Pancerz | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Pancerz
Pancerz to jedna z najważniejszych rzeczy, o które trzeba zadbać już na początku rozgrywki, szczególnie gdy grasz na wyższych poziomach trudności. Przekłada się on bezpośrednio na to, ile dany żołnierz posiada punktów zdrowia, czyli ile jest w stanie na siebie przyjąć, zanim padnie na ziemie.
Kolejne wersje pancerza prócz zwiększania poziomu zdrowia dają także punkty pancerza, które znacząco zwiększą przeżywalność twoich żołnierzy - za każdy punkt pancerza otrzymają oni o jeden punkt obrażeń mniej. Dodatkowo, część z nich daje dostęp do nowych zdolności, czy pozwala używać niedostępnych w inny sposób rodzajów broni.
By uzyskać dostęp do pierwszego, pełnoprawnego pancerza (Predator Armor), który zwiększy punkty zdrowia, doda punkt pancerza i pozwoli przenosić dodatkowy przedmiot, musisz wykonać badania "Hybrid Materials" i "Plater Armor", po czym czeka cię jeszcze wyprodukowanie samego pancerza. Jednakże, tak samo jak w przypadku broni, wystarczy raz wytworzyć pancerz, a wszyscy żołnierze będą mogli go nosić. Wyjątkiem są tutaj pancerze ciężkie (W.A.R. Suit i E.X.O. Suit), oraz specjalne (Spider Suit i Wraith Suit), które dają jedynie jedną sztukę za każde wytworzenie.
Dostępne pancerze
Ikona | Nazwa | Statystyki | Koszt | Wymagane badanie |
Kevlar Armor | Brak wpływu | brak - dostępne od początku | brak | |
Predator Armor | +4 do punktów zdrowia +1 punkt pancerza +1 miejsce na dodatkowy wyposażenie | 150x Supplies 20x Alien Alloys 6x Advent Trooper Corpse | Plated Armor | |
Warden Armor | +6 do punktów zdrowia +1 punkt pancerza +1 miejsce na dodatkowy wyposażenie | 300x Supplies 40x Alien Alloys 20x Elerium Crystals | Powered Armor | |
E.X.O. Suit | +5 do punktów zdrowia +1 punkt pancerza +1 miejsce na ciężką broń | 5x Alien Alloys 5x Elerium Crystals 2x Advent Trooper Corpse 1x Elerium Core | Plated Armor | |
W.A.R. Suit | +6 do punktów zdrowia +2 punkt pancerza +1 miejsce na ciężką broń | 50x Suplies 10x Alien Alloy 5x Elerium Crystal 1x Elerium Core | Powered Armor | |
Spider Suit | +4 do punktów zdrowia +1 do mobilności +20 do uników (dodge) Dodatkowa zdolność, Grapple, pozwalająca wystrzelić linkę i podciągnąć się na wyższy poziom. Nie kosztuje to punktu akcji. | 5x Alien Alloys 5x Elerium Crystals 2x Advent Stun Lancer Corpse 1x Elerium Core | Plated Armor | |
Wraith Suit | +6 do punktów zdrowia +2 do mobilności +25 do uników (dodge) Dodatkowa zdolność, Grapple, pozwalająca wystrzelić linkę i podciągnąć się na wyższy poziom. Nie kosztuje to punktu akcji. Dodatkowa zdolność, Wraith, pozwalająca na przenikanie przez przeszkody. Nie kosztuje to punktu akcji. | 50x Suplies 10x Alien Alloy 5x Elerium Crystal 1x Elerium Core | Powered Armor |
Uwagi
Na koniec kilka porad, które przydadzą ci się podczas dobierania pancerza:
- Pancerze średnie (Predator i Warden) oferują najbardziej zbalansowane statystyki, dając przy tym miejsce na dodatkowe wyposażenie. Dzięki temu żołnierz może przenosić dodatkową sztukę granatu, czy inny przydatny przedmiot, który wykorzystasz podczas misji. Są to także jedyne pancerze, które wymagają jednorazowego wytworzenia, po którym wszyscy żołnierze zyskają do nich dostęp.
- Pancerze lekkie (Wraith i Spider) i ciężkie (W.A.R. i E.X.O.) dają tylko jedną sztukę po wytworzeniu. Jeśli chcesz ubrać w nie cała drużynę, będzie trzeba wytworzyć ich przynajmniej 6.
- Pancerze lekkie, w szczególności Wraith Suit spisują się znakomicie w przypadku snajperów (żołnierze klasy Sharpshooter). Dzięki lince (Grapple) będziesz w stanie umieścić ich na dachu budynku, czy na wzniesieniu do którego nie ma nikt dostępu. Da im to dodatkową premię wysokości (a co za tym idzie - celności), a zdolność nie kosztuje punktu akcji.
- Zdolność przenikania przez przeszkody pancerza Wraith Suit doskonale spisuje się za to na wyposażeniu żołnierza klasy Ranger, szczególnie podczas trybu ukrycia (Concealment). Dzięki temu będziesz w stanie przeniknąć do budynków nie alarmując przy tym wrogów, gdyż nie zostaje wybita żadna szyba, ani nie będzie trzeba otwierać drzwi z kopniaka. Możesz także wykorzystać ją by zaskoczyć wroga i pojawić się dosłownie znikąd, zyskując bonus do trafienia krytycznego za flankowanie.
- Pancerze ciężkie (W.A.R. i E.X.O.) dają możliwość ekwipowania broni ciężkich. Bronie ciężkie oferują możliwość zadania potężnych obrażeń, demolując przy tym znacząco okolicę. Pancerz ten więc doskonale sprawdzi się na żołnierzu klasy Ranger, którego wykorzystujesz do atakowania wroga z bliskiego dystansu, bądź jako uzupełnienie dla klasy Psi Operative, która nie ma zbyt dużych możliwości demolowania otoczenia, przez co ma problemy z wykurzeniem wroga zza osłony.