Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mapa świata | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 poradnik XCOM 2

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Mapa świata

Na mapie świata od początku dzieje się bardzo dużo. - Mapa świata | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Na mapie świata od początku dzieje się bardzo dużo.

Mapa świata dość znacząco różni się od tej, którą znamy z poprzedniej części serii XCOM. Największą nowinką jest natłok informacji i aktywności, których podjąć się może gracz - prawie zawsze na mapie do zrobienia będzie znacznie, znacznie więcej, niż będziesz w stanie wykonać.

Mapa świata przedstawia aktualną sytuacją w grze - znajdziesz tutaj informacje dotyczące posiadanych przez ciebie zasobów, listę przeprowadzanych aktualnie czynności (wraz z ich planowanym terminem ukończenia), aktualne cele głównej linii fabularnej, czy po prostu dziesiątki aktywności. Zlokalizowany tutaj jest także wskaźnik postępów Projektu Avatar (o którym poczytasz w odpowiednim rozdziale tego poradnika).

Nie licząc misji, które aktywowane są natychmiast (gdy tylko do nich dolecisz), większość aktywności w grze wymaga od ciebie poświęcenia określonego czasu na ich ukończenie. Mechanizm ten polega na skanowaniu danego terenu przez określoną ilość dni, po czym gracz otrzymuje nagrodę - w postaci zasobów, punktów wywiadu, żołnierzy czy personelu.

Oprócz zadań głównej linii fabularnej, na mapie znajdziesz także:

  1. Punkty zrzutu zasobów pochodzących od Rady - w przeciwieństwie do pierwszej części, zasoby otrzymywane na początku miesiąca nie lecą na twoje konto, lecz musisz poświęcić 3 dni na ich "przeskanowanie".
  2. Punkty zrzutu innych zasobów pochodzące od ruchu oporu
  3. Zadania poboczne - odbicie VIPa czy przejęcie transportu zapasów, ochrona urządzenia, itp.
  4. Punkty pozwalające nawiązać kontakt z ruchem oporu - działają na podobnej zasadzie jak satelity w pierwszej części. Po nawiązaniu kontaktu dana część świata przyłącza się do gracza oferując zasoby.
  5. Czarny Rynek (Black Market) - można tu sprzedać niepotrzebne przedmioty (w zamian za zasoby), bądź kupić bardzo cenne i rzadkie rzeczy, w tym personel i żołnierzy (wykorzystując zasoby wywiadu)
  6. Siedzibę główną - tu wymienić można zasoby na członków personelu, czy żołnierzy. Dodatkowo, lokalizacja pozwala "wydobywać" zasoby wywiadu (po ok 8 punktów na dzień).

Zanim podejmiesz się jakiekolwiek akcji, warto zawczasu zaplanować inne działania na statku organizacji XCOM. Rozpocznij badania, wykonywanie sprzętu czy rozbudowę statku zanim wyruszysz gdzieś na mapie - ruch powoduje upływ czasu, więc warto jest wykorzystać go w pełni możliwości.

Pamiętaj też o jednej ważnej rzeczy - migające wszędzie ikony mogą sugerować, iż musisz wszędzie lecieć i wszystko aktywować, inaczej coś stracisz. Wcale tak nie jest i nie licząc kilku drobnych wyjątków (jak misje Rady i typu Guerilla Ops) możesz się za nie zabrać kiedy tylko będziesz mieć na to ochotę - nigdzie się nie wybierają.