Advanced Warfare Center | Dostępne placówki (Facilities) | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Advanced Warfare Center
Advanced Warfare Center to jedna z bardziej oryginalnych placówek. Sama w sobie nie daje zbyt wiele i można bez problemu się bez niej obejść, jednak wybudowanie jej wiąże się z dwoma dodatkowymi funkcjami, do których otrzymasz dostęp.
Pierwszą z nich jest możliwość zresetowania zdolności wybranego żołnierza - po paru dniach od umieszczenia w placówce wróci on do ciebie, będzie posiadał swoją zdobytą range, jednak będzie można na nowo przydzielić punkty zdolności. Przydaje się to wtedy, gdy przez przypadek odblokowana została mało użyteczna zdolność, lub gdy chcesz po prostu poeksperymentować.
Druga nowinka to możliwość losowego otrzymania dodatkowej zdolności przez żołnierza, gdy ten awansuje na wyższy poziom doświadczenia. Ważnym jest, by wybudować tą placówkę możliwie wcześnie, jeśli zależy ci na tych zdolnościach, gdyż cały mechanizm działa dość dziwnie. Losowe zdolności losowane są dwa razy:
- W momencie wybudowania placówki, gdzie losowane są one dla wszystkich obecnych już żołnierzy (czyli otrzymują oni zdolność "wstecz").
- W momencie gdy placówka już stoi, a ty rekrutujesz żołnierza, bądź posiadasz jakiegoś który nie ma maksymalnej rangi. Gra losuje wtedy dla niego poziom, na którym może otrzymać losową zdolność i otrzyma ją wtedy, gdy na nią wskoczy. Jeśli żołnierz posiada rangę wyższą, niż ta na którą padła zdolność, niestety mu ona przepadnie.
Warto pamiętać o kilku sprawach związanych z działaniem tej budowli:
- Nie da się nią odblokować zdolności, którą żołnierz zdobywa w normalny sposób (jego zdolność klasowa). Żołnierz klasy Grenadier nie będzie mógł więc otrzymać zdolności, na przykład, Salvo, bo to jego zdolność klasowa.
- Każdy z żołnierzy może dostać którąkolwiek ze zdolności z listy na dole tego rozdziału (pod warunkiem, iż nie jest to jego zdolność klasowa). W przypadku, na przykład, zdolności Shredder (która oryginalnie pochodzi od żołnierza klasy Grenadier), ataki żołnierza za pomocą broni głównej będą przebijać wrogi pancerz.
- Zdolności tych nie da się zresetować za pomocą placówki Advanced Warfare Center - przypisane są do postaci na stałe.
- Żołnierze mogą odblokować od 0 do 2-3 dodatkowych zdolności - zależy to od tego na jakim etapie rozwoju żołnierza (jego ranga) została wzniesiona placówka, jak i od szczęścia. Większość żołnierzy nie otrzyma żadnych profitów.
- Resetowanie zdolności żołnierza za pomocą placówki Advanced Warfare Center nie sprawi, że ponownie rozlosowane zostaną dodatkowe zdolności - losowanie ma miejsce raz i nie da się na nie wpłynąć w żaden sposób.
Opis placówki
Wymagania | Koszt | Co daje? | Ulepszenia i wpływ personelu |
Alien Biotech (badanie) | 115x Supplies 3x Power Budowa trwa 11 dni. Miesięczny koszt utrzymania to 35x Supplies. | - Możliwość zresetowania zdolności żołnierza - Możliwość odblokowania losowej, dodatkowej zdolności innej klasy dla żołnierza | brak |
Dostępne zdolności
Zdolność | Działanie |
Ever Vigilant | Jeśli żołnierz wykorzysta wszystkie swoje punkty akcji, automatycznie przechodzi w tryb Warty. |
Guardian | Daje 50% szansy podczas działania trybu Warta, że po spudłowanym strzale żołnierz wykona jeszcze jeden atak. Zdolność może aktywować się dowolną ilość razy. |
Covering Fire | Aktywuje ataki w trybie Warty gdy wróg wykona akcję, a nie tylko gdy się przemieści. |
Salvo | Wystrzeliwanie granatów, bądź korzystanie z ciężkich broni na początku tury nie kończy ruchu żołnierza. |
Shredder | Ataki żołnierza przebijają wrogi pancerz, niszcząc go. |
Hail of Bullets | Wystrzeliwuje serię pocisków, która ma 100% szansy na trafienie celu. Zużywa bardzo dużo amunicji. |
Blast Padding | Dodaje żołnierzowi 1 punkt pancerza i sprawia, że otrzymuje 66% mniej obrażeń od eksplozji. |
Volatile Mix | Granaty mają zwiększony o 1 pole zasięg i zadają 2 punkty obrażeń więcej. |
Chain Shot | Wykonuje strzał z karą -15 do celności, a jeśli trafi cel wykonuje dodatkowy, darmowy strzał. |
Holo Targeting | Każdy strzał wymierzony we wroga który nie trafi naznacza go, dając premię +15 do celności dla reszty drużyny w walce z tym wrogiem. |
Rapture | Wykonuje atak, który ma gwarantowaną szansę na trafienie krytyczne, a następnie oznacza cel, przez co otrzymuje on 3 dodatkowe punkty obrażeń od każdego kolejnego ataku. |
Deadeye | Żołnierz oddaje strzał z niewielką karą do celności (-25), jednak ze sporym wzrostem obrażeń (+50%). |
Serial | Za każde zabicie przy użyciu broni snajperskiej żołnierz otrzymuje z powrotem wszystkie swoje punkty akcji. |
Kill Zone | Wykonuje strzał do każdego wroga przemieszczającego się w obrębie wskazanego obszaru. |
Death From Above | Zabicie wroga znajdującego się na niższym poziomie niż żołnierz kosztuje tylko jeden punkt akcji i nie kończy tury. |
Aim | Przy schowaniu się za osłoną (Hunker Down) żołnierz otrzyma +20 do celności w następnej rundzie. |
Deep Cover | Jeśli żołnierz nie zaatakował podczas rundy, automatycznie kryje się za przeszkodą (Hunker Down). |
Rapid Fire | Pozwala wystrzelić dwa razy - każdy atak otrzymuje modyfikator -15 do celności. Umiejętność nie posiada czasu odnowienia. |
Phantom | Jeśli drużyna zostanie wykryta, żołnierz pozostaje w ukryciu. |
Untouchable | Jeśli żołnierz zabije jednostkę wroga, następny atak na niego to gwarantowane pudło. |
Shadowstep | Żołnierz nie wywołuje wrogich akcji z reaction fire i overwatch. |
Run and Gun | Pozwala na wykonanie akcji po sprincie. Umiejętność potrzebuje 3 rund na odnowienie. |
Implacable | Jeśli żołnierz zabije jednostkę wroga podczas swojej tury, otrzymuje dodatkowy punkt ruchu. |
Lightning Reflexes | Pierwszy strzał z warty przeciwko temu żołnierzowi zawsze spudłuje. |