Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

O dodatku War of the Chosen | XCOM 2 Poradnik XCOM2: War of the Chosen

Co nowego wprowadza dodatek do XCOM2: War of the Chosen?

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

War of the Chosen to niesamodzielny dodatek do gry XCOM 2. Niesamodzielny, gdyż do działania wymaga podstawowej wersji gry. Warto jednak przy tym zauważyć, iż nie jest to po prostu pakiet kilku dodatkowych misji, map, modelów postaci czy skórek do broni. Najnowsza produkcja studia Firaxis Games wprowadza do gry całe zatrzęsienie zmian - dodatkowych atrakcji jest tak wiele, iż z czystym sumieniem można by wydać dodatek jako oddzielną grę.

Po zainstalowaniu dodatku, w momencie rozpoczęcia gry możliwe będzie dostosowanie rozgrywki. - O dodatku War of the Chosen | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Po zainstalowaniu dodatku, w momencie rozpoczęcia gry możliwe będzie dostosowanie rozgrywki.

Po zainstalowaniu War of the Chosen, do gry dodane zostaną następujące rzeczy:

  1. Trzy nowe frakcje ruchu oporu - Żniwiarze, Renegaci i Templariusze. Gracz może (i musi) współpracować ze wszystkimi z nich, wykonując dla nich specjalne zadania, które wiążą się z rozmaitymi nagrodami - kartami rozkazów, dodatkowymi zasobami, żołnierzami, czy nawet zwiększeniem ilości dostępnych kontaktów ruchu oporu.
  2. Trzy nowe klasy postaci, powiązane z frakcjami ruchu oporu - Żniwiarz, Renegat i Templariusz.
  3. Żniwiarz to doskonała jednostka służąca do infiltracji - żołnierze tej klasy wyposażeni są w snajperki i ładunki wybuchowe i wykorzystują mechanikę zwaną Trybem Cienia. Dzięki Trybowi Cienia, Żniwiarze są w stanie pozostać w ukryciu i przemieszczać się znacznie bliżej wrogów, niż ma to miejsce w przypadku normalnego ukrycia. Odpowiedni rozwój tej klasy pozwala z kolei zwiększyć ich skuteczność w infiltracji, pozwalając im na oddawanie strzałów bez ryzyka wykrycia przez wroga.
  4. Renegat to klasa postaci służąca do walki na niewielkim dystansie, podobnie jak Łowca. Na wyposażeniu posiada linkę z hakiem, dzięki której jest w stanie dostać się na wzniesienie bez wydawania punktu ruchu, czy przyciągać do siebie wrogów. Dalszy rozwój tej postaci pozwala zmienić ją w prawdziwą maszynę do zabijania, dzięki czemu Renegat może atakować nawet kilka razy w ciągu jednej rundy.
  5. Templariusz to klasa nastawiona na walkę wręcz przy pomocy ostrzy psi. Jest w stanie zadawać obrażenia, przed którymi cele nie są w stanie się osłonić (zawsze trafiają i ignorują pancerz), a po zlikwidowaniu celu może spokojnie oddalić się za bezpieczną osłonę, bądź zablokować jeden nadchodzący atak. Odpowiedni rozwój pozwala korzystać z licznych zdolności psi, między innymi z rodzaju teleportacji, która pozwala mu zamieniać się miejscem z wrogiem.
  6. Trójka elitarnych wrogów, tytułowych Wybranych. Zabójczyni, śmiertelnie niebezpieczna na bliskim dystansie i zdolna aktywować kamuflaż, Łowczy, który korzysta z linki z hakiem i jest w stanie trafić żołnierza gracza z drugiego końca mapy i Czarnoksiężnik, który dysponuje mocami psionicznymi znacznie przewyższającymi te, do których dostęp mają pozostałe jednostki.
  7. Porywanie żołnierzy gracza przez Wybranych. Wybrani obcych są w stanie porwać żołnierzy gracza, tak podczas walki, jak i w czasie wykonywania misji dla ruchu oporu. Porwani żołnierze mogą potem zostać odbici przez gracza, jeśli tylko wyśle on drużynę na specjalną misję.
  8. Nowi "regularni" wrogowie - ADVENT Priest, jednostka Psioniczna obcych, ADVENT Purifier, żołnierz wyposażony w miotacz ognia i wybuchający w momencie śmierci czy ADVENT Spectre, przeciwnik bardzo zbliżony do CODEXa, który jest w stanie ogłuszyć żołnierzy gracza i stworzyć ich klona, który potem atakował będzie drużynę.
  9. Relacje między żołnierzami. Jeśli żołnierze często wysyłani są razem na misję, nawiązana pomiędzy nimi zostanie relacja, która pozwala, na przykład, obdarować drugiego żołnierza dodatkowym punktem ruchu. Na wyższych poziomach relacji (maksymalnie 3) dostępne stają się znacznie potężniejsze zdolności, jak możliwość wykonania podwójnego ataku w wykonaniu dwójki żołnierzy.
  10. Mechanizm zmęczenia żołnierzy i możliwość nabycia przez nich negatywnych cech. Żołnierze męczą się teraz podczas misji, przez co prawie zawsze po jej wykonaniu muszą odpocząć przez kilka dni, wymuszając na graczu posiadanie większej ilości jednostek. Dodatkowo, żołnierze mają szansę na nabycie negatywnej cechy podczas misji - cechy mogą być najróżniejsze, jak strach przed Wybranymi czy spudłowaniem.
  11. Dodatkowe możliwości rozwoju żołnierzy dzięki punktom umiejętności. Drużyny biorące udział w misjach mają szansę na zdobycie punktów umiejętności, które wykorzystać można potem do odblokowania dodatkowych zdolności żołnierzy - czy to umiejętności, które zablokowane zostały po awansowaniu na dany poziom, czy części zdolności dostępnych dla całkowicie innych klas.
  12. Nowa grupa wrogów, Zagubieni, przypominający nieumarłych. Trafić na nich można na części map, a atakować będą oni zarówno żołnierzy gracza, jak i obcych.
  13. Mechanizm SITREP, który nadaje części misji dodatkowych cech - jak obecność Zagubionych,
  14. Trzy nowe placówki, Centrum szkoleniowe (Training Center), Ambulatorium (Infirmary) i Aula Ruchu Oporu (Resistance Ring). Centrum Szkoleniowe służy do odblokowywania nowych zdolności żołnierzy (patrz punkt wyżej) i resetowania wydanych punktów, Ambulatorium przyspiesza proces gojenia się ran żołnierzy i umożliwia usuwanie negatywnych cech, a Aula Ruchu Oporu służy do wysyłania żołnierzy na misje w ramach tajnych operacji.
  15. Całkowicie nowe tereny działań - na uwagę zasługują tutaj przede wszystkim kanały, które narzucają rozgrywkę na bardziej zwartej przestrzeni.
  16. Nowe mechaniki związane z badaniami - Inspiracje i Przełomy. Inspiracje sprawiają, i daną technologię da się opracować w krótszym czasie (skraca to badania o kilka dni), Przełomy zaś dają dostęp do unikalnych dla nich technologii, które oferują niewielkie bonusy, takie jak dodatkowe obrażenia zadawane przez bronie, czy skrócenie czasu budowy nowej placówki. Oba te zjawiska wystąpić mogą po opracowaniu dowolnej technologii.
  17. Więcej opcji wpływających na rozgrywkę - Wybrani, którzy mogą sabotować działania gracza na mapie świata czy karty rozkazów ruchu oporu, dzięki którym gracz może aktywować wybrane przez siebie premie.
  18. Niewielkie zmiany w fabule gry. Dodatek wprowadza nowe sceny przerywnikowe i modyfikuje część tych, które dostępne były w "podstawce".
  19. Lepsze zaimplementowanie poprzednich dodatków. Dodatek War of the Chosen sprawia, iż poprzednie dodatki (jak Alien Hunters czy Shen's Last Gift) są wplecione bezpośrednio w rozgrywkę - gracz ma szansę wpaść na Władców Obcych bez brania udziału w zadaniu, czy opracować robota SPARKa bez konieczności przechodzenia trudniej misji.