Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Badania - Inspiracje i Przełomy | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 XCOM 2: War of the Chosen - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Prócz nowych projektów do badań, dodatek War of the Chosen wprowadza jeszcze jedną nowinkę związaną z opracowywaniem nowych technologii. Są to inspiracje i przełomy (Inspire and Breakthrough). Obie pozwalają w znaczący sposób usprawnić proces badań i wprowadzają pewien powiew świeżości, różnią się jednak znacząco od siebie pod względem działania. Oba zjawiska nastąpić mogą po opracowaniu dowolnej technologii - w takim momencie istnieje szansa, iż miejsce będzie mieć albo zdarzenie inspiracji, albo przełomu. Szansę zwiększyć można budując placówkę Laboratorium (Laboratory) w bazie. Najważniejszą rzeczą związaną z przełomami i inspiracjami jest jednak fakt, iż muszą być wykonane natychmiast - jeśli nie zlecisz ich w momencie pojawienia się takiej opcji, możliwość skorzystania z bonusu przepadnie.

Przełom (Breakthrough) daje dostęp do niedostępnych inaczej badań. - Badania - Inspiracje i Przełomy | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Przełom (Breakthrough) daje dostęp do niedostępnych inaczej badań.

Różnice między inspiracjami i przełomami prezentują się to następująco:

  1. Inspiracje - pozwalają opracować technologię w znacznie krótszym czasie, niż ma to miejsce normalnie. Dzięki temu bardzo długie badania będzie można przeprowadzić szybciej, uzyskując dostęp do interesującej nas technologii wcześniej.
  2. Przełomy - gdy nastąpi przełom, gracz będzie mieć możliwość opracowania dodatkowej technologii, która normalnie nie jest dostępna. Do wyboru są tutaj ulepszenia do broni, które zwiększają zadawane obrażenia o 1 punkt skrócenie czasu budowy o 50% lub 100%, czy dodanie do jakiejś broni dodatkowego miejsca na ulepszenie.
Inspiracja (Inspire) z kolei pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na ukończenie badania. - Badania - Inspiracje i Przełomy | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Inspiracja (Inspire) z kolei pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na ukończenie badania.

Na koniec garść porad, które mogą się przydać podczas korzystania z tej mechaniki, mianowicie:

  1. Inspiracje pozwalają znacząco skrócić czas badań, przez co niektóre mogą zmienić się z niemiłosiernie długich (sięgających kilkunastu dni) w takie, które da się opracować w przyzwoitym czasie. Warto z nich korzystać, gdy akurat nie masz do wykonania jakiegoś bardzo pilnego projektu.
  2. Jeśli nie skorzystasz z inspiracji, przepadną one bezpowrotnie - a przynajmniej do momentu pojawienia się kolejnej. Jeśli więc nie potrzebujesz "zainspirowanej" technologii w danym momencie, lepiej jest skupić się na innych badaniach.
  3. Jeśli z kolei nie skorzystasz z przełomu, przepadnie on do momentu opracowania wszystkich projektów badawczych. Gdy przeprowadzisz już wszystkie badania niezwiązane z przełomami, te zaczną na nowo się pojawiać. Warto jednak wykonać je w momencie pojawienia się, gdyż na ogół trwają bardzo krótko (3-5 dni), a premie które oferują są bardzo użyteczne - szczególnie te badania, które dają broniom dodatkowe obrażenia.