Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Stany to tymczasowe warunki albo efekty, które mogą ulepszyć lub osłabić statystyki danej postaci. Określone stany najczęściej mają miejsce w czasie trwania kryzysu, gdy jednostki wykorzystują swoje umiejętności. W gdzie można wyróżnić trzy rodzaje stanów: pozytywne, negatywne i neutralne.
Stany negatywne
Nazwa stanu | Efekty |
Przymus (Compelled) | Jednostka jest zmuszona zaatakować cel, który sprowadził na nią ten stan. Najczęściej używane przez wojowników i silne jednostki, które przejmują na siebie "aggro", chroniąc tym samym słabsze jednostki. |
Oszołomienie (Dazed) | -30% do prędkości ruchu. Ponadto, postać ma zmniejszoną % szansę na powodzenie w licznych akcjach np. w atakowaniu. |
Zdemoralizowany (Demoralized) | Postać ma zmniejszoną % szansę na powodzenie w licznych akcjach. |
Zniewolonie (Enthralled) | Postać zostaje zniewolona i zmuszona do walki po stronie osoby, która wywołała ten stan. |
Podatność (Vulnerable) | -1 do fizycznych odporności. |
Oślepionie (Blinded) | -50% do prędkości ruchu, -35% Uników, -35% do szans ataku, -35% do zadawanych obrażeń. |
Utykanie (Hobbled) | -50% do prędkości ruchu, -15% do Uników. |
Otoczenie (Flanked) | Prędkość ruchu -30%, Uniki -15%, wszystkie akcje -15%. |
Trwały Uraz (Lasting damage) | -1 do jednej z głównych statystyk. |
Roztargnienie | Prędkość ruchu -30%, Uniki -15%, Ataki -15% |
Zakłócenie Akustyczne (Sonic Discruption) | Pancerz -1 |
Stany pozytywne
Nazwa stanu | Efekty |
Energiczność (Energized) | Konwertuje obrażenia w jeden, określony typ obrażeń, dodając przy tym pomniejsze efekty. |
Natchnienie (Inspired) | +5% do Uników, +5% do Siły Woli, +5% do wszystkich rzutów wykorzystujących wysiłek. |
Pełnia sił (rested) | +5% do szansy na krytyczne powodzenie w akcjach. |
Chroniony | +2 Pancerz, Odpornosć +1. |
Stany neutralne
Nazwa stanu | Efekty |
Ukryty (Hidden) | Nie możesz zostać wykryty przez przeciwników, chyba, że wykonasz akcje lub wróg dokona sprawdzenia obszaru. |
Obrona
Każda z postaci w grze ma określone współczynniki obronne, które wpływają na redukcje otrzymywanych obrażeń. W karcie postaci znajdziesz cztery główne parametry:
- Pancerz - zmniejsza otrzymywane obrażenia fizyczne. Większość rodzajów broni zadaje tego typu obrażenia. To bardzo ważny współczynnik dla postaci walczących w pierwszej linii.
- Odporność - ten parametr zmniejsza otrzymywane obrażenia: energetyczne, chemiczne, mentalne i międzywymiarowe. Ten typ obrażeń zadawany jest najczęściej przez ezoterie i enigmaty.
- Uniki - uniki zwiększają szansę uniknięcie trafienia bronią lub pociskiem. Każde 2 punkty szybkości zwiększają uniki o 5%.
Siła woli - zwiększa twoją szanse na odparcie ataków ezoterycznych. Każde 2 punkty intelektu zwiększają siłę woli o 5%.
Współczynniki obronne można głównie zwiększać z pomocą zaklęć i dzięki noszeniu potężnych artefaktów. Najrozsądniej jest jednak uzbrajać w nie jednostki walcząc w zwarciu i trzymać bezpieczny dystans Nano, czy innymi postaciami uzbrojonymi w broń dalekosiężną.