Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Przedmioty użytkowe
Nie samymi granatami i amunicją człowiek żyje, a gra oferuje także pokaźną ilość przedmiotów użytkowych, które nie raz uratują twoją drużynę. Podobnie jak opisane we wcześniejszych dwóch rozdziałach zabawki, przedmioty te umieszcza się w gnieździe, gdzie normalnie przenoszone są granaty - by zwiększyć ich ilość do dwóch, trzeba będzie wyposażyć żołnierza w średni pancerz (Predator, Warden). Dodatkowo, nie da się przenosić dwóch przedmiotów tego samego typu.
Dokładny opis wymaganych do konkretnych przedmiotów technologii znajdziesz w rozdziale "Opracowywanie nowej technologii", a także w tabeli poniżej.
Dostępne przedmioty użytkowe
Nazwa | Opis | Koszt | Wymagania |
Hazmat Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Daje niewrażliwość na ogień, truciznę i kwas. | 1x Elerium Core | Experimental Armor (projekt) |
Hellweave | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Podpala wrogów atakujących wręcz. | 1x Elerium Core | Chryssalid Autopsy (badanie) |
Nanoscale Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 1. | 30x Supplies 2x Advent Trooper Corpse | Hybrid Materials (badanie) |
Plated Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Zwiększa pancerz żołnierza o 1. | 1x Elerium Core | Experimental Armor (projekt) |
Stasis Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Regeneruje 2 punkty zdrowia co turę. Maksymalnie regeneruje 8 punktów zdrowia. | 1x Elerium Core | Experimental Armor (projekt) |
Battle Scanner | Daje wizję na obszarze działania, wykrywając jednocześnie pobliskich wrogów. Dodatkowo, odkrywa zakamuflowanych jako cywile wrogów, Bezimiennych (Faceless) | 30x Supplies | Advent Trooper Autopsy (badanie) |
Mindshield | Sprawia, że żołnierz jest niewrażliwy na efekty psioniczne - panikę, kontrolę umysłu, dezorientację. Żołnierze mogą jednak wciąż otrzymywać obrażenia psioniczne. | 45x Supplies 1x Sectoid Corpse | Sectoid Autopsy |
Mimic Beacon | Tworzy kopię żołnierza, który korzysta z przedmiotu. Kopia posiada tyle samo punktów zdrowia i pancerza ile żołnierz, który ją aktywował. Nie może atakować, jednak ściąga na siebie uwagę wrogów. | 50x Supplies 2x Faceless Corpse | Faceless Autopsy (badanie) |
Medikit | Leczy 4 punkty zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie. Posiada jeden ładunek. Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot. | 35x Supplies | brak |
Nanomedikit | Leczy 6 punktów zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie. Posiada jeden ładunek. Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot. | 50x Supplies 1x Viper Corpse | Battlefield Medicine (badanie) |
Overdrive Serum | Zwiększa mobilność, daje niewrażliwość na efekty psioniczne i zmniejsza otrzymywane obrażenia. Efekt utrzymuje się przez 2 tury. Przedmiot jednorazowego użytku - po wykorzystaniu bezpowrotnie znika. | 35x Supplies 1x Berserker Corpse | Berserker Autopsy (badanie) |
Skulljack | Pozwala na hackowanie wrogów, dając dostęp do zasobów wywiadu (Intel), lub namiarów na placówkę obcych. Przedmiot fabularny. Wrogowie, na których został użyty przedmiot zostają natychmiast wyeliminowani. Po wykonaniu badania "Skullmining" zwiększa zdolności hakerskie (atrybut HACK) bohatera o 25 punktów. | 50x Supplies | Proving Ground (placówka) |
Warto pamiętać o kilku rzeczach:
- Dodatkowe pancerze (Hazmat Vest, Plated Vest, Nanoscale Vest, Stasis Vest i Hellweave) to przedmioty dość sytuacyjne, które jednak są znacznie mniej skuteczne od pozostałych z tej grupy, a także od granatów i amunicji. Warto z nich korzystać jedynie wtedy, gdy nie masz lepszej alternatywy spośród pozostałych przedmiotów.
- Mimic Beacon to bardzo skuteczne narzędzie do odwracania uwagi wroga, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Po wykorzystaniu, na polu walki pojawi się dokładna kopia żołnierza, który wyrzucił wabik, a wrogowie będą skupiać ogień właśnie na tym celu. Przydaje się to szczególnie wtedy, gdy przez przypadek ściągniesz na siebie kilka grup wrogów jednocześnie. Warto jest zawsze mieć przynajmniej jeden Mimic Beacon na wyposażeniu żołnierzy.
- Medikit i Nanomedikit najlepiej sprawdzają się na żołnierzach klasy Specialist, ze zdolnością Medical Protocol. Dzięki temu zwiększy się ilość możliwych uzdrowień, które wykonać mogą ci żołnierze, a samo leczenie wykorzystać będzie można ze sporej odległości. Dużym plusem jest niewrażliwość na trucizny.
- Skulljack to kolejny przedmiot, w który warto wyposażyć żołnierza klasy Specialist, gdyż podnosi on atrybut HACK o 25 punktów. Sam przedmiot pozwala na zdobycie niewielkiej ilości zasobów wywiadu (Intel), bądź namiarów na placówkę obcych, a także pozwala natychmiastowo uśmiercić wroga.
- Battle Scanner przydaje się badania nieodkrytego jeszcze terenu, a szczególnie dachów budynków - w ten sposób nie wpadniesz na czyhających tam wrogów. Jest to także dobre narzędzie przeciwko zakamuflowanym wrogom - zostaną oni natychmiast odkryci. Przedmiot ten warto dać żołnierzowi klasy Sharpshooter, który w większości przypadków jest za daleko od celu, by móc rzucić w niego granatem.
- Mindshield to doskonałe narzędzie dla żołnierzy klasy Ranger, którzy często biegają między przeciwnikami. Dzięki temu będą oni niewrażliwi na ataki psioniczne Sectoidów i kontrolę umysłu Avatarów.
- Overdrive Serum oferuje potężne premie, jednak jest to przedmiot dość sytuacyjny, efekt trwa jedynie 2 tury, a przedmiot jest jednorazowego użytku. Warto jest więc zastąpić go innym, znacznie skuteczniejszym orężem.