Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sharpshooter | Klasy postaci | XCOM 2 poradnik XCOM 2

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Sharpshooter

Klasa Sharpshooter, czyli tutejszy snajper. - Sharpshooter | Klasy postaci | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Klasa Sharpshooter, czyli tutejszy snajper.

Klasa Sharpshooter służy do walki na dalekim dystansie, skąd masakruje wrogów przy pomocy rozmaitych karabinów snajperskich. Okupuje to bardzo niską skutecznością w walce na niewielkim dystansie, dlatego zawsze obok snajpera powinien być ktoś, kto go wspomoże w razie niespodziewanego ataku wroga.

Po dobraniu odpowiednich zdolności, żołnierz klasy Sharpshoter będzie w stanie strzelać niemalże z dowolnego miejsca, z dystansów które kilkukrotnie wykraczają po za możliwości kontrataku wroga. Dodatkowym orężem na wyposażeniu tej klasy jest pistolet, który, wbrew pozorom, jest dość skuteczny w walce, szczególnie dzięki kilku zdolnościom.

Klasa ta rozpoczyna przygodę ze zdolnością Squadsight, która pozwala jej atakować wrogów będących w zasięgu wzroku sojuszników, pod warunkiem że nie blokuje jej przeszkoda terenowa.

Dostępne zdolności

Poziom

Zdolność 1

Opis

Zdolność 2

Opis

Corporal

Long Watch

Sprawia, że żołnierz może wykonać atak w trybie Warty na wrogu, który znajduje się w zasięgu wzroku sojusznika (Squadsight).

Return Fire

Jeśli żołnierz zostanie namierzony przez wroga, automatycznie wyprowadzi kontratak za pomocą pistoletu.

Działa raz na rundę.

Sergeant

Deadeye

Żołnierz oddaje strzał z niewielką karą do celności, jednak ze sporym wzrostem obrażeń.

Lightning Hands

Pozwala wystrzelić z pistoletu do wroga, nie tracąc przy tym żadnego punktu akcji.

Lieutenant

Death From Above

Zabicie wroga znajdującego się na niższym poziomie niż żołnierz kosztuje tylko jeden punkt akcji i nie kończy tury.

Quick Draw

Wystrzał z pistoletu na początku rundy żołnierza nie powoduje zakończenia jego ruchu.

Captain

Kill Zone

Wykonuje strzał do każdego wroga przemieszczającego się w obrębie wskazanego obszaru.

Faceoff

Wystrzeliwuje z pistoletu do każdego celu.

Major

Steady Hands

Jeśli żołnierz nie zmienił pozycji podczas ostatniej tury, otrzymuje +10 do celności i +10% szansy na trafienie krytyczne.

Aim

Przy schowaniu się za osłoną (Hunker Down) żołnierz otrzyma +20 do celności w następnej rundzie.

Colonel

Serial

Za każde zabicie przy użyciu broni snajperskiej żołnierz otrzymuje z powrotem wszystkie swoje punkty akcji.

Fan Fire

Pozwala wystrzelić trzykrotnie z pistoletu do jednego wroga.

Dobór umiejętności

Żołnierz klasy Sharpshooter powinien skupić się w głównej mierze na zwiększeniu skuteczności swoich ataków z odległości, dlatego warto wziąć następujące zdolności:

  1. Long Watch - pozwala wykonać strzał z warty gdy wróg jest w polu widzenia sojusznika, co doskonale przydaje się, gdy snajper ustawiony jest bardzo daleko od centrum miejsca akcji i normalna warta nic nie daje.
  2. Deadeye - zdolność znacznie zwiększająca zadawane obrażenia, przy jednoczesnej niewielkiej karze do celności. Podczas początkowych etapów nie będzie się zbyt dobrze sprawiać, z uwagi na niską celność mało doświadczonego żołnierza, jednak później stanie się jedna z najmocniejszych umiejętności w grze - trafienie przy jej pomocy, w dodatku razem z trafieniem krytycznym zmiecie z nóg praktycznie każdego wroga za jednym zamachem.
  3. Death From Above - możliwość odzyskania punktów akcji jest zawsze w cenie. Snajper często będzie zajmował pozycję nad wrogiem, więc praktycznie zawsze otrzymywał będzie profity z tej zdolności. .
  4. Kill Zone - zdolność tą można po prostu traktować jak ulepszoną wersję Warty, pozwalającą trafić nawet 3 cele, nie nakładając przy tym kary do celności. Odpowiednio wykorzystana jest w stanie ubić całą grupę wroga, lecz minusem jest ilość pożeranej przez nią amunicji.
  5. Steady Hands - snajperzy bardzo rzadko zmieniają swoją pozycję, przez co zdolność ta będzie praktycznie cały czas aktywna. Bonus z celności niweluje karę ze zdolności Deadeye, zwiększając przy tym szanse na trafienie krytyczne, przez co snajper staje się jeszcze bardziej skuteczny.
  6. Serial - przy odpowiednich warunkach zdolność ta pozwoli ci zabić nawet 4-5 wrogów w ciągu jednej tury. Warto przy tym wyposażyć broń żołnierza w ulepszenie zwiększające ilość pocisków w magazynku, gdyż bez naboi nie odda on zbyt wielu strzałów.