Dark Events | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Dark Events
Dark Events to losowo dobierane działania obcych, które mają na celu zmniejszyć skuteczność działań gracza, zwiększyć skuteczność swoich własnych oddziałów, bądź po prostu spowodować porażkę gracza i zakończyć jego przygodę z grą. Co miesiąc, wraz z dostawą surowców od Rady, gracz zostanie poinformowany o trzech możliwych Dark Eventach, które aktywują się w ciągu najbliższych tygodni.
Gracz może oczywiście kontrować te wydarzenia i albo nie dopuścić by miały one miejsce, albo usunąć efekty tych, których nie zdołał powstrzymać. Jeden z rodzajów misji, Guerilla Ops, skupia się wyłącznie na tym aspekcie - ukończenie każdej tego typu misji pozwoli ci na wyłączenie z gry jednego Dark Eventa. O misjach tego typu będziesz zresztą namolnie informowany, gdyż są to jedne z najważniejszych aktywności gracza w grze.
Gdy tylko pojawi się jakaś misja typu Guerilla Ops, rzuć wszystko w kąt i pędź ją wykonać - w przeciwnym wypadku ryzykujesz nałożenie efektu jednego z wydarzeń, a te potrafią naprawdę napsuć krwi i znacząco utrudnić rozgrywkę. Pośród tych wydarzeń zdarzają się też takie, które zmniejszają poziom postępu Projektu Avatar (szczegóły w kolejnym rozdziale).
Lista dostępnych Dark Eventów i ich wpływ wygląda następująco:
Nazwa | Wpływ |
Hunt XCOM | Sprawia, że na mapie świata pojawia się UFO obcych, które będzie patrolować okolicę. Jeśli w jego zasięgu pojawi się statek gracza, nastąpi pościg, który zakończyć się może zestrzeleniem statku AVENGER i aktywowaniem misji obrony statku - więcej o tym w rozdziale "Misje poboczne". |
ADVENT Midnight Raids | Sprawia, że rekrutowanie przy pomocy surowców (Supplies) kosztuje o 100% więcej. Efekt utrzymuje się przez miesiąc. |
Rapid Response | Sprawia, że na misjach typu Guerilla Ops zawsze pojawią się wrogie posiłki. |
Resistance Informant | Sprawia, że czas potrzebny do wywołania kolejnej misji typu Retaliation skraca się o 2 tygodnie. |
ADVENT Alloy Padding | Wszystkie jednostki ADVENTu posiadają dodatkowe punkty pancerza. |
Allien Infiltrator | Sprawia, że we wszystkich misjach będą kryć się Bezimienni (Faceless). Działa tam, gdzie na polu walki pojawiają się cywile. |
Avatar Project: Minor Breakthrough | Zwiększa o 1 segment postępu Projektu AVATAR. |
ADVENT Rural Checkpoints | Zmniejsza ilość surowców dostarczanych przez Radę przy następnym zrzucie o 50%. |
Alien Cypher | Wszystkie działania wykorzystujące zasoby wywiadu (Intel) kosztują o 100% więcej. |
Jak widać, każde z tych wydarzeń znacząco wpływa na rozgrywkę, dlatego trzeba jak najszybciej sobie z nimi radzić, wykonując wspomniane wyżej misje typu Guerilla Ops - im więcej kontaktów z ruchem oporu uda ci się nawiązać, tym częściej do wykonania będzie misja tego typu. Jeśli nie będziesz mieć dostępu do terenu na którym odbywa się misja, nie będziesz w stanie wziąć w niej udziału póki nie ustanowisz komunikacji.
Kilka dodatkowych informacji:
- Dark Eventy, które zostaną aktywowane w przyszłości można sprawdzić klikając na przycisk na górze ekranu, pod paskiem stanu Projektu AVATAR.
- Wydarzenia, które są już aktywne można z kolei podejrzeć klikając na ich listę przy lewej krawędzi ekranu, pod listą zadań.
- W oknie przedstawiającym nadchodzące wydarzenia możesz także podejrzeć ile czasu zostało do kolejnej misji typu Retaliation, oraz kiedy zostanie wzniesiona kolejna placówka obcych.