XCOM 2: Broń ciężka
Aktualizacja:
Broń ciężka

Ostatnią kategorią broni są bronie ciężkie. Żadna z klas nie ma do nich normalnie dostępu, a jedynym sposobem na ich wykorzystanie jest zamontowanie ich na jednym z dwóch pancerzy - E.X.O. Suit i W.A.R. Suit. Wystarczy wyposażyć żołnierza we wspomniany kombinezon, a następnie w miejsce w którym wcześniej znajdował się dodatkowy granat wsadzić będzie można jedną z broni ciężkich.
Broń ciężka to także jedna z grup przedmiotów (obok amunicji), które bardzo ciężko jest odblokować. By zdobyć którąś z broni, trzeba ukończyć projekt (w placówce Proving Ground) Experimental Heavy Weapons, bądź Experimental Powered Weapons - za każdorazowe opracowanie projektu otrzymasz jedną, losową broń do zamontowania na kombinezonie. Oczywiście wyniki projektów mogą się powtarzać - przez co może dojść do sytuacji, gdzie 5 razy z rzędu opracujesz Blaster Launcher.
Standardowo dostępną jest jedna (Rocket Launcher), a do odblokowania jest jeszcze 6 dodatkowych, których opis znajdziesz w tabeli poniżej.
Broń ciężka
Ikona | Nazwa | Statystyki | Koszt | Wymagane badanie |
![]() | Blaster Laucher | Obrażenia: 7-10 Amunicja: 1 Zasięg: 45 Obszar rażenia: 6 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
![]() | Flamethrower | Obrażenia: 4-7 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 7 Nie niszczy osłon. Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń. Szansa na podpalenie celu. | 1x Elerium Core | Experimental Heavy Weapon |
![]() | Hellfire Projector | Obrażenia: 6-9 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 7 Nie niszczy osłon. Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń. Szansa na podpalenie celu. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
![]() | Plasma Blaster | Obrażenia: 7-10 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
![]() | Rocket Launcher | Obrażenia: 4-7 Amunicja: 1 Zasięg: 27 Obszar rażenia: 4 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | brak |
![]() | Shredder Gun | Obrażenia: 6-9 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Heavy Weapon |
![]() | Shredstorm Cannon | Obrażenia: 8-11 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. Przebija pancerz. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
Bronie te nadają się dla każdego żołnierza, gdyż posiadają skuteczność znacznie większą, niż normalne granaty - jedyną ich wadą jest możliwość jednorazowego użytku podczas jednej bitwy, dlatego warto zachować je na szczególną okazję (np. gdy napatoczy się kilku wrogów).
Pamiętaj też, iż niektóre bronie lepiej sprawdzają się w walce z innym typem przeciwnika:
- Flamethrower i Hellfire Projector będą ekstremalnie skuteczne przeciwko nieopancerzonym żołnierzom ADVENTu, gdyż prócz sporych obrażeń mają szansę podpalić cel, blokując wszystkie zdolności wroga i zadają obrażenia przez każdą następną rundę.
- Rocket Launcher i Blaster Launcher przydadzą ci się do załatwianie wroga w trudno dostępnym miejscu, gdyż znacznie łatwiej jest nimi celować (nie blokują się na obiektach). Blaster Launcher posiada także ekstremalnie daleki zasięg (45 pól!), przez co trafisz praktycznie każdego wroga.
- Shredstorm Cannon to idealne narzędzie do likwidacji dużej grupy wrogów, bądź celów posiadających pancerz. Przebije on do 3 punktów pancerza, a następnie zada do 11 punktów obrażeń - większość wrogów leżeć będzie martwa, bądź zostaną z bardzo niewielką ilością punktów zdrowia.
- Shredstorm Cannon i Shredder Gun są doskonałe do niszczenia osłon - wszystko na ich drodze zostanie zmiecione, a z budynków zostaną tylko zgliszcza.
Komentarze czytelników
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
w pdfie nie ma żadnych rozdziałów o dodatku.
Potwierdzam. PDF nie został zaktualizowany o War of the Chosen.
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
ad. 1) właśnie dlatego napisałem: "nie do końca" - taki skrót myślowy :)
ad. 2) Nie jestem 100% pewien mechaniki ale na pewno im później postawimy AWC tym bardziej zmniejszamy prawdopodobieństwo odblokowania Hidden Skill. Każdy rekrut, którego zacząłem rozwijać dopiero po wybudowaniu AWC, dochrapał się HS. Z pięciu podstawowych/"startowych"(którzy mieli gdzieś koło stopnia majora w momencie wybudowania AWC) - żaden.
Można to też sprawdzić, najmując żołnierzy w stopniu pułkownika na końcowym etapie gry - doświadczalnie nająłem chyba z pięciu - żaden nie miał dodatkowego skilla. Chyba że trafi się akurat tak, że wylosuje HS na pułkowniku. (może tak być - mi się nie zdarzyło)
Jeszcze jedna uwaga - wydaje mi się, że każde przejęcie kontroli nad wrogiem przez hakowanie (nie wyłączenie), powoduje wyjście z ukrycia (a przynajmniej jeśli stoi on w zasięgu wzroku innych wrogich jednostek)
1. Będę musiał poprawić ten rozdział i rozwiać wątpliwości. :P
2. Z tym mechanizmem jest tona bugów i w sumie nie ma 100% pewności jak on działa. Sam wiem tyle, że da się zyskać punkt nawet na rozwiniętym do maksa żołnierzu, ale od czego to zależy (pewnie RNJesus , jak wszystko w tej grze :P) nie wiem. Wiem też, że resetowanie zdolności nic nie daje i z jakiegoś powodu żołnierze otrzymani w ramach misji też mają problemy z zyskaniem tych zdolności. Fakt, im wcześniej się to wybuduje tym szansa jest większa - tyle że ciężko jest to postawić wcześnie, bo są inne ciekawsze budynki. :P
Ja na jakichś 30 żołnierzy których używałem miałem zdolność jedynie w dwóch - wspomnianym Pułkowniku i jakimś cieniasie na 2-3 randze. Przy drugim przejściu nie udało mi się odblokować ani jednej zdolności, mimo że wybudowałem to jak żołnierze mieli jeszcze kupę rang do awansowania. Dla mnie ten budynek w obecnej formie jest niewarty pośpiechu.
3. Hakowanie przerywa tryb ukrycia tylko wtedy, gdy ruszysz się tą jednostką. Jeśli przejmiesz kontrolę, a nie zaatakujesz, nie rzucisz granatu i ogólnie udajesz "że nic się nie stało", nie będzie żadnego problemu.
ad. 3) oj nie jestem pewien. :P Będę musiał to chyba dzisiaj sprawdzić.
A tak w ogóle to niezła robota jakby co i od tego chyba powinienem był zacząć. :)
Sprawa z hakowaniem wygląda tak, iż nie wyrzuca ona z ukrycia gdy shakuje się wroga za pomocą Specialisty, ale jak uda ci się przejąć nad nim kontrolę przy pomocy jednej z wież (bo czasem jest opcja uzyskania kontroli nad losowym gościem), to wtedy magicznie wywołuje to alarm. A przynajmniej miałem tak ja. :P
Dzięki i liczę na kolejne komentarze - im więcej błędów uda się wyłapać tym lepiej. ;)
Tak na szybko. Błędy i przeoczenia m.in. w "Kolejność i sposób rozbudowy":
1) Pola B1, B3 i C2 muszą być wykorzystane do wzniesienia Resistance Comms
Nie do końca. Dwa ulepszone na maxa "Resistance Comms" wystarczają do obsługi wszystkich rejonów dostępnych w grze.
2) Ważne!!!"Advanced Warfare Center...Warto wiedzieć, iż placówka zaoferuje cenne zdolności nawet wtedy, gdy żołnierze będą rozwinięci do maksimum".
Nieprawda. Poziomy na których pojawiają się "hidden skills" są ściśle określone dla każdego z żołnierzy. Jeśli nasz żołdak będzie miał "hidden skill" wylosowany na stopniu sierżanta, to budując AWC w momencie gdy ten będzie już np. kapitanem spowoduje, że umiejętność zostanie na zawsze utracona.
Są mody, zmieniające ten aspekt i możliwe, że w jakimś patchu to skorygują, ale póki co mechanizm jest właśnie taki.
( wiem co mówię - cały mój podstawowy skład nie miał żadnej dodatkowej umiejętności bo AWC wybudowałem jak wszyscy byli w stopniu majora)
3) Przynajmniej jedno Power Relay warto postawić na rdzeniu/reaktorze obcych - produkuje wtedy dużo więcej energii.
Dwa ulepszone na maxa Power Relays (z których jeden jest na rdzeniu obcych) dostarczą wystarczającą ilość energii dla większości przemyślanych konfiguracji statku.
4) Drugi rdzeń obcych warto wykorzystać na jakieś energożerne pomieszczenie (psi, shadow chamber, laboratorium - jeśli ktoś używa) - na tym polu nie zużywa w ogóle energii (również ulepszone)
5) Postęp Avatara to postęp samego projektu i suma "krop" z baz ADVENT.
Postęp Awatara za zniszczenie bazy ADVENT nie jest zmniejszany o dwa, tylko o taką ilość "krop" jaką w danej chwili posiadała ta baza.
Wszystkie uwagi w oparciu o doświadczenia z trzeciego poziomu trudności (dowódca bodajże) - ale w ww. kwestiach nie powinno mieć to raczej znaczenia.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







