Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zazdrosne serca (Covetous Hearts) poradnik Torment: Tides of Numenera

Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2017

Sposób odblokowania: Porozmawianie z Kapitan Janur w Zaginionym Kotwicowisku (M21.1).

Uwaga - Zadaniem tym nie możesz zająć się dopóki nie odblokujesz sobie dostępu do Zaginionego Kotwicowiska. Jest to możliwe dzięki skorzystaniu z portalu przy Paszczy w dzielnicy Mały Nihilesh (M19.5), przy czym portal jest początkowo nieaktywny. Uaktywnienie go jest częścią innego pobocznego questu - Nowonarodzona Paszcza. Przejdź do opisu tego questu by poznać szczegóły.

Porusz w trakcie rozmowy temat Rdzenia - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Porusz w trakcie rozmowy temat Rdzenia

Po dotarciu do Zaginionego Kotwicowiska porozmawiaj z Kapitan Janur. Przebywa ona w głównym pomieszczeniu futurystycznego portu i będzie pierwszą postacią z jaką spotkasz się w tej lokacji (M21.1). Podczas rozmowy koniecznie porusz temat Rdzenia Nawigacyjnego, dzięki czemu dowiesz się, że już w przeszłości podejmowane były próby jego kradzieży.

Po tym jak opisywany quest pojawi się w Twoim dzienniku opuść na chwilę Kotwicowisko i powróć do dzielnicy Dziedziniec Memoviry żeby spotkać się tam z Dracogenem (M15.1). Potwierdzi on, iż jest zainteresowany pozyskaniem Rdzenia. Możesz już raz jeszcze udać się do Kotwicowiska i wybrać w jaki sposób chcesz ukraść wspomniany artefakt. Możesz tego dokonać na dwa opisane poniżej sposoby.

Agresywny sposób

Otwarcie drzwi rozpocznie walki - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Otwarcie drzwi rozpocznie walki

Pierwsza metoda zdobycia Rdzenia Nawigacyjnego zakłada przystąpienie do konfrontacji z laskarami z Zaginionego Kotwicowiska. Drzwi do pomieszczenia z Rdzeniem (M21.3). Są one zamknięte, ale możesz odblokować to przejście dzięki skorzystaniu z jednej z umiejętności (np. wyważyć drzwi). Akcja ta doprowadzi do zaalarmowania wszystkich laskarów z okolicy i załączy się kryzys. Gra teoretycznie pozwala na zabranie ze sobą Rdzenia i dotarcie z nim do wyjścia z portu, ale byłoby to bardzo skomplikowane. O wiele lepiej jest postawić na zamordowanie wszystkich laskarów obecnych na mapie.

Stosuj ataki obszarowe gdy wrogowie ustawią się przy wąskich drzwiach - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Stosuj ataki obszarowe gdy wrogowie ustawią się przy wąskich drzwiach

Bitwa z laskarami nie jest łatwa, aczkolwiek nie zalicza się również do najtrudniejszych, zwłaszcza jeśli grasz dobrze rozwiniętą i wypoczętą drużyną. Musisz przede wszystkim wiedzieć o tym, że wrogowie preferują walkę na dystans. Ich główne ataki to korzystanie z laserów zadających obrażenia energetyczne oraz granatów grawitacyjnych. Te ostatnie mogą niestety powalać członków Twojej drużyny na ziemię i ich dodatkowo "uziemiać". Staraj się neutralizować te negatywne stany lub również polegać na atakach dystansowych (opartych na broniach dystansowych i enigmatach pomocnych w takim sposobie prowadzenia walk).

Co do atakowania przeciwników, warto dążyć do walki wręcz, gdyż laskarowie w bezpośrednich starciach często pudłują. Możesz też wykorzystać to, że po upływie około dwóch tur od momentu rozpoczęcia bitwy powinni zacząć gromadzić się przy wejściu do korytarza z odblokowanymi drzwiami. Rozważ wtedy użycie silnych ataków obszarowych żeby jednocześnie osłabić/zabić kilka osób.

Po bitwie możesz na spokojnie zabrać Rdzeń - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Po bitwie możesz na spokojnie zabrać Rdzeń

Po wygranej bitwie z laskarami możesz oczywiście przeszukać ich ciała (jest to opcjonalne). Najważniejsze jest to żeby wejść do pomieszczenia z Rdzeniem Nawigacyjnym (M21.4), wejść w interakcję z urządzeniem i dokonać kradzieży. Możesz już bez żadnych przeszkód udać się do wyjścia z Kotwicowiska.

Pokojowy sposób

Poproś Genjesa o oprowadzenie drużyny po porcie - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Poproś Genjesa o oprowadzenie drużyny po porcie

Druga metoda zdobycia Rdzenia Nawigacyjnego to cicha kradzież tego przedmiotu. Wariant ten pozwoli ci uniknąć bitwy z laskarami o ile poprawnie będziesz wykonywał kolejne czynności, dobrze podzielisz obowiązki pomiędzy członków drużyny i w miarę szybko uwiniesz się z kradzieżą.

W celu zainicjowania tej metody działania musisz dotrzeć w pobliże zamkniętych drzwi (M21.3) i porozmawiać w tym miejscu z Majorem Genjesem. W trakcie rozmowy poproś majora o możliwość odbycia wycieczki po porcie w jego towarzystwie. Uwaga - Nie przejmuj się tym, że rozpocznie się w tym momencie kryzys. Nie dojdzie do walki o ile nie zostaniesz wykryty na próbie włamania się do pomieszczenia z Rdzeniem i jego zabrania.

Musisz wydawać przy Rdzeniu kolejne polecenia odblokowania - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Musisz wydawać przy Rdzeniu kolejne polecenia odblokowania

Tak jak już zostało to powiedziane musisz podzielić obowiązki pomiędzy członków drużyny. Potrzebne będą ci co najmniej trzy osoby (jedną z nich może być oczywiście główny bohater):

Osoba 1 musi zająć się odblokowaniem drzwi do pomieszczenia z Rdzeniem (M21.3) oraz wchodzić w interakcję z jego konsolą żeby wydawać kolejne polecenia odblokowania (w sumie trzy). Najlepiej żeby była to osoba obdarzona zdolnością Rozwalanie, którą będzie mogła wykorzystać ten parametr do otwarcia drzwi i do zaliczania kolejnych prób przy konsoli.

Druga osoba musi potwierdzać wydawane polecenia przy głównej konsoli - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Druga osoba musi potwierdzać wydawane polecenia przy głównej konsoli

Osoba 2 musi zająć się potwierdzaniem poleceń odblokowania przy głównym panelu kontrolnym znajdującym się na tarasie obserwacyjnym w centralnej części mapy (M21.1). Koniecznie powinien to być ten członek drużyny, który ma w największym stopniu rozwiniętą zdolność Zwinne ręce (i duży zapas punktów Szybkości). To właśnie ta umiejętność będzie potrzebna do zaliczania prób i musisz mieć zawsze duże procentowe szanse powodzenia próby, dzięki czemu nie zostaniesz zdemaskowany podczas wykonywania tego typu operacji.

Majorowi musi ktoś towarzyszyć, dzięki czemu nie zakończy on przedwcześnie wycieczki - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Majorowi musi ktoś towarzyszyć, dzięki czemu nie zakończy on przedwcześnie wycieczki

Osoba 3 musi jedynie towarzyszyć Majorowi Genjesowi podczas wycieczki. Może to być dowolny z pozostałych członków drużyny, gdyż osoba ta musi jedynie podążać za Majorem i zagadywać do niego gdy zatrzyma się w jakimś nowym miejscu (pamiętaj, że rozmowa zużywa akcję w danej turze). Major po dotarciu do głównej sali portu zacznie przemieszczać się po jej obrzeżach w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara i musisz zdążyć z kradzieżą aż zakończy obchód i powróci do miejsca, w którym początkowo przebywał.

Po zniwelowaniu wszystkich zabezpieczeń będziesz mógł zabrać Rdzeń Nawigacyjny - Zazdrosne serca (Covetous Hearts) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Po zniwelowaniu wszystkich zabezpieczeń będziesz mógł zabrać Rdzeń Nawigacyjny

Oto kolejne kroki, które musisz wykonać żeby poprawnie zaliczyć całą scenę:

1) Oddeleguj osobę 1 do otwarcia drzwi do pomieszczenia z Rdzeniem Nawigacyjnym. W kolejnej turze osoba ta musi dotrzeć do panelu sterowania Rdzenia i wybrać jedną z akcji powiązanych z wydaniem pierwszego polecenia odblokowania.

2) Oddeleguj osobę 2 do głównego panelu kontrolnego i zaczekaj aż osoba 1 wyda pierwsze polecenie odblokowania. Użyj wtedy głównej konsoli żeby potwierdzić to polecenie (wymagane użycie umiejętności Zwinne ręce).

3) Osoba 3 przez cały czas musi pozostawać blisko Majora Genjesa. Klikaj na niego w każdej turze żeby podtrzymywać swoje zainteresowanie wycieczką (w przeciwnym razie przedwcześnie wróciłby na swój posterunek).

4) Użyj osoby 1 żeby wydać drugie polecenie odblokowania i następnie osoby 2 żeby potwierdzić to polecenie przy głównej konsoli.

5) Użyj osoby 1 żeby wydać ostatnie trzecie polecenie odblokowania i następnie osoby 2 żeby potwierdzić to polecenie przy głównej konsoli.

6) Ukradnij Rdzeń Nawigacyjny z pomocą osoby 1 (wejdź w interakcję z panelem i wybierz odpowiednią opcję zachowania).

7) Wyrusz wszystkimi członkami drużyny w stronę wyjścia z Zaginionego Kotwicowiska. Musisz z niego skorzystać zanim Major Genjes powróci na swój posterunek.

Zakończenie questu

Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz po opuszczeniu Kotwicowiska wyruszyć z powrotem do dzielnicy Dziedziniec Memoviry i zagadać do Dracogena (M15.1). Nagroda za ukończenie questu to 40 PD, przy czym Rdzeń Nawigacyjny może ci też pomóc w zaliczeniu głównego zadania Cena Dracogena (jego opis przejścia jest na odrębnej stronie poradnika).