Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 poradnik XCOM 2

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Przedmioty użytkowe

Przedmioty użytkowe, jak Mindshield, są potężne, lecz zarazem bardzo sytuacyjne. - Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Przedmioty użytkowe, jak Mindshield, są potężne, lecz zarazem bardzo sytuacyjne.

Nie samymi granatami i amunicją człowiek żyje, a gra oferuje także pokaźną ilość przedmiotów użytkowych, które nie raz uratują twoją drużynę. Podobnie jak opisane we wcześniejszych dwóch rozdziałach zabawki, przedmioty te umieszcza się w gnieździe, gdzie normalnie przenoszone są granaty - by zwiększyć ich ilość do dwóch, trzeba będzie wyposażyć żołnierza w średni pancerz (Predator, Warden). Dodatkowo, nie da się przenosić dwóch przedmiotów tego samego typu.

Dokładny opis wymaganych do konkretnych przedmiotów technologii znajdziesz w rozdziale "Opracowywanie nowej technologii", a także w tabeli poniżej.

Dostępne przedmioty użytkowe

Nazwa

Opis

Koszt

Wymagania

Hazmat Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Daje niewrażliwość na ogień, truciznę i kwas.

1x Elerium Core

Experimental Armor (projekt)

Hellweave

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Podpala wrogów atakujących wręcz.

1x Elerium Core

Chryssalid Autopsy (badanie)

Nanoscale Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 1.

30x Supplies

2x Advent Trooper Corpse

Hybrid Materials (badanie)

Plated Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Zwiększa pancerz żołnierza o 1.

1x Elerium Core

Experimental Armor (projekt)

Stasis Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Regeneruje 2 punkty zdrowia co turę. Maksymalnie regeneruje 8 punktów zdrowia.

1x Elerium Core

Experimental Armor (projekt)

Battle Scanner

Daje wizję na obszarze działania, wykrywając jednocześnie pobliskich wrogów.

Dodatkowo, odkrywa zakamuflowanych jako cywile wrogów, Bezimiennych (Faceless)

30x Supplies

Advent Trooper Autopsy (badanie)

Mindshield

Sprawia, że żołnierz jest niewrażliwy na efekty psioniczne - panikę, kontrolę umysłu, dezorientację.

Żołnierze mogą jednak wciąż otrzymywać obrażenia psioniczne.

45x Supplies

1x Sectoid Corpse

Sectoid Autopsy

Mimic Beacon

Tworzy kopię żołnierza, który korzysta z przedmiotu.

Kopia posiada tyle samo punktów zdrowia i pancerza ile żołnierz, który ją aktywował.

Nie może atakować, jednak ściąga na siebie uwagę wrogów.

50x Supplies

2x Faceless Corpse

Faceless Autopsy (badanie)

Medikit

Leczy 4 punkty zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie.

Posiada jeden ładunek.

Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot.

35x Supplies

brak

Nanomedikit

Leczy 6 punktów zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie.

Posiada jeden ładunek.

Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot.

50x Supplies

1x Viper Corpse

Battlefield Medicine (badanie)

Overdrive Serum

Zwiększa mobilność, daje niewrażliwość na efekty psioniczne i zmniejsza otrzymywane obrażenia.

Efekt utrzymuje się przez 2 tury.

Przedmiot jednorazowego użytku - po wykorzystaniu bezpowrotnie znika.

35x Supplies

1x Berserker Corpse

Berserker Autopsy (badanie)

Skulljack

Pozwala na hackowanie wrogów, dając dostęp do zasobów wywiadu (Intel), lub namiarów na placówkę obcych.

Przedmiot fabularny.

Wrogowie, na których został użyty przedmiot zostają natychmiast wyeliminowani.

Po wykonaniu badania "Skullmining" zwiększa zdolności hakerskie (atrybut HACK) bohatera o 25 punktów.

50x Supplies

Proving Ground (placówka)

Warto pamiętać o kilku rzeczach:

  1. Dodatkowe pancerze (Hazmat Vest, Plated Vest, Nanoscale Vest, Stasis Vest i Hellweave) to przedmioty dość sytuacyjne, które jednak są znacznie mniej skuteczne od pozostałych z tej grupy, a także od granatów i amunicji. Warto z nich korzystać jedynie wtedy, gdy nie masz lepszej alternatywy spośród pozostałych przedmiotów.
  2. Mimic Beacon to bardzo skuteczne narzędzie do odwracania uwagi wroga, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Po wykorzystaniu, na polu walki pojawi się dokładna kopia żołnierza, który wyrzucił wabik, a wrogowie będą skupiać ogień właśnie na tym celu. Przydaje się to szczególnie wtedy, gdy przez przypadek ściągniesz na siebie kilka grup wrogów jednocześnie. Warto jest zawsze mieć przynajmniej jeden Mimic Beacon na wyposażeniu żołnierzy.
  3. Medikit i Nanomedikit najlepiej sprawdzają się na żołnierzach klasy Specialist, ze zdolnością Medical Protocol. Dzięki temu zwiększy się ilość możliwych uzdrowień, które wykonać mogą ci żołnierze, a samo leczenie wykorzystać będzie można ze sporej odległości. Dużym plusem jest niewrażliwość na trucizny.
  4. Skulljack to kolejny przedmiot, w który warto wyposażyć żołnierza klasy Specialist, gdyż podnosi on atrybut HACK o 25 punktów. Sam przedmiot pozwala na zdobycie niewielkiej ilości zasobów wywiadu (Intel), bądź namiarów na placówkę obcych, a także pozwala natychmiastowo uśmiercić wroga.
  5. Battle Scanner przydaje się badania nieodkrytego jeszcze terenu, a szczególnie dachów budynków - w ten sposób nie wpadniesz na czyhających tam wrogów. Jest to także dobre narzędzie przeciwko zakamuflowanym wrogom - zostaną oni natychmiast odkryci. Przedmiot ten warto dać żołnierzowi klasy Sharpshooter, który w większości przypadków jest za daleko od celu, by móc rzucić w niego granatem.
  6. Mindshield to doskonałe narzędzie dla żołnierzy klasy Ranger, którzy często biegają między przeciwnikami. Dzięki temu będą oni niewrażliwi na ataki psioniczne Sectoidów i kontrolę umysłu Avatarów.
  7. Overdrive Serum oferuje potężne premie, jednak jest to przedmiot dość sytuacyjny, efekt trwa jedynie 2 tury, a przedmiot jest jednorazowego użytku. Warto jest więc zastąpić go innym, znacznie skuteczniejszym orężem.