Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera Jak pozbyć się choroby enigmatoidalnej w Torment: Tides of Numenera?
W rozdziale tym dowiesz się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą choroba enigmatoidalna wywołana enigmatami w nowym Tormencie. Dowiesz się również, co wywołuje chorobę, jakie są jej skutki, dlaczego Koncentracja w Torment: Tides of Numenera jest tak ważna oraz jak się jej pozbyć.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) to jedna z bardziej złożonych mechanik gry Torment: Tides of Numenera i powiązana jest ona ściśle z wykorzystywaniem przez bohaterów enigmatów (Cyphers). Gwoli przypomnienia enigmaty to potężne artefakty, które działają na zasadzie przedmiotów jednorazowego użytku. Odnajdywane enigmaty automatycznie przenoszone są do specjalnego miejsca w inwentarzu gdzie oczekują na uaktywnienie.
Domyślnie główny bohater może mieć maksymalnie aktywne dwa enigmaty (u pozostałych towarzyszy limit może być inny) i choroba pojawia się przy próbie umieszczenia w inwentarzu kolejnego tego typu obiektu. Limit enigmatów nie jest oczywiście stały na całą grę i wraz z rozwojem postaci oraz nabywaniem nowych zdolności może on być sukcesywnie zwiększany. Pojawienie się choroby enigmatoidalnej jest równoznaczne z otrzymaniem kary do statystyk danego bohatera i jest to oczywiście bardzo niepożądany rezultat. Pewnym pocieszeniem jest to, że nie jest to kara, która pozostaje już na stałe, a jedynie tymczasowy stan.
Ważna uwaga - Skutki uboczne choroby enigmatoidalnej stają się bardziej dokuczliwe w miarę coraz większego przekraczania dozwolonego limitu enigmatów. Wyposażanie danego bohatera w kolejne "ponadlimitowe" enigmaty może w konsekwencji doprowadzić do jego śmierci i stanie się tak jeśli zapełnione zostaną wszystkie pomarańczowe sloty w części inwentarza zarezerwowanej dla enigmatów. Bohater STRACI wtedy WSZYSTKIE posiadane enigmaty. Dodatkowo jeśli stan ten dosięgnął głównego bohatera to wyląduje on w Labiryncie.
Jak pozbyć się choroby enigmatoidalnej?
- Wykorzystanie posiadanych enigmatów, by powrócić do stanu, w którym ich limit nie jest przekroczony.
Przekazanie jednego z enigmatów innemu bohaterowi, który nie przekroczył jeszcze ich limitu. W tym celu wybierz jeden z enigmatów i przeciągnij go do inwentarza wybranego towarzysza (na obrazek jego głowy w inwentarzu).
Sprzedanie niepotrzebnych enigmatów handlarzowi. Jest to najgorszy wariant, którego nie powinieneś stosować. Wyjątkiem jest sytuacja gdy dany enigmat jest zupełnie niepotrzebny drużynie lub gdy potrzebujesz szybkiego zastrzyku błyszków na inne zakupy.