Faceless | Przeciwnicy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Faceless
Wrogowie, których nie będziesz w stanie spotkać na polu walki w normalnych okolicznościach - nie patrolują oni ulic, nie są zrzucani na pole walki jako posiłki, nie wyskoczą też na ciebie z placówki obcych, którą akurat atakujesz.
Przeciwnicy ci posiadają bardzo upierdliwą zdolność kamuflażu, pozwalającą im przyjąć postać cywila (pojawiają się przez to głównie podczas misji, w których musisz ratować mieszkańców miasta przed najazdem obcych). Nie będziesz w stanie ich rozpoznać, dopóki jeden z twoich żołnierzy nie zbliży się do nich na odległość kilku pól (lub nie wykorzysta skanowania, o czym przeczytasz w dalszej części). W takiej sytuacji wrogowie przyjmą swoją prawdziwą postać i zaatakują najbliższy cel.
Są o tyle niebezpieczni, iż ukazują swoje prawdziwe oblicze po zakończeniu ruchu gracza i mogą od razu wyprowadzić atak - przez co są śmiertelnie niebezpieczni, szczególnie na początku gry, gdzie potrafią jednym atakiem praktycznie zabić żołnierza. Gracz nie jest jednak bezbronny - pamiętając o kilku zasadach, można sobie z nimi bardzo łatwo poradzić, a ich eliminacja stanie się formalnością.
Gdy masz podejrzenie, iż na polu walki występują ci wrogowie (albo twoi żołnierze biorą udział w misji typu Retaliation, gdzie odbić musisz cywili - tam masz 100% szansy na spotkanie ich na polu walki), pamiętaj o:
- Wrogowie mogą zostać zdemaskowani za pomocą zdolności (klasa Specialist) i przedmiotów skanujących - tych samych, których używasz by rozpoznać teren. Gdy wróg znajdzie się w zasięgu skanowania, przybierze on natychmiast swoją prawdziwą postać, jednak zaatakuje dopiero podczas rundy obcych.
- Warto zostawić jednego, dwóch żołnierzy w trybie warty - wróg posiada 0 obrony (niezależnie od poziomu trudności) i nie kryje się za osłonami, przez co praktycznie każdy strzał go trafi. Dysponują oni dość sporą ilością punktów zdrowia, pozbawieni są jednak pancerza - wspomniani żołnierze w trybie warty powinni poradzić sobie z szarżą obcego.
- Nigdy nie stawiaj żołnierzy na dachach budynków, czy w pobliżu samochodów. W pierwszym wypadku wróg może po prostu zniszczyć podłogę, przez co żołnierz otrzyma dodatkowe obrażenia za upadek z wysokości, a w drugim wywołać on może eksplozje. W obu przypadkach zakończyć się to może śmiercią żołnierza.
- Trzymając żołnierzy w odległości mniej więcej porównywalnej do ich sprintu, będziesz w stanie uniknąć jakichkolwiek ataków ze strony tego wroga, gdyż po prostu braknie mu punktów akcji, by dojść do celu i wyprowadzić atak.