Templariusz | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2 War of the Chosen - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Klasa postaci Templariusz ostatnia, która trafia pod kontrolę gracza i jedyna, do której dostęp trzeba sobie najpierw odblokować. Templariusze dysponują swoimi unikalnymi zdolnościami i najbardziej wyróżniają się na tle wszystkich pozostałych obecnych w grze - walczą wręcz przy pomocy ostrzy psi, kumulując ładunki Skupienia (Focus) i wykorzystują je do aktywowania licznych zdolności psi.
Informacje ogólne i porady
Templariusz to klasa postaci, która, z uwagi na dostępne uzbrojenie, króluje w bezpośrednim starciu. Templariusze wykorzystują do walki ostrza psi - są dzięki nim w stanie ranić wrogów w bezpośrednim starciu, zadając obrażenia psi. Jak w przypadku "normalnych" zdolności psi, na obrażenia te nie wpływa pancerz czy tarcza - zawsze zadają pełne obrażenia. Templariusze jako jedyni w grze korzystają także z zasobu zwanego Skupieniem (Focus). Punkty Skupienia zwiększają zadawane przez nich obrażenia, a także pozwalają korzystać ze zdolności specjalnych. Punkty te zdobywa się poprzez zabijanie wrogów przy pomocy podstawowego ataku (Rend), bądź, po odblokowaniu specjalnych zdolności, zbierając upuszczone z wrogów "paczki" z tymi punktami. Na wyposażeniu Templariuszy znajduje się także pistolet maszynowy - pozwala im on ostrzeliwać wrogów, gdy atak wręcz jest niemożliwy, jednak jego skuteczność pozostawia wiele do życzenia, gdyż zadaje niewielkie obrażenia i posiada niski współczynnik celności.
Korzystając z tej klasy postaci warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Podstawowy atak Templariusza, Rend, zadaje obrażenia psi i pozwala Templariuszowi na zdobycie 1 punktu Skupienia, jeśli zabije on cel. Dodatkowo, jeśli cel zginął od ataku, Templariusz zyskuje zdolność pasywną Momentum - pozwala ona na wykonanie jednej akcji, co umożliwia dotarcie wojakiem za osłonę terenową.
- Templariusz może mieć maksymalnie 2 punkty Skupienia, bądź 3, jeśli odblokuje zdolność Deep Focus.
- Ta klasa postaci doskonale spisuje się w walce z ciężko opancerzonymi przeciwnikami - ilość obrażeń z ataku Rend nie jest zmniejszana przez pancerz i/lub tarcze wroga, pozwalając zadawać mu pełne uszkodzenia.
- Od początku gry mają oni odblokowaną zdolność Volt. Kosztuje ona 1 punkt Skupienia i pozwala wystrzelić we wroga błyskawicą, która zadaje spore obrażenia (ignorując pancerz) i ma 100% szansę na trafienie.
- Warto odpowiednio "zmiękczyć" wroga, zanim wyślesz na niego Templariusza. Zostaw mu tyle punktów zdrowia, by zdolność Rend żołnierza była w stanie go dobić.
- Templariusze mają dostęp do 1 przedmiotu dodatkowego (granatu, apteczki czy wspomagacza). Mogą także korzystać wyłącznie z unikalnego dla siebie pancerza, który posiada takie same statystyki, jak regularnych żołnierzy.
- Jako jedyna klasa w całej grze nie mogą oni instalować modyfikacji na swoje bronie.
- Klasa ta to typowy "late bloomer" - przez pierwsze rangi jest stosunkowo słaba, lecz na wyższych, po odblokowaniu najmocniejszych zdolności, potrafi zabić kilku wrogów podczas jednej rundy.
- Na siłę jej zdolności nie wpływa parametr Wola (Will).
Zdolności i rozwój
Jak każda z klas postaci wprowadzonych przez dodatek, Templariusze mają dostęp do trzech drzewek zdolności. Poniższa tabela prezentuje wszystkie dostępne dla tej klasy zdolności.
Uwaga - pamiętaj, iż zdolności te odblokowuje się przy pomocy punktów AP, nie ma tutaj ograniczenia do jednej zdolności na poziom. Więcej o punktach AP przeczytasz w rozdziale "Punkty umiejętności (AP)".
Ranga | Psiblade | Dynamo | Sage |
Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie