Archon | Przeciwnicy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Archon
Pojawienie się tego wroga na polu walki wiąże się jednocześnie z gigantycznym wzrostem poziomu trudności. Jednostki te charakteryzują się dużą mobilnością, posiadają sporo punktów zdrowia, a także wysoki współczynnik obrony, zmniejszający celność ataków twoich żołnierzy o 25%. Jednocześnie wrogowie posiadają 25% szansy na unik, co, w przypadku gdy on nastąpi, zmniejsza znacznie zadane im obrażenia.
Jednostki te są w stanie zadać dość spore obrażenia (w granicach 7-8 w walce na dystans i ok 8-9 w walce w zwarciu), a także posiadają dwie zdolności specjalne:
- Battle Frenzy - gdy zostaną trafieni otrzymują premię do mobilności, która dodaje im jeden dodatkowy punkt akcji. Efekt pojawia się za każdym razem, gdy zostaną trafieni, jednak nie kumuluje się.
- Blazing Pinions. Wróg wzlatuje wysoko w powietrze, przez co trudniej jest go trafić, a także namierza kilka miejsc na polu walki - znaczniki pojawiają się w miejsc, w którym stoją twoi żołnierze. W następnej rundzie z nieba spadają promienie światła, które powodują eksplozję porównywalną do i zadającą podobne obrażenia co granaty. W momencie pojawienia się znaczników należy więc szybko zmienić pozycję.
Zalecanym jest, by wroga wyeliminować zanim wzniesie się w powietrze, gdzie ciężej będzie go trafić, a także zyska on przewagę wysokości, dającą mu premię do celności. Do walki z Archonem doskonale nadaje się żołnierz klasy Psi Operative, którego zdolności nie mogą chybić - problemem jest jedynie przejęcie kontroli nad wrogiem, z uwagi na jego wysoki poziom siły woli (100 punktów).