Nano | Torment Tides of Numenera Jak grać nano w Torment: Tides of Numenera?
W tym rozdziale dowiesz się, jak rozwijać nano i czy warto wybrać nano w nowym Tormencie.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Nano - można śmiało nazwać ich archetypem magów w świecie gry. Są mistrzami tajemnej wiedzy, zdolni do manipulowania rzeczywistością i umysłami innych ludzi. To doskonały wybór dla osób, które chcą grać bardzo inteligentną postacią, która będzie używać zaklęć w interakcji z innymi.
Cechy:
- +2 do puli intelektu,
- Otrzymuje 2 punkty do rozdysponowania między dowolne pule,
- Otrzymuje 2 umiejętności na każdym poziomie,
- Na poziomie 1. Może wybrać 1 zdolność związaną z wiedzą.
Odblokowane umiejętności:
- Natarcie - Atak, działający na 1 wroga. Wybierz rodzaj obrażeń, zadaj obrażenia (5) tego typu i wywołaj dodatkowo niewielki efekt. Premia do obrażeń na poziom wysiłku: 1 (maks. 6).
Dla kogo jest ta klasa?
Nano jest odpowiednikiem maga, czarnoksiężnika w świecie gry. Są najbardziej tajemniczy i posiadają dostęp do zaklęć, co ma bardzo urozmaicony wpływ na grę. Jedna z pierwszych umiejętności, sondowanie umysłu stanowi niezwykle interesujący przykład głębi tej postaci. Umożliwia ona bowiem poznanie powierzchownych myśli większości ludzi i istot z którymi rozmawiasz. Stwarza to doskonałą imersję wcielenia się w skórę maga, który czyta w umysłach innych. Ponadto, nano się świetnie nadaje do używania licznych enigmatów. Kluczowym aspektem gry nano jest jego intelekt - grając tą postacią musisz bardzo dobrze rozwijać ten parametr, co przekłada się na liczne, dodatkowe interakcje ze światem gry.
No i chyba najważniejsze, klasa ta ma dostęp do bardzo silnych "zaklęć" i umiejętności. Jest doskonałym uzupełnieniem każdej drużyny i posiada sporą wiedzę o otaczającej rzeczywistości. Jeśli chcesz wcielić się w postać inteligentnego i potężnego maga, strasznego w walce i błyskotliwego w konwersacjach, wybierz tę klasę.
Podsumowując, klasa ta jest idealna dla graczy, którzy chcą poznać świat gry oczami czarodzieja, sondującego umysły innych i mającego dostęp do potężnych umiejętności.
Jak rozwijać nano?
Z biegiem czasu nano stają się niezwykle potężnymi istotami i niezbędnymi członkami drużyny. Choć pełnią funkcję magów, są na tyle wszechstronni, że potrafią poradzić sobie nawet na pierwszej linii walki. Nie bój się więc ryzykować i pamiętaj o paru umiejętnościach, które powinny stać się nieodłączną taktyką każdego nano.
Potężne umiejętności nano:
Przystosowanie (Adaptation) - umiejętność 1 poziomu - obszarowe zaklęcie ochronne, które szczególnie na początku rozgrywki potrafi uczynić drużynę niemal niezniszczalną. Przystosowanie nadaje status Chroniony (Protected) (Pancerz (Armor) +2, Odporność (Resistance) +1) oraz wywołuje premię do pancerza i odporności zależną od poziomu. Nawet na późniejszych rozgrywki warto rzucać Przystosowanie na początku każdego kryzysu, gdy drużyna stoi razem, a członkowie drużyny walczący w zwarciu nie ruszyli jeszcze na pierwszą linię.
Splot Międzywymiarowy (Dimensional Superposition) - umiejętność 1 poziomu - zaklęcie teleportacji. Teleportacja w Torment: Tides of Numenera jest niezwykle przydatna. Nie tylko możesz uciec przed wrogiem lub przemieścić się na pozycję, z której możesz razić zaklęciami, ale także po każdym użyciu nano dostaje efekt Przesunięcia fazowego (Phased), którego powoduje wzrost siły zaklęć ofensywnych. Co więcej, umiejętność nie zużywa akcji (action), lecz ruch (consumes movement), co oznacza, że po użyciu teleportu możesz jeszcze atakować. Warto przed każdym rzuceniem ofensywnego zaklęcia użyć teleportu, aby wzmocnić swój atak.
Błysk (Flash) - umiejętność 2 poziomu - zaklęcie szczególnie przydatne na początku rozgrywki przez wzgląd na relatywnie wysokie obrażenia i obszarowy charakter rażenia. Szczególną zaletą Błysku jest fakt, że razi tylko i wyłącznie wrogów. Nadaje się więc do atakowania skupisk przeciwników, z którymi aktualnie walczą Twoje postacie w zwarciu.
Ożywienie Ognia (Animate Balefire) - umiejętność 4 poziomu - niezwykle użyteczna zdolność i obowiązek każdego nano. Umiejętność przywołuje konstrukt z ognia, który walczy po Twojej stronie i skupia na sobie ataki wrogów. Ożywieniec ma wysoki współczynnik aggro (prowokuje wrogów do ataku, którzy w mniejszym stopniu zwracają uwagę na resztę drużyny) i potrafi dać kilka tur na przegrupowanie lub zaplanowanie kontrataku.
Wir (Maelstrom) - umiejętność 4 poziomu - najpotężniejszy atak magiczny. Zadaje łącznie 12 punktów obrażeń różnego typu na bardzo dużym obszarze. W połączeniu z wysiłkiem i pasywnymi bonusami zaklęcie potrafi mocno przerzedzić zastępy wrogów.
Te kilka umiejętności pozwala wyjść cało niemal z każdego kryzysu. Wystarczy na początku rzucać Przystosowanie, później Ożywienie ognia, a na końcu Wir lub Błysk poprzedzony Splotem Międzywymiarowym. Pamiętaj, że wirem należy operować z rozwagą, ponieważ razi także członków drużyny. Warto celować zaklęciem tak, aby trafiać tylko w przeciwników. Możesz użyć do tego między innymi Ożywienia Ognia, aby skupić ataki wrogów tylko na jednej postaci.