Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Broń ciężka
Ostatnią kategorią broni są bronie ciężkie. Żadna z klas nie ma do nich normalnie dostępu, a jedynym sposobem na ich wykorzystanie jest zamontowanie ich na jednym z dwóch pancerzy - E.X.O. Suit i W.A.R. Suit. Wystarczy wyposażyć żołnierza we wspomniany kombinezon, a następnie w miejsce w którym wcześniej znajdował się dodatkowy granat wsadzić będzie można jedną z broni ciężkich.
Broń ciężka to także jedna z grup przedmiotów (obok amunicji), które bardzo ciężko jest odblokować. By zdobyć którąś z broni, trzeba ukończyć projekt (w placówce Proving Ground) Experimental Heavy Weapons, bądź Experimental Powered Weapons - za każdorazowe opracowanie projektu otrzymasz jedną, losową broń do zamontowania na kombinezonie. Oczywiście wyniki projektów mogą się powtarzać - przez co może dojść do sytuacji, gdzie 5 razy z rzędu opracujesz Blaster Launcher.
Standardowo dostępną jest jedna (Rocket Launcher), a do odblokowania jest jeszcze 6 dodatkowych, których opis znajdziesz w tabeli poniżej.
Broń ciężka
Ikona | Nazwa | Statystyki | Koszt | Wymagane badanie |
Blaster Laucher | Obrażenia: 7-10 Amunicja: 1 Zasięg: 45 Obszar rażenia: 6 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon | |
Flamethrower | Obrażenia: 4-7 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 7 Nie niszczy osłon. Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń. Szansa na podpalenie celu. | 1x Elerium Core | Experimental Heavy Weapon | |
Hellfire Projector | Obrażenia: 6-9 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 7 Nie niszczy osłon. Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń. Szansa na podpalenie celu. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon | |
Plasma Blaster | Obrażenia: 7-10 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon | |
Rocket Launcher | Obrażenia: 4-7 Amunicja: 1 Zasięg: 27 Obszar rażenia: 4 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | brak | |
Shredder Gun | Obrażenia: 6-9 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Heavy Weapon | |
Shredstorm Cannon | Obrażenia: 8-11 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. Przebija pancerz. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
Bronie te nadają się dla każdego żołnierza, gdyż posiadają skuteczność znacznie większą, niż normalne granaty - jedyną ich wadą jest możliwość jednorazowego użytku podczas jednej bitwy, dlatego warto zachować je na szczególną okazję (np. gdy napatoczy się kilku wrogów).
Pamiętaj też, iż niektóre bronie lepiej sprawdzają się w walce z innym typem przeciwnika:
- Flamethrower i Hellfire Projector będą ekstremalnie skuteczne przeciwko nieopancerzonym żołnierzom ADVENTu, gdyż prócz sporych obrażeń mają szansę podpalić cel, blokując wszystkie zdolności wroga i zadają obrażenia przez każdą następną rundę.
- Rocket Launcher i Blaster Launcher przydadzą ci się do załatwianie wroga w trudno dostępnym miejscu, gdyż znacznie łatwiej jest nimi celować (nie blokują się na obiektach). Blaster Launcher posiada także ekstremalnie daleki zasięg (45 pól!), przez co trafisz praktycznie każdego wroga.
- Shredstorm Cannon to idealne narzędzie do likwidacji dużej grupy wrogów, bądź celów posiadających pancerz. Przebije on do 3 punktów pancerza, a następnie zada do 11 punktów obrażeń - większość wrogów leżeć będzie martwa, bądź zostaną z bardzo niewielką ilością punktów zdrowia.
- Shredstorm Cannon i Shredder Gun są doskonałe do niszczenia osłon - wszystko na ich drodze zostanie zmiecione, a z budynków zostaną tylko zgliszcza.