Grenadier | Klasy postaci | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Grenadier
Grenadier różni się w głównej mierze od swojego odpowiednika z poprzedniej części tym, iż zamiast wyrzutni rakiet wykorzystuje wyrzutnię granatów. Pozwala mu to miotać granaty na znacznie większe odległości, a szereg zdolności dodatkowo zwiększa ich skuteczność (na przykład poprzez zwiększenie zasięgu działania, czy ilości przenoszonych "szyszek"). Wyposażeni są w ciężkie karabiny, a przez konieczność przenoszenia wyrzutni granatów nie mają dostępu do pistoletu, zyskując w zamian dodatkowy granat.
Klasa ta rozpoczyna przygodę ze zdolnością Launch Grenade, która pozwala miotać granaty na bardzo dalekie dystanse.
Dostępne zdolności
Poziom | Zdolność 1 | Opis | Zdolność 2 | Opis |
Corporal | Blast Padding | Dodaje żołnierzowi 1 punkt pancerza i sprawia, że otrzymuje 66% mniej obrażeń od eksplozji. | Shredder | Ataki żołnierza przebijają wrogi pancerz, niszcząc go. |
Sergeant | Demolition | Pozwala wystrzelić serię w stronę wroga, niszcząc osłonę, za którą się skrywa. Zdolność nie zadaje obrażen. | Supression | Wystrzeliwuje w stronę serię, która przygwożdża go do ziemi, daje kartę -50 do celności i wywołuję reaction fire, gdy wróg wyskoczy zza osłony. |
Lieutenant | Heavy Ordnance | Zwiększa ilość przenoszonych w slocie na granaty granatów o 1. | Holo Targeting | Każdy strzał wymierzony we wroga który nie trafi naznacza go, dając premię +15 do celności dla reszty drużyny w walce z tym wrogiem. |
Captain | Volatile Mix | Granaty mają zwiększony o 1 pole zasięg i zadają 2 punkty obrażeń więcej. | Chain Shot | Wykonuje strzał z karą -15 do celności, a jeśli trafi cel wykonuje dodatkowy, darmowy strzał. |
Major | Salvo | Wystrzeliwanie granatów, bądź korzystanie z ciężkich broni na początku tury nie kończy ruchu żołnierza. | Hail of Bullets | Wystrzeliwuje serię pocisków, która ma 100% szansy na trafienie celu. Zużywa bardzo dużo amunicji. |
Colonel | Saturation Fire | Wystrzeliwuje serię we wszystkich wrogów na terenie wskazanym przez zdolność, a dodatkowo ma szanse na uszkodzenie, bądź zniszczenie ich osłony. Zużywa 3 segmenty amunicji. | Rapture | Wykonuje atak, który ma gwarantowaną szansę na trafienie krytyczne, a następnie oznacza cel, przez co otrzymuje on 3 dodatkowe punkty obrażeń od każdego kolejnego ataku. |
Dobór umiejętności
Zdolności Grenadiera pozwalają mu na sianie zamieszania na polu walki, wykurzanie wrogów zza osłoń (albo niszczenie osłon) i ranienie kilku wrogów na raz. Warto wybrać następujące zdolności:
- Blast Padding - dodatkowy punkt pancerza na początku gry to jeden punkt obrażeń od każdego ataku, a całość doskonale skaluje się wraz z dalszym rozwojem wyposażenia twoich żołnierzy. Wisienką na torcie jest zmniejszenie o 66% obrażeń od eksplozji, co sprawi, że granaty nie będą mu straszne.
- Supression - przygwożdżenie wroga sprawi, że będzie on praktycznie niezdolny do trafienia (-50 do celności), a gdy wyjdzie zza osłony oberwie serią w plecy. Zdolność Demolition byłaby ciekawa, gdyby nie fakt, że bardzo często strzały nie niszczą osłony, za którą siedzi wróg.
- Heavy Ordnance - dodatkowe granaty zawsze mile widziane.
- Volatile Mix - zdolność, która zwiększa o połowę zadawane obrażenia, a dodatkowy zasięg pozwoli ci zranić nawet 4 wrogów jednocześnie, albo zrównać z ziemią całe budynki. Grenadier bardzo zyskuje na skuteczności po odblokowaniu tej zdolności.
- Hail of Bullets - zdolność bardzo sytuacyjna, gdyż pochłania sporo amunicji, jednak ma 100% szansę na trafienie, co przyda się do zlikwidowania dobrze okopanego celu, czy ostatniego wroga, którego po prostu ciężko trafić.
- Saturation Fire - mimo, iż Rapture nie jest zdolnością złą (kto by nie chciał darmowego trafienia krytycznego?), to Saturation Fire sprawdza się znacznie lepiej. Przydaje się wtedy, gdy chcesz zranić kilku wrogów, bądź (albo przede wszystkim) wypędzić (albo pozbawić) ich zza osłony, a jednocześnie możesz pozwolić sobie na rzut granatem (czy to przez ich brak, czy ryzyko zranienia sojusznika, bądź zniszczenia cennego sprzętu).