Sectoid | Przeciwnicy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Sectoid
Jeden z pierwszych wrogów na których trafisz, a zarazem przeciwnik różniący się w znaczącym stopniu od pierwowzoru, który spotkać można w pierwszej części. Przeciwnik dysponuje dość słabymi atakami przy pomocy broni plazmowej, posiada średnią ilość punktów zdrowia, jednak jego moc tkwi w zdolnościach psionicznych.
Tych ma w swoim repertuarze kilka, a są to:
- Mindspin. Zdolność która pozwala mu wprowadzić u wroga losowy stan, wywołać panikę, dezorientację, bądź przejąć nad nim kontrolę.
- Psi Reanimate. Dzięki niej będzie w stanie przywrócić do życia poległego wroga, który od teraz będzie bezmózgim zombie na usługach kosmity. Zombie posiadają punkty zdrowia równe reanimowanym ciałom za ich życia.
- Psi Panic - wywołuje panikę u celu, przez co gracz traci nad postacią kontrolę na dwie rundy.
- Psi Disorientation - wywołuje dezorientację, zmniejszając celność i blokując wszystkie zdolności postaci.
- Mind Control - przejmuje kontrolę nad wskazanym żołnierzem.
Dzięki wyżej opisanym zdolnościom, Sectoidy stanowią zagrożenie przez całą grę i powinno się ich eliminować jak najszybciej. Jeśli nie jesteś w stanie ich zabić zanim nie użyją swoich zdolności, wykorzystaj granaty błyskowe (Flashbang Greande), które zablokują ich zdolności, a także przerwą kontrolę umysłu czy zniszczą przywołanych zombie.