Szara imitacja (Ashen Imitation) - zadanie poboczne | Torment Tides of Numenera Kim jest widmo kobiety w Torment: Tides of Numenera?
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Sposób odblokowania: Rozmowa z Widmem Kobiety w Tawernie Piąte Oko, na Skraju Klifu (M10.3).
W prawym rogu Tawerny Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.3) napotkasz Widmo kobiety, porozmawiaj z nią i zapytaj kim jest. Widmo rzuci się na ciebie, pozwól jednak... duchowi się udusić. Obudzisz się w tajemniczym miejscu, ponownie porozmawiaj z duchem. Od Widma kobiety otrzymasz zadanie odnalezienia w mieście jej "kopii". Skorzystaj dwukrotnie z portali żeby opuścić Labirynt i powrócić do miasta.
Do kolejnych kopii możesz docierać w dowolnej kolejności. Na potrzeby opisywanego questu nie musisz ich wszystkich odnaleźć, ale nie jest to bardzo trudne i ich zestawienie znajduje się poniżej.
Pierwszą kopią jest Seria i w celu doprowadzenia do spotkania z nią musisz zaliczyć inny poboczny quest - Ofiara Rozpaczy.
Drugą kopią jest Biała Plama i ją odnajdziesz na północ od tawerny w dzielnicy Skraj Klifu (M6.1). Porozmawiaj z nią i powiedz jej, że przypomina ci kobietę z tawerny.
Trzecia kopia to dziewczynka o imieniu Avina, która przebywa wraz z innymi sierotami na południe od tawerny w dzielnicy Skraj Klifu (M6.8). Porozmawiaj z Aviną i powiedz jej, że jest podobna do kobiety z gospody. Wypytaj ją o szczegóły, a dowiesz się, że Avina również była nawiedzana przez ducha.
Ostatnia czwarta kopia to kapitan argusów Syvin. Odnajdziesz ją przy zamkniętej Wieży Rady na Placu Rządowym (M5.1). Tak jak wcześniej porusz temat jej znajomego wyglądu.
Po odnalezieniu wszystkich kopii musisz powrócić do Labiryntu i możesz tego dokonać np. zamawiając niebezpiecznego drinka w tawernie czy spotkając się w Karawanseraj z Idyllą i prosząc ją o wprowadzenie w trans. Wróć do lokacji z widmem kobiety.
W Labiryncie pojawią się widma wszystkich kopii, które odnalazłeś. W szczególności zainteresuj się widmem Serii. Zbliżenie się do niego doprowadzi do odtworzenia sceny z oblężenia.
W Labiryncie pojawiło się również Widmo mężczyzny. Wejdź z nim w interakcję. Sytuacja może rozwinąć się na dwa sposoby:
- Zapytanie o to jak wyłączyć maszynę może zirytować widmo i wezwie ono strażników Tabaht na pomoc. Do walki możesz przystąpić w pojedynkę lub wezwać sobie na pomoc widma członków drużyny (o wiele lepsze rozwiązanie). Po rozpoczęciu bitwy atakuj tylko strażników, gdyż widmo będzie niewrażliwe na Twoje ciosy.
- Możesz zaoferować pomoc i następnie użyć Perswazji, by przekonać widmo do zmiany stanowiska/
Niezależnie jak się zachowałeś dowiesz się jak wyłączyć silnik prawdopodobieństwa. Pomów z widmem kobiety i wydostań się z labiryntu portalami.
Musisz się teraz dotrzeć do Zasypanego Rozwidlenia (M11). Jeśli nie wiesz jak tego dokonać to zapoznaj się np. z opisem głównego zadania Chłodny, opanowany szelma. Po dotarciu na miejsce znajdziesz identyczny silnik, jak chwilę wcześniej w swoim umyśle (M11.9). Podejdź do niego i spróbuj go dezaktywować. Koniecznym będzie użycie wysiłku związanego koncentracją i jednością z nurtem, by zadanie się powiodło. Gdy ci się to uda, zdobędziesz 40 PD.