Lost | Przeciwnicy | XCOM 2 Poradnik XCOM2: War of the Chosen
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Zagubieni (Lost) to grupa najbardziej unikalnych przeciwników wprowadzonych do gry przez dodatek War of the Chosen. Ci zombie-podobni przeciwnicy stanowią niejako oddzielną grupę na polu walki - poruszają się oddzielnie od obcych i atakują każdego, kogo mają akurat w zasięgu wzroku. Są to najsłabsze jednostki spotykane na polu walki, jednak rekompensują to z nawiązką absurdalną ilością. Przeciwnicy ci występują w trzech wariantach:
- Lost - standardowa odmiana Zagubionych, która pojawia się najczęściej. Nie posiadają żadnych specjalnych zdolności, mają mało punktów zdrowia (2-4) i zadają znikome obrażenia.
- Lost Dasher - jednostka o zwiększonej ilości punktów zdrowia i znacznie większej mobilności, przez co są w stanie pokonać znaczny dystans podczas jednej rundy.
- Lost Brute - najrzadsza odmiana Zagubionych, która nie dysponuje zwiększoną mobilnością poprzedniego rodzaju, jednak posiada znacznie więcej punktów zdrowia.
Jednostki te wyróżniają się na tle innych ze względu na następujące cechy:
- Reagują na hałas. Gdy coś wybuchnie, pobliska grupa Zagubionych bardzo szybko pojawi się w miejscu eksplozji. Jeśli nastąpi kilka wybuchów jeden po drugim podczas tej samej tury, pojawi się dodatkowa, bardzo liczna grupa Zagubionych.
- Pojawiają się bez końca - nie da się ich wybić, nowe jednostki będą cały czas napływać, szczególnie wtedy, gdy coś wybuchnie w okolicy.
- Atakują tak jednostki gracza, jak i obcych - co będzie bliżej, to przyciągnie ich uwagę.
- Powiązana z nim jest mechanika zwana w grze Headshot. Gdy jednostka gracza (bądź obcy) zabiją Zagubionego, odzyskują wydany na atak punkt akcji. Oznacza to, iż jeden żołnierz jest w stanie zabić nawet kilku z nich podczas jednej rundy, tak długo, jak ma amunicję. Mechanika ta nie działa jednak w przypadku ataków innych, niż normalny strzał - nie wywołują jej eksplozje, ataki wręcz, czy zdolności psi.
- Jest to dobre źródło punktów doświadczenia - wykorzystaj ich, by awansować każdego żołnierza, zanim podejmiesz się wykonania misji w ramach której z nimi walczysz.