Projekt AVATAR | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Projekt AVATAR
Co to w ogóle jest?
Pod nazwą "Projekt AVATAR" kryje się dość prosty mechanizm, który jednocześnie zmienia całe podejście do rozgrywki i wymusza na graczu (przynajmniej w pewnym stopniu) bardziej agresywny, szybszy rodzaj rozgrywki, zamiast siedzenia na tyłku i przewijania kolejnych tur, zanim jego żołnierze staną się tak silni, że nawet najmocniejsze jednostki obcych nie będą w stanie im zagrozić.
Cały mechanizm polega na stopniowym zapełnianiu się paska stanu, widocznego na górze ekranu podczas przebywania na mapie świata. Pasek zapełnia się z biegiem czasu, a gdy wszystkie 12 segmentów zaświeci się na czerwono, pojawi się zegar odliczający czas - po tym momencie gracz ma mniej więcej 20 dni na to, by przeszkodzić w jakimś stopniu obcym (o czym dalej), inaczej gra dobiegnie końca, a ludzkość przegra w walce z obcymi.
Jak sobie z tym radzić?
Gracz oczywiście nie jest bezbronny i może kontrować działania obcych, wykonując określone misje, przez co pasek postępu projektu będzie systematycznie spadał. Nie da się tak naprawdę całkiem wyeliminować zagrożenia, jednak trzymanie paska nawet na poziomie 50% zapełnienia da ci wystarczająco czasu na to, by móc zareagować na zagrożenie i znaleźć sposób by zmniejszyć postępy obcych.
Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie