Miejsca odblokowywania stałych premii do statystyk | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera
W Torment znajdziesz wiele miejsc, w których możesz zyskać stałe bonusy do statystyk. Pokazujemy, gdzie je znaleźć!
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
W grze istnieje możliwość trwałego zwiększenia statystyk, za sprawą specjalnych rozmów, czy określonych interakcji ze światem. Bonusy są permanentne i są opcjonalne do zdobycia, jednak zdecydowanie warto się o nie postarać, bo dodatkowe punkty statystyk ułatwiają przejście gry.
Klify Sagusa
Podjęcie się pracy w Manufakturze - Manufaktura znajduje się w dzielnicy Bebechy (M4.4). Porozmawiaj tam z Głównym Brygadzistą i w trakcie tego spotkania zdecyduj się na dołączenie do innych pracowników. Główny bohater permanentnie zwiększy dzięki temu Siłę o 1.
Zaliczenie pobocznego zadania Ofiara Rozpaczy - Quest ten rozpoczyna się w dzielnicy Mały Rynek dzięki spotkaniu się z Zaofim Rzeźbiarzem (M3.9). Pod sam koniec tego zadania czeka Cię rozmowa w Samotni z Serią. Spotkanie to odblokowuje nową umiejętność pasywną Spokój Serii, która gwarantuje zwiększenie Siły, Szybkości i Intelektu o 1.
Zaliczenie pobocznego zadania Ukochany niewolnik - Quest ten zleca Tol Maguur z Małego Rynku (M3.14). Pod koniec tego zadania musisz przekazać jej dziewczynkę Rhin lub nakłonić Tol Maguur do zmiany zdania. W obu przypadkach nauczy ona głównego bohatera nowej umiejętności i Jedność z nurtem zostanie zwiększona.
Pojedynek z Aidanem Sitabo - Przebywa on w dzielnicy Skraj Klifu (M6.1). Jeśli zwyciężysz z nim w rozmaitych testach na siłę, szybkość itp. to zdobędziesz 1 punkt zwinności. Ponadto, jeśli na koniec walki zdecydujesz się skręcić kark mężczyźnie, zdobędziesz kolejny punkt zwinności.
Rozmowa z Dhamą z Wykwitu - Znajdziesz go w Tawernie Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.2). Jeśli pozwolisz Dhamie wejść w swój umysł, na stałe zwiększy się twoja pula intelektu o 1.
Rozmowa z O - Tajemniczą postać spotkasz w Tawernie Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.3). Wyczerpanie wszystkich ścieżek dialogowych z postacią zwiększy Intelekt o 1 i Zdrowie o 4.
Wyłowienie enigmatu - Miejsce do wędkowania znajduje się w południowej części dzielnicy Bebechy (M4.11) i domyślnie w pobliżu przebywa Szelma Qeek. Możesz wyłowić dla niej (lub dla siebie) enigmat Iskrzyk, ale na tej akcji nie musisz wcale poprzestać. Gra pozwoli ci na podejmowanie kolejnych prób wędkowania, aczkolwiek powinny się one odbywać w odstępach jednego dnia od siebie żeby pojawiła się szansa wyłowienia jakiegoś nowego skarbu. W przerwach pomiędzy używaniem wędki udawaj się więc w dowolne miejsce na odpoczynek. Początkowo wyłowisz kilka mniej wartościowych rzeczy, ale jeśli będziesz cierpliwy to pozyskasz enigmat Oko Tajemnicy. Użycie go może permanentnie zwiększyć Siłę o 1.
Dolina Poległych Bohaterów
Plama Mroku - Znajdziesz ją na lewo od miejsca rozpoczęcia eksploracji doliny (południowo-zachodni narożnik mapy) (M12.9). Jeśli spróbujesz określić naturę mroku i zwiążesz się z nią, zwiększysz Intelekt o 1 punkt.
Spotkanie ze Srebrnym - Do kilku spotkań z tą postacią może dojść podczas swobodnego badania dostępnych grobowców w Nekropolii. Po tym jak odnajdziesz Filakterium możesz je przekazać Srebrnemu podczas kolejnego spotkania. Jedną z możliwych nagród za wykonanie tej czynności jest poproszenie Srebrnego o podniesienie umiejętności. Wiedza o maszynerii zwiększy się o 1. Szczegółowe informacje odnośnie okoliczności spotkania ze Srebrnym i wyświadczenia mu przysługi znajdują się m.in. na stronie Lista kodów do grobowców (Nekropolia).
Wykwit
Spotkanie ze Ściskaczem - Przebywa on w dzielnicy Mały Nihilesh (M19.8). Jeśli zgodzisz się na poszukiwania przedmiotów z mężczyzną, znajdziesz zagadkowy sześcian. Gdy obejrzysz i zbadasz przedmiot, zdobędziesz dodatkowy punkt do intelektu i zwiększy się twoja Wiedza o Maszynerii o 1. Poprawna kombinacja to: odłączenie źródła zasilania, obrócenie rdzenia, podłączenie zasilania, obniżenie głównego punktu sterownika.
Rozmowa z Kwherezimianem - Mężczyznę znajdziesz w dzielnicy Mały Nihliesh (M19.7). Wcześniej musisz porozmawiać z Aen -Tozonem i uwolnić mężczyznę z paszczy. W rozmowie z Kwherezimianem zostaniesz zapytany, czy możesz wyczuć nurt postaci, odpowiedz przecząco, a umiejętność Jedność z nurtem zostanie zwiększona.
Zdobycie Rękawicy Mordu - Przedmiot ten możesz zdobyć od Dorana, który stanie ci na drodze po powrocie do portalu we Wstąpieniu (M20.2) podczas zaliczania głównego zadania Cena Dracogena. Wspomniany obiekt możesz zabrać po walce lub otrzymać po przekonaniu Dorana do kapitulacji. Jeśli użyjesz i założysz rękawicę, zwiększysz Szybkość o 1.
Użycie automatu z cukierkami - Przedmiot ten możesz pozyskać podczas wizyty w Gardzieli w ramach głównego zadania W głębiny. W północnej części mapy odnajdziesz Mordena (M23.3). Użyj na nim koncentracji żeby pozyskać automat z cukierkami. Otwórz inwentarz, obejrzyj nowo pozyskany przedmiot i zdecyduj się na ściśnięcie jego rączek. Pozyskasz dzięki temu enigmat Pastelowo Niebieski Cukierek. Użycie tego enigmatu pozwoli na permanentne zwiększenie Intelektu o 1 (premia będzie dotyczyć postaci, która skorzystała z enigmatu).
Wizyta w Sercu Wykwitu - W rozmowie z Sercem Wykwitu w ramach głównego zadania W głębiny (mapa M24) możliwe jest zdobycie dwóch dodatkowych punktów intelektu. Należy doprowadzić do zamknięcia aorty Wykwitu i uspokojenia go. Pozwoli to zajrzeć do umysłu istoty i zdobyć wspomniane bonusy.
Uwaga - Dostępność wspomnianych opcji zachowania podczas spotkania z Sercem jest uzależniona od Twoich wcześniejszych decyzji. Możliwy jest też scenariusz, że nie pojawią się one w ogóle na liście zachowań podczas spotkania z Sercem.