Sharpshooter | Klasy postaci | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Sharpshooter
Klasa Sharpshooter służy do walki na dalekim dystansie, skąd masakruje wrogów przy pomocy rozmaitych karabinów snajperskich. Okupuje to bardzo niską skutecznością w walce na niewielkim dystansie, dlatego zawsze obok snajpera powinien być ktoś, kto go wspomoże w razie niespodziewanego ataku wroga.
Po dobraniu odpowiednich zdolności, żołnierz klasy Sharpshoter będzie w stanie strzelać niemalże z dowolnego miejsca, z dystansów które kilkukrotnie wykraczają po za możliwości kontrataku wroga. Dodatkowym orężem na wyposażeniu tej klasy jest pistolet, który, wbrew pozorom, jest dość skuteczny w walce, szczególnie dzięki kilku zdolnościom.
Klasa ta rozpoczyna przygodę ze zdolnością Squadsight, która pozwala jej atakować wrogów będących w zasięgu wzroku sojuszników, pod warunkiem że nie blokuje jej przeszkoda terenowa.
Dostępne zdolności
Poziom | Zdolność 1 | Opis | Zdolność 2 | Opis |
Corporal | Long Watch | Sprawia, że żołnierz może wykonać atak w trybie Warty na wrogu, który znajduje się w zasięgu wzroku sojusznika (Squadsight). | Return Fire | Jeśli żołnierz zostanie namierzony przez wroga, automatycznie wyprowadzi kontratak za pomocą pistoletu. Działa raz na rundę. |
Sergeant | Deadeye | Żołnierz oddaje strzał z niewielką karą do celności, jednak ze sporym wzrostem obrażeń. | Lightning Hands | Pozwala wystrzelić z pistoletu do wroga, nie tracąc przy tym żadnego punktu akcji. |
Lieutenant | Death From Above | Zabicie wroga znajdującego się na niższym poziomie niż żołnierz kosztuje tylko jeden punkt akcji i nie kończy tury. | Quick Draw | Wystrzał z pistoletu na początku rundy żołnierza nie powoduje zakończenia jego ruchu. |
Captain | Kill Zone | Wykonuje strzał do każdego wroga przemieszczającego się w obrębie wskazanego obszaru. | Faceoff | Wystrzeliwuje z pistoletu do każdego celu. |
Major | Steady Hands | Jeśli żołnierz nie zmienił pozycji podczas ostatniej tury, otrzymuje +10 do celności i +10% szansy na trafienie krytyczne. | Aim | Przy schowaniu się za osłoną (Hunker Down) żołnierz otrzyma +20 do celności w następnej rundzie. |
Colonel | Serial | Za każde zabicie przy użyciu broni snajperskiej żołnierz otrzymuje z powrotem wszystkie swoje punkty akcji. | Fan Fire | Pozwala wystrzelić trzykrotnie z pistoletu do jednego wroga. |
Dobór umiejętności
Żołnierz klasy Sharpshooter powinien skupić się w głównej mierze na zwiększeniu skuteczności swoich ataków z odległości, dlatego warto wziąć następujące zdolności:
- Long Watch - pozwala wykonać strzał z warty gdy wróg jest w polu widzenia sojusznika, co doskonale przydaje się, gdy snajper ustawiony jest bardzo daleko od centrum miejsca akcji i normalna warta nic nie daje.
- Deadeye - zdolność znacznie zwiększająca zadawane obrażenia, przy jednoczesnej niewielkiej karze do celności. Podczas początkowych etapów nie będzie się zbyt dobrze sprawiać, z uwagi na niską celność mało doświadczonego żołnierza, jednak później stanie się jedna z najmocniejszych umiejętności w grze - trafienie przy jej pomocy, w dodatku razem z trafieniem krytycznym zmiecie z nóg praktycznie każdego wroga za jednym zamachem.
- Death From Above - możliwość odzyskania punktów akcji jest zawsze w cenie. Snajper często będzie zajmował pozycję nad wrogiem, więc praktycznie zawsze otrzymywał będzie profity z tej zdolności. .
- Kill Zone - zdolność tą można po prostu traktować jak ulepszoną wersję Warty, pozwalającą trafić nawet 3 cele, nie nakładając przy tym kary do celności. Odpowiednio wykorzystana jest w stanie ubić całą grupę wroga, lecz minusem jest ilość pożeranej przez nią amunicji.
- Steady Hands - snajperzy bardzo rzadko zmieniają swoją pozycję, przez co zdolność ta będzie praktycznie cały czas aktywna. Bonus z celności niweluje karę ze zdolności Deadeye, zwiększając przy tym szanse na trafienie krytyczne, przez co snajper staje się jeszcze bardziej skuteczny.
- Serial - przy odpowiednich warunkach zdolność ta pozwoli ci zabić nawet 4-5 wrogów w ciągu jednej tury. Warto przy tym wyposażyć broń żołnierza w ulepszenie zwiększające ilość pocisków w magazynku, gdyż bez naboi nie odda on zbyt wielu strzałów.