Avatar | Przeciwnicy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Avatar
Najgroźniejszy wróg w grze - Avatar.
Ostatni wróg którego spotkasz w grze, a także najpotężniejszy z nich. Podobnie jak reszta psionicznych wrogów, morderczą skuteczność zawdzięcza on swoim zdolnościom psionicznym, a nie normalnym atakom. Są to:
- Null Lance. Zdolność zapewne doskonale ci znana, gdyż tą samą posiada żołnierz klasy Psi Operative. Zadaje ona olbrzymie obrażenia psioniczne wszystkim jednostkom znajdującym się w linii prostej - nigdy nie ustawiaj kilku żołnierzy bardzo blisko siebie, gdy na polu walki jest ten wróg.
- Dimensional Rift. Najmocniejsza zdolność obszarowa w grze. Zadaje ona olbrzymie obrażenia na gigantycznym obszarze, a żeby tego było mało, po upływie jednej tury bańka zapada się, raniąc wszystkich jeszcze raz.
- Psi Fortress - zdolność, która daje wrogowi niewrażliwość na efekty psioniczne, a więc panikę, dezorientację, czy kontrolę umysłu. Nie daje za to odporności na obrażenia psioniczne.
- Regeneracja. Zdolność pasywna, która przywraca wrogowi 5 punktów zdrowia na początku każdej rundy.
- Teleport. Avatar może teleportować się na niemalże dowolny dystans, nie wywołując przy tym strzałów reakcji, ani tych z Warty. Dzięki temu może pojawić się w dowolnym miejscu i z łatwością oflankować twojego żołnierza.
Eliminacja wroga jest absolutnym priorytetem, w czym, paradoksalnie, pomaga jego zdolność teleportacji. Wróg ma dziwna tendencję do teleportowania się w stronę jednostek graczy, a nie, jak w przypadku Codexa, do ucieczki, przez co każdy kolejny atak jest wyprowadzić znacznie łatwiej.