Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

opinie - newsy i ciekawostki (3)

Po 2 bossach i morzu łez wiem, że Shadow of the Erdtree będzie godnym dopełnieniem Elden Ringa
Po 2 bossach i morzu łez wiem, że Shadow of the Erdtree będzie godnym dopełnieniem Elden Ringa

Hubert Sosnowski, 4 czerwca 2024, 16:00

Przynoszę wieści po pokazie Elden Ringa: Shadow of the Erdtree. Złą wiadomość usłyszą tylko ci, którzy spodziewali się wielkich zmian na miarę Phantom Liberty. Cała reszta niech szykuje się na konkretną ucztę przygotowaną przez szefów kuchni z FromSoftware. Na kolejne dzieło sztuki.

Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci
Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci

Maciej Bogusz, 3 czerwca 2024, 17:37

Ostatni duży „ekskluzyw” Sony na PS4 zachwyca również na PC. Ghost of Tsushima: Director’s Cut to świetny port jeszcze lepszej gry, który zapewni Wam wiele godzin znakomitej zabawy. I bez cienia wątpliwości wart jest swojej ceny. I nigdy nie wyglądał lepiej!

Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna
Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna

Maciej Pawlikowski, 2 czerwca 2024, 21:20

Wśród zapowiedzi Sony trudno szukać czegoś, co wbije nas w ziemię. Trochę niepokoi, że obejrzałem ten pokaz z poczuciem znużenia, szerzej otwierając oczy tylko w nielicznych przypadkach. Czasami otwierałem je jednak z niedowierzania.

Homeworld 3 przekonał mnie, że kontynuacje tak starych marek to zły pomysł
Homeworld 3 przekonał mnie, że kontynuacje tak starych marek to zły pomysł

Filip Grabski, 30 maja 2024, 16:32

Tęsknimy za starymi, dobrymi markami sprzed lat, ale gdy ich kolejne odsłony wracają po tak długiej przerwie, często okazuje się, że te marki powinny zostać tam, gdzie im dobrze - w naszych wspomnieniach.

Maj przywrócił mi wiarę w branżę gier. W odstępie tygodnia wyszły trzy tytuły, które dały popis kreatywności
Maj przywrócił mi wiarę w branżę gier. W odstępie tygodnia wyszły trzy tytuły, które dały popis kreatywności

Krzysztof Mysiak, 29 maja 2024, 13:59

Też macie wrażenie, że gry stają się coraz bardziej wtórne, zachowawcze i nudne? W takim razie poznajcie trzy mniejsze premiery z początku maja, które pomogą Wam, tak jak mnie, odzyskać wiarę w tę branżę. Oto Cryptmaster, Heading Out i Indika.

Grałem w kampanię Frostpunka 2 - moje obawy z bety stopniały do zera
Grałem w kampanię Frostpunka 2 - moje obawy z bety stopniały do zera

Maciej Pawlikowski, 27 maja 2024, 15:00

Frostpunk 2 to tak samo mordercza gra jak oryginał, ale swoje cele osiąga innymi metodami. Zmierzymy się bowiem nie z mrozem, a z polityką, zaś skala budowania wykracza tu poza małą mieścinę wzniesioną wokół reaktora.

Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem
Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem

Maciej Pawlikowski, 26 maja 2024, 20:15

Za nami Digital Dragons, impreza, którą odwiedzamy co roku. Tym razem w czasie jej trwania udało nam poznać i porozmawiać ze Swenem Vincke, co przypomniało nam, dlaczego w ogóle robimy to, co robimy.

Wszyscy czekają na Frostpunk 2,  a to The Alters może być największym hitem 11 bit w tym roku
Wszyscy czekają na Frostpunk 2, a to The Alters może być największym hitem 11 bit w tym roku

Maciej Pawlikowski, 24 maja 2024, 15:00

Miałem przyjemność na zaproszenie 11 bit studios odwiedzić Warszawę i zagrać w The Alters. I choć nie spodziewałem się tego, tak po zabawie stwierdzam: to może być najważniejsza gra w portfolio tego studia w 2024 roku.

Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?
Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?

Maciej Pawlikowski, 19 maja 2024, 14:26

Coraz częściej piszecie na naszym forum o braku pełnej polskiej wersji językowej, a czasami nawet o braku napisów. Rzeczywiście, wydaje się, że pełnych lokalizacji jest coraz mniej, a te które są, pozostawiają wiele do życzenia. Zorganizowaliśmy tydzień tematyczny na GRYOnline.pl, aby bliżej pochylić się nad problemem tłumaczeń gier wideo.

Wyznania emerytowanego farmera z pulpitu - Rusty's Retirement sprawiło, że zapomniałem o grach AAAA
Wyznania emerytowanego farmera z pulpitu - Rusty's Retirement sprawiło, że zapomniałem o grach AAAA

Patryk Manelski, 16 maja 2024, 18:10

Prosta gra ze Steama sprawiła, że zapomniałem o tytułach AAAA. Zamiast grać w najnowsze produkcje z wysokiej półki, zajmowałem się farmą na swoim pulpicie. I to w pełni zautomatyzowaną, bo mówimy o gatunku idle! Czyżby nadeszła pora na grową emeryturę?

Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca
Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca

Maciej Bogusz, 13 maja 2024, 17:07

Na czym polega lokalizacja? Czy opłaca się tłumaczyć gry na język polski? Jakie są wzloty i upadki polskiej lokalizacji? Jako fan gier i tłumacz spróbowałem odpowiedzieć na te pytania oraz na kilka innych.

Nie tylko Manor Lords potrafi sprawić frajdę, Farthest Frontier niektóre rzeczy robi znacznie lepiej
Nie tylko Manor Lords potrafi sprawić frajdę, Farthest Frontier niektóre rzeczy robi znacznie lepiej

Konrad Sarzyński, 6 maja 2024, 17:28

Polska produkcja szturmem podbiła rynek i zwróciła uwagę wielu graczy na niszę spokojnych, średniowiecznych builderów. Nie jest to jednak jedyna warta uwagi tego typu gra w Early Accessie – Farthest Frontier również zapewnia sporo frajdy, a na niektórych polach wypada znacznie lepiej.

Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?
Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?

Maciej Pawlikowski, 5 maja 2024, 13:00

Przeprosiny po nieudanej premierze są już dziś normą, a stały się wręcz sposobem na monetyzację i podsycanie zainteresowania rozzłoszczonych graczy. Oto, jak roadmapa rozwoju gry zamienia się w roadmapę pokuty. A my się na te gesty zwyczajnie nabieramy.

Jak Alone in the Dark przebija czwartą ścianę i pisze nostalgiczny “list miłosny” do pierwszej części gry sprzed 30 lat
Jak Alone in the Dark przebija czwartą ścianę i pisze nostalgiczny “list miłosny” do pierwszej części gry sprzed 30 lat

Dariusz Matusiak, 4 maja 2024, 11:20

Nowa wersja Alone in the Dark nie jest survival horrorem. Jest grą przygodową, której największa siła tkwi w licznych nawiązaniach do oryginału, łącznie z burzeniem czwartej ściany. Twórcy chcieli napisać „list miłosny” do produkcji z 1992 roku i to zrobili, tylko zbyt wiele jego linijek skrzętnie poukrywali.

Wielka nostalgia i wielki ból zębów. „Słowackie GTA” to oldskulowy chłam, który ubawił mnie do łez
Wielka nostalgia i wielki ból zębów. „Słowackie GTA” to oldskulowy chłam, który ubawił mnie do łez

Krzysztof Mysiak, 2 maja 2024, 11:12

Zastanawiacie się, dlaczego powstaje tak mało produkcji w stylu GTA? Vivat Slovakia doskonale pokazuje, że lepiej nie porywać się na to, jeśli nie masz naprawdę dużego studia… które wie, jak w ogóle robić gry.

„Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda
„Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda

Hubert Sosnowski, 30 kwietnia 2024, 19:00

Wiele osób uważa, że nadchodzący czwarty sezon Diablo 4 to ostatni dzwonek dla gry. Mieliśmy okazję porozmawiać z dwoma bardzo wygadanymi twórcami z Blizzarda o nadchodzących zmianach i tym, jak wpłyną na znękanego giganta gatunku hack'n'slash.

Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?
Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?

Maciej Pawlikowski, 21 kwietnia 2024, 22:00

Baldur's Gate 4 nie zrobi Larian Studios, więc przez wiele lat zostanie nam cieszenie się Baldur's Gate 3. Zastanówmy się jednak, kogo Hasbro i Wizards of the Coast wyznaczą na dewelopera. Czy chcielibyśmy, aby CD PROJEKT RED zrobiło BG4? A może Activision Blizzard?

Grając w WoW: The War Within, czułem się jak u siebie, ale trochę już tęsknię za czymś zupełnie nowym
Grając w WoW: The War Within, czułem się jak u siebie, ale trochę już tęsknię za czymś zupełnie nowym

Patryk Manelski, 19 kwietnia 2024, 16:25

Najnowszy dodatek do World of Warcraft nie wywróci gry do góry nogami. Zamiast tego sprawi, że dwudziestoletnie MMORPG Blizzarda będzie przystępniejsze dla wszystkich, a zwłaszcza dla niedzielnych graczy. I to w zasadzie (chyba) dobra wiadomość!

Kingdom Come: Deliverance 2 to dla mnie najważniejsza premiera roku, ale nie jestem pewien, czy przebije genialną „jedynkę”
Kingdom Come: Deliverance 2 to dla mnie najważniejsza premiera roku, ale nie jestem pewien, czy przebije genialną „jedynkę”

Dariusz Matusiak, 18 kwietnia 2024, 20:15

W końcu doczekaliśmy się zapowiedzi kontynuacji jednego z najlepszych i najbardziej oryginalnych RPG ostatnich lat – Kingdom Come: Deliverance. „Dwójka” ma dokończyć historię Henryka ze Skalicy i jawi się naprawdę obiecująco, ale z paru powodów może nie dorównać oryginałowi.

Spędziłem weekend z Manor Lords i średniowieczna patodeweloperka to tylko jedno z moich dokonań
Spędziłem weekend z Manor Lords i średniowieczna patodeweloperka to tylko jedno z moich dokonań

Konrad Sarzyński, 15 kwietnia 2024, 17:00

Manor Lords zadebiutuje w Early Accessie pod koniec kwietnia, tymczasem ja już teraz miałem okazję sprawdzić, co oferuje ta gra. Zanim jednak przeczytacie pełną recenzję, podzielę się wrażeniami z minionego weekendu.

Już graliśmy: The Rogue Prince of Persia zapowiada się na osłodę po mdłym poprzedniku
Już graliśmy: The Rogue Prince of Persia zapowiada się na osłodę po mdłym poprzedniku

Aleksandra Wolna, 10 kwietnia 2024, 19:45

Najnowsza gra z uniwersum Prince of Persia pojawi się w postaci wczesnego dostępu dopiero w maju – my jednak już mieliśmy okazję się z nią zapoznać.

Nie chcę czekać kolejnych 20 lat na udaną grę z Thorgalem
Nie chcę czekać kolejnych 20 lat na udaną grę z Thorgalem

Krzysztof Kałuziński, 9 kwietnia 2024, 14:52

Poza komiksami Thorgal nie otrzymał atencji, na jaką zasługuje, a o jedynej jak dotąd grze z jego udziałem lepiej nie pamiętać. Zastanówmy się zatem przez chwilę, jak może wyglądać nowa produkcja z Thorgalem w roli głównej i kto zyska na niej więcej.

Elden Ring to zaskakująco dobry RPG z naciskiem na roleplaying - o ile podejdziemy do niego w odpowiedni sposób
Elden Ring to zaskakująco dobry RPG z naciskiem na roleplaying - o ile podejdziemy do niego w odpowiedni sposób

Hubert Sosnowski, 8 kwietnia 2024, 13:00

Elden Ringa rozpatrujemy w kategorii wyzwania i porównujemy, kto szybciej „poskładał” Malenię. Tymczasem ostatnia gra Miyazakiego okazuje się znakomita jako RPG z naciskiem na odgrywanie roli. Trzeba tylko mieć odpowiednie podejście.

Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży
Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży

Adam Zechenter, 7 kwietnia 2024, 19:13

Stare gry są w modzie, ale warto pamiętać, że należy do nich nie tylko pierwszy Doom czy Heroes 3. Zdecydowaną większość czasu spędzamy z tytułami, które mają 6 lub więcej lat. Dlaczego tak się dzieje?

Hardcore’owe RPG od pięciu smutnych Serbów przeżuło mnie, wypluło i wytarło mną podłogę, a ja chcę więcej
Hardcore’owe RPG od pięciu smutnych Serbów przeżuło mnie, wypluło i wytarło mną podłogę, a ja chcę więcej

Przemysław Dygas, 4 kwietnia 2024, 13:40

Powiedzieć, że UnderRail nie wybacza błędów, to jak nic nie powiedzieć. To RPG mści się za błędy, a gdyby mogło, robiłoby to do trzeciego pokolenia wstecz.

Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane
Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane

Adam Zechenter, 31 marca 2024, 17:00

Świąteczny newsletter to dobra okazja do wspomnienia Sida Meiera, który do nas wracał w tym tygodniu parę razy.

Odpaliłem ukochaną grę dzieciństwa i nie żałuję; Książę i Tchórz broni się nawet po 26 latach
Odpaliłem ukochaną grę dzieciństwa i nie żałuję; Książę i Tchórz broni się nawet po 26 latach

Mateusz Popielak, 30 marca 2024, 11:58

Książę i Tchórz to jedno z bardziej jaskrawych wspomnień z gier mojego dzieciństwa. Co ciekawe, przy przygodach Galadora potrafiłem dobrze się bawić, nawet gdy wróciłem do nich po latach - choć niektóre ze złych decyzji twórców widziałem jako dzieciak i widzę także teraz. Może nawet znacznie wyraźniej.

Mam coraz mniej czasu na gry, dlatego niski poziom trudności cenię wysoko
Mam coraz mniej czasu na gry, dlatego niski poziom trudności cenię wysoko

Filip Grabski, 29 marca 2024, 12:30

Internet kocha wysoki poziom trudności. Oglądanie mistrzów pokonywania bossów w Elden Ringu to rozrywka sama w sobie. A wiecie, co jeszcze może stanowić rozrywkę? Granie na niskim poziomie trudności, bez frustracji i bez wyzwań!

Sand Land pewnie spodobałby mi się za dzieciaka, ale teraz mam głównie obawy
Sand Land pewnie spodobałby mi się za dzieciaka, ale teraz mam głównie obawy

Krzysztof Lewandowski, 27 marca 2024, 16:00

Sand Land zapowiada się na całkiem duże RPG, w przypadku którego nikt nie powinien narzekać na brak aktywności do podjęcia. Tylko że sposób wykonania poszczególnych rzeczy wydaje się skierowany raczej do dzieci.

Ograłem demo Stellar Blade i wierzę, że pod atrakcyjną grafiką skrywa się solidny gameplay
Ograłem demo Stellar Blade i wierzę, że pod atrakcyjną grafiką skrywa się solidny gameplay

Hubert Śledziewski, 27 marca 2024, 14:00

Demo Stellar Blade nie wprawia w zachwyt, lecz gdy gra „się rozkręci”, może okazać się zajmująca zarówno gameplayowo, jak i fabularnie. RPG akcji studia Shift Up oferuje coś więcej niż tylko atrakcyjną protagonistkę.

Grałem w Path of Exile 2 - ta gra nie chce rywalizować z Diablo 4, ale z Last Epoch!
Grałem w Path of Exile 2 - ta gra nie chce rywalizować z Diablo 4, ale z Last Epoch!

Patryk Manelski, 25 marca 2024, 16:09

Path of Exile 2 to zupełnie inna gra od Path of Exile, której bliżej action RPG czy nawet Dark Souls niż hack’n’slashowi. To jednak dobra wiadomość dla osób, które szukają czegoś dynamiczniejszego, ale niepozbawionego głębi. Sieka się tutaj naprawdę przyjemnie!

Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?
Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?

Maciej Pawlikowski, 24 marca 2024, 20:43

Obok całej tej zadymy z Dragon's Dogma 2, toczyła się wcale nie mniej ważna sprawa ewentualnej kontynuacji Baldur's Gate 3. Larian Studios porzuca licencję Dungeons and Dragons - oczywistym pytaniem jest dlaczego? I co zatem robi Larian w swoim warszawskim oddziale?

Seria Far Cry ma już 20 lat. Był moment, że stała na krawędzi
Seria Far Cry ma już 20 lat. Był moment, że stała na krawędzi

Adrian Werner, 23 marca 2024, 12:00

Równe dwadzieścia lat temu na rynku zadebiutowała pierwsza część serii Far Cry. Wtedy nie dało się przewidzieć, jak wielką potęgą stanie się ta marka dla firmy Ubisoft.

Rozmawiałem z twórcami Rise of the Ronin - o wyborach moralnych, broni palnej i nie tylko
Rozmawiałem z twórcami Rise of the Ronin - o wyborach moralnych, broni palnej i nie tylko

Hubert Śledziewski, 23 marca 2024, 09:43

Jakimi grami inspirowali się twórcy Rise of the Ronin? Jakie znaczenie w tej produkcji mają wybory moralne? Czy broń palna nie zaburza balansu rozgrywki? O te i inne kwestie wypytałem twórców nowego soulslike’a.

Stardew Valley 1.6 przynosi tyle nowości, że wygląda w moich oczach jak darmowe DLC
Stardew Valley 1.6 przynosi tyle nowości, że wygląda w moich oczach jak darmowe DLC

Sonia Selerska, 22 marca 2024, 17:50

Osiem lat po premierze? Nic to - Stardew Valley wciąż dostaje nową zawartość tak wysokiej jakości, że inne gry mogą o tym tylko pomarzyć. Jako fanka samej gry (i przytulnych gier w ogólności), musiałam zobaczyć, co przyniosło update 1.6.

W końcu znalazłem niszę między Diablo a PoE - Last Epoch wybiera to, co najlepsze dla gracza singlowego
W końcu znalazłem niszę między Diablo a PoE - Last Epoch wybiera to, co najlepsze dla gracza singlowego

Rafał Sankowski, 20 marca 2024, 12:00

Last Epoch może solidnie namieszać na scenie hack'n'slashy - choć nie przez najstabilniejsze serwery na świecie. Gra znalazła sobie niszę gdzieś między Path of Exile i Diablo, czyli dokładnie tam, gdzie mnie osobiście czegoś brakowało.

Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?
Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?

Maciej Pawlikowski, 17 marca 2024, 14:02

Na Steam trafiło niedawno kilkanaście odsłon Command and Conquer (w tym Red Alert), Sim City 3000 Unlimited, wszystkie części Populous i Dungeon Keeper. Co stało się, że trzydzieści lat później EA przypomina sobie o swoich wielkich klasykach?

Dajcie mi w końcu Diunę RPG! Ten świat to kapitalny materiał na inne gry niż strategie
Dajcie mi w końcu Diunę RPG! Ten świat to kapitalny materiał na inne gry niż strategie

Hubert Sosnowski, 12 marca 2024, 16:05

Zarówno Diuna Franka Herberta, jak i filmy Denisa Villeneuve’a to dzieła pobudzające wyobraźnię. Zapraszają do obcego, szalonego świata SF, tymczasem my dostajemy tylko strategie i survival MMO.

Gra z Robertem Kubicą próbuje oszukać przeznaczenie zgotowane jej przez wydawcę
Gra z Robertem Kubicą próbuje oszukać przeznaczenie zgotowane jej przez wydawcę

Krzysztof Mysiak, 11 marca 2024, 12:18

Tekst o Le Mans Ultimate to dwie historie w jednej. Pierwsza dotyczy samej gry, niejako zastępującej rFactora 2 w panteonie wyścigowych symulatorów. Druga opowiada o firmie Motorsport Games, którą po latach kontrowersji już tylko LMU trzyma przy życiu.

11 bit studios jest na fali, ale to mogą być fale sztormowe
11 bit studios jest na fali, ale to mogą być fale sztormowe

Maciej Pawlikowski, 10 marca 2024, 13:55

11-bici to studio, które w przeszłości kilkukrotnie utwierdzało swoją pozycję w polskim gamedevie, a w tym roku będą wydawali sporo nowych gier. Piszę więc o trudnej sztuce balansowania na krawędzi – i o smutnym śmiechu historii w The Thaumaturge.

Może niepotrzebnie się martwię o gry na podstawie polskiej fantastyki
Może niepotrzebnie się martwię o gry na podstawie polskiej fantastyki

Anna Garas, 8 marca 2024, 15:46

To musiało się stać prędzej czy później – zarówno Pan Lodowego Ogrodu, jak i Thorgal musieli doczekać się własnych gier video. Dlaczego więc dziś, gdy je zapowiedziano – obie naraz! – jakoś nie potrafię się tym cieszyć?

Anya Chalotra w roli głównej, klimat i oryginalna mechanika - Unknown 9: Awakening ma zadatki na czarnego konia 2024 roku
Anya Chalotra w roli głównej, klimat i oryginalna mechanika - Unknown 9: Awakening ma zadatki na czarnego konia 2024 roku

Dariusz Matusiak, 7 marca 2024, 15:48

To może być czarny koń wśród tegorocznych premier – Unknown 9: Awakening, produkcja, o której wszyscy zdążyli zapomnieć, powraca po latach ciszy i obiecuje wiele dobrego: pomysłowy gameplay, klimat rodem z Dishonored i oryginalne uniwersum. W dodatku z niedaleką datą premiery!

Byliśmy na pokazie Dune: Awakening. Studio Funcom obiecuje polityczne survival MMO, ale sukces będzie tu zależał głównie od graczy
Byliśmy na pokazie Dune: Awakening. Studio Funcom obiecuje polityczne survival MMO, ale sukces będzie tu zależał głównie od graczy

Konrad Sarzyński, 4 marca 2024, 18:35

Premiera drugiej części filmowej Diuny nie jest jedyną gratką dla fanów tego uniwersum. Poznaliśmy też nowe szczegóły na temat nadchodzącej gry Dune: Awakening. Odwiedziliśmy studio Warner Bros., gdzie twórcy pokazali przedpremierowo zwiastun i odpowiedzieli na pytania dziennikarzy.

Za chwilę nas tu już nie będzie. Przeprowadzamy się do nowych biur
Za chwilę nas tu już nie będzie. Przeprowadzamy się do nowych biur

Maciej Pawlikowski, 3 marca 2024, 13:44

Merch, stare gry, pisma komputerowe i mnóstwo pamiątek z całej historii istnienia naszej firmy. Przeprowadzamy się do nowych biur i z szaf powyciągaliśmy artefakty. A każdy z nich to historia redaktorów i pracowników GRY-Online S.A.

Lata mijają, a pierwsze Dark Souls wciąż sprawia, że zarywam nocki
Lata mijają, a pierwsze Dark Souls wciąż sprawia, że zarywam nocki

Hubert Sosnowski, 1 marca 2024, 12:46

Dark Souls nie straszy tak bardzo, odkąd Miyazaki wymyślił Malenię i wrzucił ją do Elden Ringa. Niemniej mamy rok 2024, a pierwsze Soulsy nadal sprawiają, że wstajemy niewyspani. To wciąż świetna gra, która wytrzymuje próbę czasu.

Moje dzieciństwo zbudowane było z pikseli i kwadratów, a Final Fantasy 7 Rebirth ponownie mnie do niego zabrało
Moje dzieciństwo zbudowane było z pikseli i kwadratów, a Final Fantasy 7 Rebirth ponownie mnie do niego zabrało

Maciej Pawlikowski, 25 lutego 2024, 21:34

Final Fantasy 7 Rebirth zabiera mnie w podróż po wielu miastach i miejscach, które odwiedziłem za dziecka. Jest to dla mnie podróż wcale nie najłatwiejsza, ale piękna.

Thronefall to malutka gra, dla której złamałem swoją zasadę omijania early accessu - i nie żałuję
Thronefall to malutka gra, dla której złamałem swoją zasadę omijania early accessu - i nie żałuję

Filip Grabski, 24 lutego 2024, 12:00

Kupowanie gier w ramach programu Early Access to swego rodzaju loteria. Ale jeśli kupicie Thronefalla – wygracie.

W Shadow of the Erdtree brat Malenii wchodzi na scenę, a ja mam nadzieję na nowe zakończenie
W Shadow of the Erdtree brat Malenii wchodzi na scenę, a ja mam nadzieję na nowe zakończenie

Hubert Śledziewski, 22 lutego 2024, 11:24

Gameplay trailer Elden Ring: Shadow of the Erdtree przekonał mnie, że studio FromSoftware nie marnowało czasu, jaki minął od premiery „podstawki”. Wierzę, iż najwybitniejsze dzieło Japończyków stanie się jeszcze lepsze, choć nie byłem pewien, czy to możliwe.

Last Epoch dowodzi, że hack'n'slash może być odrobinę drewniany, a i tak zasłuży na sukces
Last Epoch dowodzi, że hack'n'slash może być odrobinę drewniany, a i tak zasłuży na sukces

Hubert Sosnowski, 21 lutego 2024, 16:11

Jeśli nie możesz wygrać bitwy, to próbuj przenieść ją na pole, na którym czujesz się pewniej. Eleventh Hour zrobiło tak w przypadku hack’n’slasha Last Epoch – i już zostało skazane na sukces. Twórcy wiedzieli, na czym się skupić, by przyciągnąć graczy.

Indika zapowiada się tak dziwnie, że mogła powstać tylko w Europie Wschodniej
Indika zapowiada się tak dziwnie, że mogła powstać tylko w Europie Wschodniej

Hubert Sosnowski, 19 lutego 2024, 16:15

Jest pewien rodzaj dziwności, który wychodzi dobrze tylko twórcom z Europy Wschodniej. Na taki odjazd porwali się deweloperzy Indiki. Gra zapowiada się na jeden z bardziej szalonych przygodowych symulatorów chodzenia, w jakie graliście.