Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera Jakie zdolności wybrać w Torment: Tides of Numenera?

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Zdolności eksploracyjne zapewniają premię do wszystkich akcji i wyzwań, zwiększając szansę na sukces. Z niektórymi łączą się też dodatkowe korzyści, takie jak zwiększenie zdrowia, czy liczby enigmatów, które możesz bezpiecznie nosić. Oto spis dostępnych zdolności eksploracyjnych w grze, z dodatkowym opisem przydatności:

Nazwa zdolności

Opis

Przydatność

Rozwalenie

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji.

Zwinne ręce

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

3/5, od czasu do czasu możesz skorzystać z tej opcji.

Bieganie

Premia do zasięgu ruchu w trakcie każdego kryzysu.

1/5, choć dodatkowy ruch może być

Wytrzymałość

+5 pkt zdrowia na poziom. Brak wyszkolenia zmniejsza zdrowie o 2 pkt.

4/5, dodatkowe punkty życia zawsze się przydadzą.

Ukrycie

Premia +15% na poziom podczas użycia umiejętności ukrywania się. Dostępne tylko podczas kryzysu.

2/5, ukrywanie się przydaje się bardzo sporadycznie.

Perswazja

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

4/5, bardzo przydatna zdolność, szczególnie dla graczy, którzy stawiają na dyplomacje.

Wiedza o naturze

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji.

Wiedza o maszynerii

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji.

Leczenie

Używając zdolności lub przedmiotów leczniczych, przywracasz +5pkt zdrowia na poziom.

4/5, dodatkowe leczenie zdecydowanie się przyda.

Oszustwo

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

4/5, bardzo przydatna zdolność, szczególnie dla graczy, którzy stawiają na dyplomacje.

Koncentracja

Zmniejsza kary za noszenie przekształconych artefaktów. Maksymalne wyszkolenie umożliwia dodanie do ekwipunku przekształconych artefaktów na obu miejscach bez wywoływania, negatywnych efektów.

5/5, jedna z najważniejszych zdolności. Artefakty są niezwykle przydatne i warto się nimi posługiwać bez ujemnych kar do statystyk.

Percepcja

Odblokowuje opcje dialogowe oraz dodaje premię +15% na poziom do wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

4/5, bardzo przydatna zdolność, która jako jedna z nielicznych odblokowuje nowe ścieżki dialogowe.

Wiedza mistyczna

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji.

Zastraszenie

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

3/5, od czasu do czasu możesz skorzystać z tej opcji.

Użycie enigmatu

Zwiększa limit noszonych przez postać enigmatów o 2 na każdy poziom wyszkolenia. Brak wyszkolenia zmniejsza limit o jeden.

5/5, enigmaty zdecydowanie ułatwiają grę i późniejsze potyczki. Warto je "chomikować" na przyszłość, co ułatwia noszenie wielu na raz.

Anamneza

Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością.

5/5, jedna z lepszych umiejętności w grze. Anamneza przewija się przez praktycznie całą grę, a jej użycie umożliwia zdobycie dodatkowych punktów doświadczenia.

Jedność z nurtem

Odblokowuje trudniejsze opcje Wezbrania nurtu.

Umiejętność nabyta fabularnie, odblokowuje unikatowe możliwości interakcji z innymi.

Ponadto, każda ze zdolności posiada dwa poziomy wyszkolenia, które dodatkowo zwiększają specjalizacje. Często jednak zdarza się tak, że nie warto maksymalnie ulepszyć zdolności - dodatkowe 15% powodzenia w akcji po prostu się nie opłacają. Warto więc planować rozwój z pewnym wyprzedzeniem i postawić na uniwersalność postaci. Dobrym posunięciem jest również specjalizowanie każdej postaci z drużyny w innym zdolnościach eksploracyjnych.