shadows - gra zaskakuje brutalnością, a dwoje protagonistów faktycznie ma sens
Po 40 minutach z Assassin’s Creed Shadows - gra zaskakuje brutalnością, a dwoje protagonistów faktycznie ma sens

Michał Mańka, 10 czerwca 2024, 22:00

W trakcie zamkniętej prezentacji miałem okazję przyjrzeć się Assassin’s Creed Shadows w akcji i zobaczyć alternatywne opcje rozgrywki, jakie oferuje dwoje protagonistów. To może być najbrutalniejsza z dotychczasowych odsłon tego cyklu.

Star Wars Outlaws to niezła gra, która jednak nie dorasta do moich oczekiwań od Gwiezdnych wojen
Star Wars Outlaws to niezła gra, która jednak nie dorasta do moich oczekiwań od Gwiezdnych wojen

Michał Mańka, 10 czerwca 2024, 22:00

Miałem okazję spędzić godzinę z pierwszymi Gwiezdnymi wojnami z otwartym światem Ubisoftu. O ile nie mogę powiedzieć, że to zła gra, o tyle odnoszę wrażenie, że to za mało jak na tak potężną markę.

STALKER 2 to hardcore’owa wizja Zony, którą docenią głównie gracze ze wschodniej Europy
STALKER 2 to hardcore’owa wizja Zony, którą docenią głównie gracze ze wschodniej Europy

Michał Mańka, 10 czerwca 2024, 14:28

W trakcie Play Days miałem okazję zagrać w pecetową wersję S.T.A.L.K.E.R.-a 2: Heart of Chornobyl. Początek gry zapowiada się bardzo intrygująco, choć nie jestem pewien, czy sięgnie po nią ktoś poza fanami oryginału ze wschodniej Europy.

Widziałem Call of Duty: Black Ops 6 i wiem, że zatrze złe wrażenia po Modern Warfare 3, a jego dużym atutem będzie kampania
Widziałem Call of Duty: Black Ops 6 i wiem, że zatrze złe wrażenia po Modern Warfare 3, a jego dużym atutem będzie kampania

Dariusz Matusiak, 9 czerwca 2024, 20:45

Call of Duty: Black Ops 6 nie będzie dobrą grą o pierwszej wojnie w Zatoce, ale zapowiada się za to na świetny thriller szpiegowski z lat 90. oraz powrót CoD-a do formy po wpadce z ostatnim Modern Warfare 3.

Nobody Wants to Die chce być polskim Blade Runnerem, ale chyba przegapiło swoją szansę
Nobody Wants to Die chce być polskim Blade Runnerem, ale chyba przegapiło swoją szansę

Krzysztof Mysiak, 7 czerwca 2024, 23:09

Był czas, gdy efektowne wizualnie narracyjne przygodówki budziły dużo emocji – również polskie, takie jak Observer i Niezwyciężony. Twórcy Nobody Wants to Die próbują powtórzyć medialny sukces tych gier... jednak obawiam się, że przybywają za późno.

Zwłoki Overwatcha 2 ściągają głodne sępy - nastąpił prawdziwy wysyp hero shooterów
Zwłoki Overwatcha 2 ściągają głodne sępy - nastąpił prawdziwy wysyp hero shooterów

Patryk Manelski, 6 czerwca 2024, 17:32

Rok 2024 jest dla hero shooterów naprawdę owocny, bo do rywalizacji dołączyły nawet duże marki, jak Marvel czy Sony ze swoim Concordem. Pozostaje jednak trzymać kciuki, aby na polu bitwy ostały się same porządne gry - albo żeby Valve w końcu nauczyło się liczyć do trzech.

Solowałem bossa w Final Fantasy XIV Dawntrail - nie ma rewolucji, ale viper i pictomancer pokazują, że twórcy wciąż eksperymentują
Solowałem bossa w Final Fantasy XIV Dawntrail - nie ma rewolucji, ale viper i pictomancer pokazują, że twórcy wciąż eksperymentują

Zbigniew Woźnicki, 6 czerwca 2024, 12:00

Final Fantasy XIV Dawntrail podąża znanymi ścieżkami i jeśli ktoś oczekiwał rewolucji, to raczej może ostudzić swój zapał. Pokaz dodatku udowodnił jednak, że deweloperzy mają pomysły na eksperymenty, na co dowodami są viper i pictomancer.

Po ograniu The Rogue Prince of Persia zastanawiam się, czy wczesny dostęp to dobre miejsce dla tej gry
Po ograniu The Rogue Prince of Persia zastanawiam się, czy wczesny dostęp to dobre miejsce dla tej gry

Aleksandra Wolna, 5 czerwca 2024, 17:55

Chwilę temu, bo 27 maja, nowy roguelite w świecie Prince of Persia zadebiutował na Steamie we wczesnym dostępie. I jest to gra dobra - ale czy na tyle, by warto było poznawać ją w kawałkach?

Po 2 bossach i morzu łez wiem, że Shadow of the Erdtree będzie godnym dopełnieniem Elden Ringa
Po 2 bossach i morzu łez wiem, że Shadow of the Erdtree będzie godnym dopełnieniem Elden Ringa

Hubert Sosnowski, 4 czerwca 2024, 16:00

Przynoszę wieści po pokazie Elden Ringa: Shadow of the Erdtree. Złą wiadomość usłyszą tylko ci, którzy spodziewali się wielkich zmian na miarę Phantom Liberty. Cała reszta niech szykuje się na konkretną ucztę przygotowaną przez szefów kuchni z FromSoftware. Na kolejne dzieło sztuki.

Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci
Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci

Maciej Bogusz, 3 czerwca 2024, 17:37

Ostatni duży „ekskluzyw” Sony na PS4 zachwyca również na PC. Ghost of Tsushima: Director’s Cut to świetny port jeszcze lepszej gry, który zapewni Wam wiele godzin znakomitej zabawy. I bez cienia wątpliwości wart jest swojej ceny. I nigdy nie wyglądał lepiej!

Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna
Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna

Maciej Pawlikowski, 2 czerwca 2024, 21:20

Wśród zapowiedzi Sony trudno szukać czegoś, co wbije nas w ziemię. Trochę niepokoi, że obejrzałem ten pokaz z poczuciem znużenia, szerzej otwierając oczy tylko w nielicznych przypadkach. Czasami otwierałem je jednak z niedowierzania.

Homeworld 3 przekonał mnie, że kontynuacje tak starych marek to zły pomysł
Homeworld 3 przekonał mnie, że kontynuacje tak starych marek to zły pomysł

Filip Grabski, 30 maja 2024, 16:32

Tęsknimy za starymi, dobrymi markami sprzed lat, ale gdy ich kolejne odsłony wracają po tak długiej przerwie, często okazuje się, że te marki powinny zostać tam, gdzie im dobrze - w naszych wspomnieniach.

Maj przywrócił mi wiarę w branżę gier. W odstępie tygodnia wyszły trzy tytuły, które dały popis kreatywności
Maj przywrócił mi wiarę w branżę gier. W odstępie tygodnia wyszły trzy tytuły, które dały popis kreatywności

Krzysztof Mysiak, 29 maja 2024, 13:59

Też macie wrażenie, że gry stają się coraz bardziej wtórne, zachowawcze i nudne? W takim razie poznajcie trzy mniejsze premiery z początku maja, które pomogą Wam, tak jak mnie, odzyskać wiarę w tę branżę. Oto Cryptmaster, Heading Out i Indika.

Grałem w kampanię Frostpunka 2 - moje obawy z bety stopniały do zera
Grałem w kampanię Frostpunka 2 - moje obawy z bety stopniały do zera

Maciej Pawlikowski, 27 maja 2024, 15:00

Frostpunk 2 to tak samo mordercza gra jak oryginał, ale swoje cele osiąga innymi metodami. Zmierzymy się bowiem nie z mrozem, a z polityką, zaś skala budowania wykracza tu poza małą mieścinę wzniesioną wokół reaktora.

Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem
Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem

Maciej Pawlikowski, 26 maja 2024, 20:15

Za nami Digital Dragons, impreza, którą odwiedzamy co roku. Tym razem w czasie jej trwania udało nam poznać i porozmawiać ze Swenem Vincke, co przypomniało nam, dlaczego w ogóle robimy to, co robimy.

Wszyscy czekają na Frostpunk 2,  a to The Alters może być największym hitem 11 bit w tym roku
Wszyscy czekają na Frostpunk 2, a to The Alters może być największym hitem 11 bit w tym roku

Maciej Pawlikowski, 24 maja 2024, 15:00

Miałem przyjemność na zaproszenie 11 bit studios odwiedzić Warszawę i zagrać w The Alters. I choć nie spodziewałem się tego, tak po zabawie stwierdzam: to może być najważniejsza gra w portfolio tego studia w 2024 roku.

Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?
Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?

Maciej Pawlikowski, 19 maja 2024, 14:26

Coraz częściej piszecie na naszym forum o braku pełnej polskiej wersji językowej, a czasami nawet o braku napisów. Rzeczywiście, wydaje się, że pełnych lokalizacji jest coraz mniej, a te które są, pozostawiają wiele do życzenia. Zorganizowaliśmy tydzień tematyczny na GRYOnline.pl, aby bliżej pochylić się nad problemem tłumaczeń gier wideo.

Wyznania emerytowanego farmera z pulpitu - Rusty's Retirement sprawiło, że zapomniałem o grach AAAA
Wyznania emerytowanego farmera z pulpitu - Rusty's Retirement sprawiło, że zapomniałem o grach AAAA

Patryk Manelski, 16 maja 2024, 18:10

Prosta gra ze Steama sprawiła, że zapomniałem o tytułach AAAA. Zamiast grać w najnowsze produkcje z wysokiej półki, zajmowałem się farmą na swoim pulpicie. I to w pełni zautomatyzowaną, bo mówimy o gatunku idle! Czyżby nadeszła pora na grową emeryturę?

Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca
Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca

Maciej Bogusz, 13 maja 2024, 17:07

Na czym polega lokalizacja? Czy opłaca się tłumaczyć gry na język polski? Jakie są wzloty i upadki polskiej lokalizacji? Jako fan gier i tłumacz spróbowałem odpowiedzieć na te pytania oraz na kilka innych.

Nie tylko Manor Lords potrafi sprawić frajdę, Farthest Frontier niektóre rzeczy robi znacznie lepiej
Nie tylko Manor Lords potrafi sprawić frajdę, Farthest Frontier niektóre rzeczy robi znacznie lepiej

Konrad Sarzyński, 6 maja 2024, 17:28

Polska produkcja szturmem podbiła rynek i zwróciła uwagę wielu graczy na niszę spokojnych, średniowiecznych builderów. Nie jest to jednak jedyna warta uwagi tego typu gra w Early Accessie – Farthest Frontier również zapewnia sporo frajdy, a na niektórych polach wypada znacznie lepiej.

Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?
Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?

Maciej Pawlikowski, 5 maja 2024, 13:00

Przeprosiny po nieudanej premierze są już dziś normą, a stały się wręcz sposobem na monetyzację i podsycanie zainteresowania rozzłoszczonych graczy. Oto, jak roadmapa rozwoju gry zamienia się w roadmapę pokuty. A my się na te gesty zwyczajnie nabieramy.

Jak Alone in the Dark przebija czwartą ścianę i pisze nostalgiczny “list miłosny” do pierwszej części gry sprzed 30 lat
Jak Alone in the Dark przebija czwartą ścianę i pisze nostalgiczny “list miłosny” do pierwszej części gry sprzed 30 lat

Dariusz Matusiak, 4 maja 2024, 11:20

Nowa wersja Alone in the Dark nie jest survival horrorem. Jest grą przygodową, której największa siła tkwi w licznych nawiązaniach do oryginału, łącznie z burzeniem czwartej ściany. Twórcy chcieli napisać „list miłosny” do produkcji z 1992 roku i to zrobili, tylko zbyt wiele jego linijek skrzętnie poukrywali.

Wielka nostalgia i wielki ból zębów. „Słowackie GTA” to oldskulowy chłam, który ubawił mnie do łez
Wielka nostalgia i wielki ból zębów. „Słowackie GTA” to oldskulowy chłam, który ubawił mnie do łez

Krzysztof Mysiak, 2 maja 2024, 11:12

Zastanawiacie się, dlaczego powstaje tak mało produkcji w stylu GTA? Vivat Slovakia doskonale pokazuje, że lepiej nie porywać się na to, jeśli nie masz naprawdę dużego studia… które wie, jak w ogóle robić gry.

„Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda
„Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda

Hubert Sosnowski, 30 kwietnia 2024, 19:00

Wiele osób uważa, że nadchodzący czwarty sezon Diablo 4 to ostatni dzwonek dla gry. Mieliśmy okazję porozmawiać z dwoma bardzo wygadanymi twórcami z Blizzarda o nadchodzących zmianach i tym, jak wpłyną na znękanego giganta gatunku hack'n'slash.

Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?
Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?

Maciej Pawlikowski, 21 kwietnia 2024, 22:00

Baldur's Gate 4 nie zrobi Larian Studios, więc przez wiele lat zostanie nam cieszenie się Baldur's Gate 3. Zastanówmy się jednak, kogo Hasbro i Wizards of the Coast wyznaczą na dewelopera. Czy chcielibyśmy, aby CD PROJEKT RED zrobiło BG4? A może Activision Blizzard?

Grając w WoW: The War Within, czułem się jak u siebie, ale trochę już tęsknię za czymś zupełnie nowym
Grając w WoW: The War Within, czułem się jak u siebie, ale trochę już tęsknię za czymś zupełnie nowym

Patryk Manelski, 19 kwietnia 2024, 16:25

Najnowszy dodatek do World of Warcraft nie wywróci gry do góry nogami. Zamiast tego sprawi, że dwudziestoletnie MMORPG Blizzarda będzie przystępniejsze dla wszystkich, a zwłaszcza dla niedzielnych graczy. I to w zasadzie (chyba) dobra wiadomość!

Kingdom Come: Deliverance 2 to dla mnie najważniejsza premiera roku, ale nie jestem pewien, czy przebije genialną „jedynkę”
Kingdom Come: Deliverance 2 to dla mnie najważniejsza premiera roku, ale nie jestem pewien, czy przebije genialną „jedynkę”

Dariusz Matusiak, 18 kwietnia 2024, 20:15

W końcu doczekaliśmy się zapowiedzi kontynuacji jednego z najlepszych i najbardziej oryginalnych RPG ostatnich lat – Kingdom Come: Deliverance. „Dwójka” ma dokończyć historię Henryka ze Skalicy i jawi się naprawdę obiecująco, ale z paru powodów może nie dorównać oryginałowi.

Spędziłem weekend z Manor Lords i średniowieczna patodeweloperka to tylko jedno z moich dokonań
Spędziłem weekend z Manor Lords i średniowieczna patodeweloperka to tylko jedno z moich dokonań

Konrad Sarzyński, 15 kwietnia 2024, 17:00

Manor Lords zadebiutuje w Early Accessie pod koniec kwietnia, tymczasem ja już teraz miałem okazję sprawdzić, co oferuje ta gra. Zanim jednak przeczytacie pełną recenzję, podzielę się wrażeniami z minionego weekendu.

Już graliśmy: The Rogue Prince of Persia zapowiada się na osłodę po mdłym poprzedniku
Już graliśmy: The Rogue Prince of Persia zapowiada się na osłodę po mdłym poprzedniku

Aleksandra Wolna, 10 kwietnia 2024, 19:45

Najnowsza gra z uniwersum Prince of Persia pojawi się w postaci wczesnego dostępu dopiero w maju – my jednak już mieliśmy okazję się z nią zapoznać.

Nie chcę czekać kolejnych 20 lat na udaną grę z Thorgalem
Nie chcę czekać kolejnych 20 lat na udaną grę z Thorgalem

Krzysztof Kałuziński, 9 kwietnia 2024, 14:52

Poza komiksami Thorgal nie otrzymał atencji, na jaką zasługuje, a o jedynej jak dotąd grze z jego udziałem lepiej nie pamiętać. Zastanówmy się zatem przez chwilę, jak może wyglądać nowa produkcja z Thorgalem w roli głównej i kto zyska na niej więcej.

Elden Ring to zaskakująco dobry RPG z naciskiem na roleplaying - o ile podejdziemy do niego w odpowiedni sposób
Elden Ring to zaskakująco dobry RPG z naciskiem na roleplaying - o ile podejdziemy do niego w odpowiedni sposób

Hubert Sosnowski, 8 kwietnia 2024, 13:00

Elden Ringa rozpatrujemy w kategorii wyzwania i porównujemy, kto szybciej „poskładał” Malenię. Tymczasem ostatnia gra Miyazakiego okazuje się znakomita jako RPG z naciskiem na odgrywanie roli. Trzeba tylko mieć odpowiednie podejście.

Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży
Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży

Adam Zechenter, 7 kwietnia 2024, 19:13

Stare gry są w modzie, ale warto pamiętać, że należy do nich nie tylko pierwszy Doom czy Heroes 3. Zdecydowaną większość czasu spędzamy z tytułami, które mają 6 lub więcej lat. Dlaczego tak się dzieje?

Hardcore’owe RPG od pięciu smutnych Serbów przeżuło mnie, wypluło i wytarło mną podłogę, a ja chcę więcej
Hardcore’owe RPG od pięciu smutnych Serbów przeżuło mnie, wypluło i wytarło mną podłogę, a ja chcę więcej

Przemysław Dygas, 4 kwietnia 2024, 13:40

Powiedzieć, że UnderRail nie wybacza błędów, to jak nic nie powiedzieć. To RPG mści się za błędy, a gdyby mogło, robiłoby to do trzeciego pokolenia wstecz.

Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane
Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane

Adam Zechenter, 31 marca 2024, 17:00

Świąteczny newsletter to dobra okazja do wspomnienia Sida Meiera, który do nas wracał w tym tygodniu parę razy.

Odpaliłem ukochaną grę dzieciństwa i nie żałuję; Książę i Tchórz broni się nawet po 26 latach
Odpaliłem ukochaną grę dzieciństwa i nie żałuję; Książę i Tchórz broni się nawet po 26 latach

Mateusz Popielak, 30 marca 2024, 11:58

Książę i Tchórz to jedno z bardziej jaskrawych wspomnień z gier mojego dzieciństwa. Co ciekawe, przy przygodach Galadora potrafiłem dobrze się bawić, nawet gdy wróciłem do nich po latach - choć niektóre ze złych decyzji twórców widziałem jako dzieciak i widzę także teraz. Może nawet znacznie wyraźniej.

Mam coraz mniej czasu na gry, dlatego niski poziom trudności cenię wysoko
Mam coraz mniej czasu na gry, dlatego niski poziom trudności cenię wysoko

Filip Grabski, 29 marca 2024, 12:30

Internet kocha wysoki poziom trudności. Oglądanie mistrzów pokonywania bossów w Elden Ringu to rozrywka sama w sobie. A wiecie, co jeszcze może stanowić rozrywkę? Granie na niskim poziomie trudności, bez frustracji i bez wyzwań!

Sand Land pewnie spodobałby mi się za dzieciaka, ale teraz mam głównie obawy
Sand Land pewnie spodobałby mi się za dzieciaka, ale teraz mam głównie obawy

Krzysztof Lewandowski, 27 marca 2024, 16:00

Sand Land zapowiada się na całkiem duże RPG, w przypadku którego nikt nie powinien narzekać na brak aktywności do podjęcia. Tylko że sposób wykonania poszczególnych rzeczy wydaje się skierowany raczej do dzieci.

Ograłem demo Stellar Blade i wierzę, że pod atrakcyjną grafiką skrywa się solidny gameplay
Ograłem demo Stellar Blade i wierzę, że pod atrakcyjną grafiką skrywa się solidny gameplay

Hubert Śledziewski, 27 marca 2024, 14:00

Demo Stellar Blade nie wprawia w zachwyt, lecz gdy gra „się rozkręci”, może okazać się zajmująca zarówno gameplayowo, jak i fabularnie. RPG akcji studia Shift Up oferuje coś więcej niż tylko atrakcyjną protagonistkę.

Grałem w Path of Exile 2 - ta gra nie chce rywalizować z Diablo 4, ale z Last Epoch!
Grałem w Path of Exile 2 - ta gra nie chce rywalizować z Diablo 4, ale z Last Epoch!

Patryk Manelski, 25 marca 2024, 16:09

Path of Exile 2 to zupełnie inna gra od Path of Exile, której bliżej action RPG czy nawet Dark Souls niż hack’n’slashowi. To jednak dobra wiadomość dla osób, które szukają czegoś dynamiczniejszego, ale niepozbawionego głębi. Sieka się tutaj naprawdę przyjemnie!

Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?
Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?

Maciej Pawlikowski, 24 marca 2024, 20:43

Obok całej tej zadymy z Dragon's Dogma 2, toczyła się wcale nie mniej ważna sprawa ewentualnej kontynuacji Baldur's Gate 3. Larian Studios porzuca licencję Dungeons and Dragons - oczywistym pytaniem jest dlaczego? I co zatem robi Larian w swoim warszawskim oddziale?

Seria Far Cry ma już 20 lat. Był moment, że stała na krawędzi
Seria Far Cry ma już 20 lat. Był moment, że stała na krawędzi

Adrian Werner, 23 marca 2024, 12:00

Równe dwadzieścia lat temu na rynku zadebiutowała pierwsza część serii Far Cry. Wtedy nie dało się przewidzieć, jak wielką potęgą stanie się ta marka dla firmy Ubisoft.