Mroczne wydarzenia - Dark Events | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 poradnik XCOM 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Dark Events to, tak samo jak w podstawowej wersji XCOM 2, losowo dobierane działania obcych, które mają na celu zmniejszyć skuteczność działań gracza, zwiększyć skuteczność swoich własnych oddziałów, bądź po prostu spowodować porażkę gracza i zakończyć jego przygodę z grą. Co miesiąc, wraz z dostawą surowców od Rady, gracz zostanie poinformowany o trzech możliwych Dark Eventach, które aktywują się w ciągu najbliższych tygodni.
W dodatku War of the Chosen gracz również może oczywiście kontrować te wydarzenia i albo nie dopuścić by miały one miejsce, albo usunąć efekty tych, których nie zdołał powstrzymać. Jeden z rodzajów misji, Guerilla Ops, skupia się wyłącznie na tym aspekcie - ukończenie każdej tego typu misji pozwoli ci na wyłączenie z gry jednego Dark Eventa. O misjach tego typu będziesz zresztą namolnie informowany, gdyż są to jedne z najważniejszych aktywności gracza w grze.
Każda misja typu Guerilla Ops to sprawa priorytetowa i trzeba ją bezzwłocznie wykonać - w przeciwnym wypadku ryzykujesz nałożenie efektu jednego z wydarzeń, a te potrafią naprawdę napsuć krwi i znacząco utrudnić rozgrywkę. Pośród tych wydarzeń zdarzają się też takie, które zmniejszają poziom postępu Projektu Avatar. Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie dostępne w grze Dark Event-y i ich wpływ na rozgrywkę.
Uwaga - Kolorem pomarańczowym oznaczone zostały wydarzenia wprowadzone przez dodatek War of the Chosen, niebieskim zaś te, które dostępne są także w podstawowej wersji XCOM 2.
Nazwa | Wpływ |
ADVENT Alloy Padding | Wszystkie jednostki ADVENTu posiadają dodatkowe punkty pancerza. |
ADVENT Bending Reed | ADVENT Stun Lancer ma szansę na wykonanie ruchu po zaatakowaniu. |
ADVENT Midnight Raids | Sprawia, że rekrutowanie przy pomocy surowców (Supplies) kosztuje o 100% więcej. Efekt utrzymuje się przez miesiąc. |
ADVENT Return Fire | Chybione strzały skierowane przeciwko żołnierzom ADVENT Captain i ADVENT Priest sprawią, że wrogowie oddadzą strzał. |
ADVENT Rural Checkpoints | Zmniejsza ilość surowców dostarczanych przez Radę przy następnym zrzucie o 50%. |
Advent Sealed Armor | Żołnierze ADVENT-u stają się niewrażliwi na ogień, truciznę, kwas i zamrożenie. |
Alien Cypher | Wszystkie działania wykorzystujące zasoby wywiadu (Intel) kosztują o 100% więcej. |
Allien Infiltrator | Sprawia, że we wszystkich misjach będą kryć się Bezimienni (Faceless). Działa tam, gdzie na polu walki pojawiają się cywile. |
Avatar Project: Minor Breakthrough | Zwiększa o 1 segment postępu Projektu AVATAR. |
Barrier | Parametry TECH i PSIONIC jednostek wroga zostają podwojone. Wyjaśnienie: twoim żołnierzom będzie trudniej ich shakować bądź wpłynąć na nich przy pomocy zdolności Psi. |
Collateral Damage | Żołnierze ADVENT-u przenoszą większą ilość ładunków wybuchowych. |
Counterattack | Żołnierze ADVENT-u będą mieć szanse na wejście w tryb Warty w momencie wykrycia przez jednostki gracza. |
Dark Tower | Żołnierze otrzymują dotkliwe kary do Woli (Will). |
Gone to Ground | Czarny Rynek jest nieczynny przez 6 tygodni. |
High Alert | Twoi żołnierze nie rozpoczynają już misji w trybie ukrycia. |
Hunt XCOM | Sprawia, że na mapie świata pojawia się UFO obcych, które będzie patrolować okolicę. Jeśli w jego zasięgu pojawi się statek gracza, nastąpi pościg, który zakończyć się może zestrzeleniem statku AVENGER i aktywowaniem misji obrony statku - więcej o tym w rozdziale "Misje poboczne". |
Lightning Reflex | Żołnierze ADVENT-u nie wywołują reakcji podczas trybu Warty. |
Lost World | Zagubieni (Lost) mogą pojawić się w każdej misji. |
Loyalty Among Thieves | Gdy którykolwiek Wybraniec zdobędzie wiedze na temat operacji XCOM (zwiększając swój pasek postępu), część wiedzy przekazywana jest pozostałym Wybrańcom. |
Made Whole | Wybrańcy nie cierpią już z powodu żadnych słabości. |
Rapid Response | Sprawia, że na misjach typu Guerilla Ops zawsze pojawią się wrogie posiłki. |
Resistance Informant | Sprawia, że czas potrzebny do wywołania kolejnej misji typu Retaliation skraca się o 2 tygodnie. |
Show of Force | Na polu walki będzie znajdować się znacznie więcej jednostek obcych. |
Signal Jamming | Zwiększa czas skanowania przez 6 tygodni. |
Stilleto Rounds | Żołnierze ADVENT-u zostają wyposażeni w pociski zadające obrażenia rozłożone w czasie. |
The Collectors | Wybrańcy będą mieć znacznie większą szansę na porwanie żołnierzy gracza. |
Undying Loyalty | Żołnierze ADVENT-u mają szanse zostać reanimowani jako Zombie Psi gdy umrą. |
Wild Hunt | Wybrańcy mają większą szansę na pojawienie się na polu walki. |