Torment Tides of Numenera: Nurty a osobowość postaci
Aktualizacja:

Tytułowe Nurty (ang. Tides) to zdecydowanie jedna z najciekawszych mechanik gry. W skrócie możemy je określić osobowością postaci, ale istnieje kilka stosownych różnic. Decyzje, nastawienie głównej postaci i konsekwencje działań mają wpływ na przypisanie do jednego z Nurtów w grze. Ma to duże znaczenie, ponieważ obecność w danym nurcie stwarza nowe możliwości (także dialogowe), interakcje i ma decydujące znaczenie w końcowych etapach gry. Można śmiało założyć, że Nurt, któremu się odda postać, to jej ostateczne przeznaczenie, które nakreśli pozostawione po sobie dziedzictwo. W Torment: Tides of Numenera Nurty mają zdecydowanie większe znaczenie niż charaktery w poprzednich wielkich grach cRPG typu Baldur's Gate czy Icewind Dale. Warto pamiętać, że to my kształtujemy charakter, nie na odwrót.
W grze znajdziesz następujące nurty, którym zostały przypisane określone kolory:
- Niebieski - jest nurtem wiedzy, oświecenia i mistycyzmu. Jest to ścieżka dla postaci, której celem jest poszerzenie swojej świadomości i ciągły rozwój duchowy. Osoby, które podążają tą ścieżką, pragną posiąść wielką mądrość i zdobyć jak największą wiedzę o świecie.
- Czerwony - to nurt pasji, emocji i gwałtownych decyzji. To ścieżka dla osób, które chcą doświadczyć jak najintensywniej życia i priorytetem są dla nich ich własne odczucia. Takie postacie nienawidzą być kontrolowane i zawsze podążają głosem swojego serca.
- Indigo - jest nurtem sprawiedliwości, kompromisu i podstępowaniem w oparciu o większe dobro. Osoby, które podążają taką ścieżką, potrafią poświęcić siebie i innych, jeśli ostatecznie, może to się przysłużyć "lepszej sprawie".
- Złoty - to nurt dobroczynności, poświęcenia i empatii. Osoby, które podążają tą drogą, za wszelką cenę chcą pomagać innym, często poświęcając się przy tym. Takie postacie empatycznie rozwiązują problemy i nie chcą ranić innych.
- Srebrny - ten nurt symbolizuje podziw, sława i władza. To nurt, którym podążają osoby, które chcą mieć wpływ na życie innych i pragną zostać zapamiętane. Postacie o srebrnym nurcie, pragną sprawować kontrolę nad innymi i chcą pozostawić trwały ślad w historii świata.
Aby jeszcze lepiej zrozumieć filozofię Nurtów, warto zapoznać się z poniższą tabelą. Przedstawia ona, jak odpowiedzieliby typowi przedstawiciele danej ścieżki:
Niebieski | Czerwony | Indigo | Złoty | Srebrny | |
Jakie znaczenie ma pojedyncze życie? | Życie to szansa na zdobycie wiedzy oraz mądrości, które można przekazać kolejnym pokoleniom. | Celem życia jest eksperymentowanie i doświadczanie emocji. Najważniejsze to kierować się swoją pasją. | Znaczenie pojedynczego życia można rozpatrywać jedynie w kontekście tego, jak przyczyniło się ono dobru ogólnemu. | Jedno życie wcale nie góruje nad innym. Prawdziwe znaczenie ma pomoc innym. | Celem życia jest bycie zapamiętanym i zmieniać świat tak, by żyć w pamięci potomnych na zawsze. |
Utrata życia jest tragedią... jednak DLACZEGO jest to tragedia? | Śmierć jest tragedią tylko wtedy, gdy cała wiedza zmarłego przepadła wraz z nim. | Sama śmierć nie jest tragiczna. Dużo tragiczniejsze jest przeżycie życia w nudzie i monotonii. Każdy umiera, jednak niewiele osób tak naprawdę żyje. | Poświęcenie się dla ogólnego dobra jest tragiczne.. jednak nie tak tragiczne, jak podjęcie innej, destrukcyjnej decyzji. | Śmierć przynosi ból i cierpienie, osobom, które dotyka. Pozostawia dziury w sercu, które praktycznie nie można wygoić. | Zakończenie życia, przed tym nim się w pełni osiągnęło własny potencjał. |
Co jest największą tragedią światów, które przeminęły? | Ich wiedza została utracona. Wszystko co już wiedzieli, musi zostać odkryte po raz kolejny. | Żyli, kochali, tworzyli. Na pewno kierowali się pasją, tak jak większość z nas. Jedyną tragedią jest to, że nie mogliśmy ich nigdy poznać. | Te cywilizacje, które wyginęły - lub co gorsza wymordowały się nawzajem, są najbardziej tragiczne. | Te światy, które walczyły i zabijały się nawzajem, dbając jedynie o własne interesy. To jest w nich najbardziej tragiczne. | Przeminęli bezimiennie, nie zostawiając nic po sobie. Jedynym wspomnieniem po nich są gruzy. |
Jakie dziedzictwo chcesz zostawić innym? | Chcę nauczyć się tak wiele, jak to możliwe i przekazać swoją wiedzę innym pokoleniom. Chcę zostać zapamiętanym jako wielki uczony - moje imię nie jest przy tym tak ważne. | Chcę zostać zapamiętany jako osoba pełna pasji i życia - prawdziwy przykład na to, jak powinno się żyć. | Chcę zostawić ziemię jako lepsze miejsce, bardziej zorganizowane. Chciałbym przyczynić się do stworzenia ogólnego porządku, który zapoczątkuje wieczny dobrostan. | Chciałby, aby podążyli moim przykładem i również pomagali innym. Moim dziedzictwem jest miłość do moich towarzyszy, którzy poświęcili się w imię słusznej sprawy. | Chcę zostać zapamiętanym na zawsze. Niezależnie, czy ze względu na poczynione dobro, czy zło. Wspomnienia innych ludzi przyczynią się do mojej nieśmiertelności. |
W grze, większość postaci, które spotkasz nie zdaje sobie sprawy z istnienia nurtów i nie będziesz w stanie określić ich motywów. Istnieją również NPC, którzy również będą działali według określonego nurtu. Z takimi postaciami możesz wchodzić w specjalne interakcje - mogą nastąpić "zgrzyty" z powodu odmiennych filozofii życia, lub wręcz przeciwnie, będziesz doskonale potrafił je zrozumieć.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Podstawy rozgrywki
- Torment Tides of Numenera: Opis karty postaci
- Torment Tides of Numenera: Atrybuty i biegłość postaci
- Torment Tides of Numenera: Mechanika wysiłku
- Torment Tides of Numenera: Odporności i stany postaci
- Torment Tides of Numenera: Zdolności eksploracyjne postaci
- Torment Tides of Numenera: Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Torment Tides of Numenera: Nurty a osobowość postaci
- Torment Tides of Numenera: Mechanika awansu
- Torment Tides of Numenera: Artefakty i enigmaty
- Torment Tides of Numenera: Do czego służą osobliwości?
- Torment Tides of Numenera: Przedmioty przekształcone (Bonded items)
- Torment Tides of Numenera: Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness)
- Torment Tides of Numenera: Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Torment Tides of Numenera: Implanty i zabiegi chirurgiczne
- Torment Tides of Numenera: Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
