Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera Jakie zdolności wybrać w Torment: Tides of Numenera?
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Zdolności eksploracyjne zapewniają premię do wszystkich akcji i wyzwań, zwiększając szansę na sukces. Z niektórymi łączą się też dodatkowe korzyści, takie jak zwiększenie zdrowia, czy liczby enigmatów, które możesz bezpiecznie nosić. Oto spis dostępnych zdolności eksploracyjnych w grze, z dodatkowym opisem przydatności:
Nazwa zdolności | Opis | Przydatność |
Rozwalenie | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Zwinne ręce | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 3/5, od czasu do czasu możesz skorzystać z tej opcji. |
Bieganie | Premia do zasięgu ruchu w trakcie każdego kryzysu. | 1/5, choć dodatkowy ruch może być |
Wytrzymałość | +5 pkt zdrowia na poziom. Brak wyszkolenia zmniejsza zdrowie o 2 pkt. | 4/5, dodatkowe punkty życia zawsze się przydadzą. |
Ukrycie | Premia +15% na poziom podczas użycia umiejętności ukrywania się. Dostępne tylko podczas kryzysu. | 2/5, ukrywanie się przydaje się bardzo sporadycznie. |
Perswazja | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 4/5, bardzo przydatna zdolność, szczególnie dla graczy, którzy stawiają na dyplomacje. |
Wiedza o naturze | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Wiedza o maszynerii | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Leczenie | Używając zdolności lub przedmiotów leczniczych, przywracasz +5pkt zdrowia na poziom. | 4/5, dodatkowe leczenie zdecydowanie się przyda. |
Oszustwo | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 4/5, bardzo przydatna zdolność, szczególnie dla graczy, którzy stawiają na dyplomacje. |
Koncentracja | Zmniejsza kary za noszenie przekształconych artefaktów. Maksymalne wyszkolenie umożliwia dodanie do ekwipunku przekształconych artefaktów na obu miejscach bez wywoływania, negatywnych efektów. | 5/5, jedna z najważniejszych zdolności. Artefakty są niezwykle przydatne i warto się nimi posługiwać bez ujemnych kar do statystyk. |
Percepcja | Odblokowuje opcje dialogowe oraz dodaje premię +15% na poziom do wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 4/5, bardzo przydatna zdolność, która jako jedna z nielicznych odblokowuje nowe ścieżki dialogowe. |
Wiedza mistyczna | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Zastraszenie | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 3/5, od czasu do czasu możesz skorzystać z tej opcji. |
Użycie enigmatu | Zwiększa limit noszonych przez postać enigmatów o 2 na każdy poziom wyszkolenia. Brak wyszkolenia zmniejsza limit o jeden. | 5/5, enigmaty zdecydowanie ułatwiają grę i późniejsze potyczki. Warto je "chomikować" na przyszłość, co ułatwia noszenie wielu na raz. |
Anamneza | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 5/5, jedna z lepszych umiejętności w grze. Anamneza przewija się przez praktycznie całą grę, a jej użycie umożliwia zdobycie dodatkowych punktów doświadczenia. |
Jedność z nurtem | Odblokowuje trudniejsze opcje Wezbrania nurtu. | Umiejętność nabyta fabularnie, odblokowuje unikatowe możliwości interakcji z innymi. |
Ponadto, każda ze zdolności posiada dwa poziomy wyszkolenia, które dodatkowo zwiększają specjalizacje. Często jednak zdarza się tak, że nie warto maksymalnie ulepszyć zdolności - dodatkowe 15% powodzenia w akcji po prostu się nie opłacają. Warto więc planować rozwój z pewnym wyprzedzeniem i postawić na uniwersalność postaci. Dobrym posunięciem jest również specjalizowanie każdej postaci z drużyny w innym zdolnościach eksploracyjnych.