Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 poradnik XCOM 2

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Broń dodatkowa

Broń dodatkowa służy raczej jako wsparcie dla broni podstawowej. - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Broń dodatkowa służy raczej jako wsparcie dla broni podstawowej.

Oprócz podstawowych broni, każda z klas żołnierzy ma dostęp do dodatkowych, unikalnych dla nich pukawek. Wymagają one dodatkowych badań, często niezwiązanych z tymi, które potrzebne są do odblokowania podstawowego oręża, jednak są one tego warte - szczególnie w przypadku klasy Specialist, gdzie kolejne wersje GREMLINa zwiększają zdolności hakerskie żołnierza, Grenadiera, u którego nowa wyrzutnia granatów znacznie zwiększa ich skuteczność, czy u Psi Operative, których kolejne wersje Psi Amp poprawiają ich zdolności psioniczne, pozwalając na większą skuteczność wszystkich zdolności tej klasy.

Broń dodatkowa nie jest wymagana, by radzić sobie w walce, jednak warto jest zyskać do niej dostęp, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja (czyt. będziesz mieć wolne zasoby, a podstawowa broń już jest odblokowana).

Dodatkowe wyposażenie dla klas wygląda następująco:

  • Ranger - miecze: Sword, Arc Blade i Fusion Blade
  • Grenadier - wyrzutnie granatów: Grenade Launcher i Advanced Grenade Launcher
  • Psi Operative - Psi Amp: Psi Amp, Advanced Psi Amp, Alien Psi Amp
  • Specialist - GREMLIN: GREMLIN, GREMLIN MK II, GREMLIN MK III
  • Sharpshooter - pistolety: Pistol, Mag Pistol, Beam Pistol

Miecze - Swords

Ikona

Nazwa

Statystyki

Koszt

Wymagane badanie

Sword - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Sword

Obrażenia: 3-5

Amunicja: brak

Zasięg: wręcz

10% szansy na trafienie krytyczne

brak - dostępne od początku

brak

Arc Blade - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Arc Blade

Obrażenia: 4-6

Amunicja: brak

Zasięg: wręcz

15% szansy na trafienie krytyczne

25% szansy na ogłuszenie celu

90x Supplies

10x Alien Alloys

Advent Stun Lancer Autopsy

Fusion Blade - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Fusion Blade

Obrażenia: 6-7

Amunicja: brak

Zasięg: wręcz

20% szansy na trafienie krytyczne

180x Supplies

10x Alien Alloys

10x Elerium Crystals

Archon Autopsy

Miecze dostępne wyłącznie dla klasy Ranger nie zdają może olbrzymich obrażeń, jednak pozwalają zaatakować wroga nawet gdy ten okopał się za bardzo dobrą osłoną - miecze ignorują każdy rodzaj osłony. Nie przebijają jednak pancerza, więc nie nadają się do walki z ciężko opancerzonymi przeciwnikami.

Wyrzutnie Granatów - Grenade Launchers

Ikona

Nazwa

Statystyki

Koszt

Wymagane badanie

Grenade Launcher - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Grenade Launcher

Zwiększa zasięg granatów o 4 pola.

Zwiększa pole rażenia granatów o 1 pole.

brak - dostępne od początku

brak

Advanced Grenade Launcher - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Advanced Grenade Launcher

Zwiększa zasięg granatów o 5 pól.

Zwiększa pole rażenia granatów o 2 pola.

75x Supplies

10x Alien Alloys

Muton Autopsy

Granatniki nie oferują bezpośredniej premii do zadawanych przez granaty obrażeń, jednak pozwalają miotać je na znacznie większe odległości, zwiększając przy tym promień ich rażenia - dobierając odpowiednie zdolności, żołnierze klasy Grenadier mogą zmienić tą niepozorną broń w maszynę zniszczenia, pozwalającą niszczyć całe budynki i ranić nawet 4 wrogów na raz.

Psi Amp

Ikona

Nazwa

Statystyki

Koszt

Wymagane badanie

Psi Amp - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Psi Amp

Pozwala żołnierzowi klasy Psi Operative na korzystanie ze swoich zdolności.

brak - dostępne od początku

brak

Advanced Psi Amp - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Advanced Psi Amp

Pozwala żołnierzowi klasy Psi Operative na korzystanie ze swoich zdolności.

Zwiększa atrybut PSI o 20 punktów

70x Supplies

10x Alien Alloys

10x Elerium Crystals

2x Sectoid Cropse

Psionics

Alien Psi Amp - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Alien Psi Amp

Pozwala żołnierzowi klasy Psi Operative na korzystanie ze swoich zdolności.

Zwiększa atrybut PSI o 40 punktów

200x Supplies

10x Alien Alloys

15x Elerium Crystals

1x Gatekeeper Shell

Gatekeeper Autopsy

Psi Amp wykorzystywane są przez żołnierzy klasy Psi Operative i umożliwiają im korzystanie ze wszystkich zdolności. Bardziej zaawansowane wersje podnoszą atrybut PSI żołnierza, co z kolei przekłada się na ilość zadawanych przez niego obrażeń (za pomocą zdolności), jak i szansę, że efekty nakładane przez niektóre z nich (np. kontrola umysłu) się powiodą.

Dla żołnierza klasy Psi Operative jest to najważniejszy przedmiot i jeśli masz zamiar posiadać więcej niż jednego z nich w swojej drużynie, jak najszybciej zaopatrz ich w wyżej opisane przedmioty.

GREMLIN

Ikona

Nazwa

Statystyki

Koszt

Wymagane badanie

GREMLIN - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

GREMLIN

Pozwala żołnierzowi klasy Specialist na korzystanie z części zdolności.

brak - dostępne od początku

brak

GREMLIN MK II - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

GREMLIN MK II

Pozwala żołnierzowi klasy Specialist na korzystanie z części zdolności.

Zwiększa atrybut HACK żołnierza o 20 punktów.

50x Supplies

5x Alien Alloys

Advent Mec Breakdown

GREMLIN MK III - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

GREMLIN MK III

Pozwala żołnierzowi klasy Specialist na korzystanie z części zdolności.

Zwiększa atrybut HACK żołnierza o 40 punktów.

75x Supplies

10x Alien Alloys

10x Elerium Crystals

Sectopod Breakdown

GREMLIN to jedna z największych nowości w grze XCOM 2. Mały dron, który towarzyszy żołnierzom klasy Specialist zwiększa skuteczność ich zdolności hakerskich, a także pozwala na korzystanie z większości zdolności tej klasy. Dodatkowo, żołnierze tej klasy, prócz hakowania terminali, mogą także łamać zabezpieczenia mechanicznych wrogów, przejmując nad nimi kontrolę, bądź ogłuszając ich na kilka rund. Dzięki GREMLINowi, można hakować i leczyć kompanów na odległość.

Kolejne wersje drona nie są drogie, dlatego warto jest wyposażyć się w niego gdy tylko nadarzy się ku temu okazja - 20 i 40 punktowy wzrost zdolności hakerskich jest bardzo użyteczny.

Pistolety - Pistols

Ikona

Nazwa

Statystyki

Koszt

Wymagane badanie

Pistol - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Pistol

Obrażenia: 2-4

Amunicja: brak

Zasięg: średni

brak - dostępne od początku

brak

Mag Pistol - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Mag Pistol

Obrażenia: 3-4

Amunicja: brak

Zasięg: średni

60x Supplies

5x Alien Alloys

Magnetic Weapons

Beam Pistol - Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Beam Pistol

Obrażenia: 6-8

Amunicja: brak

Zasięg: średni

125x Supplies

10x Alien Alloys

10x Elerium Crystals

Plasma Rifle

Pistolety w drugiej części XCOM dostępne są wyłącznie dla klasy Sharpshooter i doskonale uzupełniają ich wyposażenie - z uwagi na bardzko niską skuteczność broni snajperskich na krótkim dystansie, mogą się oni poratować właśnie przy pomocy pistoletów.

O ile pierwsze ulepszenie, Mag Pistol, nie oferuje zbyt wiele, to Beam Pistol podnosi obrażenia broni dwukrotnie, zbliżając je do tych oferowanych przez broń normalną! Dzięki kilku zdolnościom klasy Sharpshooter broń ta może stać się morderczo skuteczna. Pamiętaj także, iż amunicja, w którą wyposażony jest snajper, wpływa także na obrażenia zadawane przez pistolety.