Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) poradnik Torment: Tides of Numenera

W rozdziale tym poznasz sposoby, na które możesz rozwiązać quest z potworem w klatce w dzielnicy Mały Rynek. Nyktemeron w Torment: Tides of Numenera to potężny przeciwnik!

Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2017

Sposób odblokowania: Rozmowa z Beleazarem (M3.6).

Z rozmowy z Beleazarem (M3 - Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Z rozmowy z Beleazarem (M3.6) dowiesz się, iż chce on ukraść z energetycznego więzienia potwora zwanego Nyktemeronem, by móc następnie przeprowadzić na nim swoje badania. Poprosi cię o pomoc przy zadaniu, dając ci wymagany do ukończenia zadania przedmiot, Grudka Teleportacyjna. Stwora znajdziesz tuż obok postaci, na południowy wschód (M3.7). Jednakże, by nie było za łatwo, jest on strzeżony przez dwójkę poszukiwaczy przygód. Tutaj też przytrafia się możliwość wykonania zadania na kilka sposobów - możesz wypuścić i następnie pokonać bestię w walce, "podkablować" Beleazara i powstrzymać go przed wykradnięciem kreatury lub doprowadzić do rozmowy z Nyktemeronem i przenieść go do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Wszystkie te sposoby dokładniej opisane zostały poniżej.

Sposób pierwszy - wypuszczenie i pokonanie Nyktemerona

Możesz potargować się z El-Jinho - Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Możesz potargować się z El-Jinho

Rozpocznij rozmowę z El-Jinho (M3.8), jednym z pary strażników pilnujących bestii i poproś go, by móc zobaczyć potwora z bliska. Rozmówca zażąda 25 błyszków, aczkolwiek jeśli skorzystasz poprawnie z Perswazji i wykonasz dość łatwy test na Intelekt to opłata może zostać obniżona do 10 błyszków.

Warto teraz zapisać grę, gdyż czeka cię dość trudny test na szybkość (Speed). Podejdź do pola siłowego trzymającego potwora w uwięzi i wejdź z nim w interakcję. Musisz zaliczyć poprawnie test na Szybkośc (Zwinne ręce), by umieścić Grudkę Teleportacyjną od Beleazara na polu siłowym. Jeśli uda ci się wykonać test to potwór zostanie teleportowany z klatki. Przeklikaj rozmowę z dwójką strażników (możesz powiedzieć im prawdę lub wymyślić wymówkę) i porozmawiaj z Beleazarem, który zleci ci zabicie potwora.

Pokonanie Nyktemerona nie jest łatwe - Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Pokonanie Nyktemerona nie jest łatwe

Udaj się teraz do dzielnicy Rafa Upadłych Światów. Potwór Nyktemeron będzie znajdował się w jego południowo-wschodniej części (M2.3). Z bestią tą nie warto podejmować walki, jeśli twoja drużyna nie liczy jeszcze czterech członków i jeśli nie jest odpowiednio silna (możesz zająć się innymi questami dostępnymi w mieście żeby zdobyć doświadczenie).

Po kliknięciu na Nyktemerona możesz rozpocząć walkę i musisz liczyć się z koniecznością rozegrania bardzo wymagającej potyczki. Bądź przede wszystkim gotowy na to, że bestia zadaje silne ataki obszarowe i postaraj się nie ustawiać obok siebie wszystkich członków drużyny. Dodatkowo dobrze jest próbować osłabiać obronę potwora lub go paraliżować polegając na unikalnych umiejętnościach towarzyszy.

Po wygranej walce zdobędziesz mózg Nyktemerona (Nychthemeron Brain). Powróć z nim do Beleazara (M3.6) i przekaż mu go. W nagrodę otrzymasz 40 PD i artefakt Psychiczna Ochrona (umożliwia on posiadanie dodatkowych enigmatów).

Sposób drugi - powstrzymanie Beleazara

Nie warto zabiegać o karę dla Beleazara - Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Nie warto zabiegać o karę dla Beleazara

By powstrzymać Beleazara wystarczy po prostu udać się do strażników pilnujących bestii (M3.8) i poinformować ich, iż Beleazar planuje wykraść Nyktemerona. By to zrobić, rozpocznij z nimi rozmowę i poinformuj ich o zleceniu chłopaka. W czasie konwersacji, pokaż Grudkę Teleportacyjną i przekonaj, żeby chłopak dostał nauczkę na przykładzie strażnika. Następnie wręcz Beleazarowi notatki, by zdobyć 25 PD, 20 błyszków i artefakt - Psychiczna Ochrona (umożliwia posiadanie dodatkowych enigmatów). Zadanie zostanie zakończone.

Sposób trzeci - porozmawianie z Nyktemeronem i przeniesienie go do Labiryntu

Możesz porozmawiać ze stworzeniem z klatki tylko po tym jak zmieni się linia czasu i nastanie noc - Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Możesz porozmawiać ze stworzeniem z klatki tylko po tym jak zmieni się linia czasu i nastanie noc

Ten sposób zaliczenia questu jest najbardziej satysfakcjonujący, ale i zdecydowanie najtrudniejszy do osiągnięcia. Dzieje się tak dlatego, że by móc z niego skorzystać musisz wcześniej spełnić inne wymagania. Podczas zaliczania głównego questu Upadek na ziemię musisz mianowicie zaliczyć zagadkę z zegarem w alternatywny sposób i przyczynić się do zmiany linii czasu, dzięki czemu w dzielnicy Mały Rynek nastanie noc. Po szczegółowe informacje jak tego dokonać przejdź do omówienia wspomnianego zadania.

Po tym jak nastanie noc udaj się do klatki z Nyktemeronem i kliknij na niej w rezultacie czego uda ci się nawiązać rozmowę z tą kreaturą. Opcje dialogowe wybierane podczas tej rozmowy nie mają kluczowego znaczenia. Najważniejsze jest to żeby w trakcie tego spotkania zgodzić się na oswobodzenie Nyktemerona. Oznacza to konieczność wykonania tych samych czynności, co w opisanym wcześniej pierwszym sposobie ukończenia questu - musisz zaliczyć próbę z użycia umiejętności Zwinne Ręce i umieścić Grudkę Teleportacyjną od Beleazara na polu siłowym. Jeśli uda ci się wykonać test to Nyktemeron zostanie uwolniony.

Porozmawiaj z Nyktemeronem w umyśle bohatera, a odblokujesz nową zdolność - Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast) - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Porozmawiaj z Nyktemeronem w umyśle bohatera, a odblokujesz nową zdolność

W przeciwieństwie do opisanego wcześniej pierwszego wariantu oswobodzony Nyktemeron nie przeteleportuje się do Rafy Upadłych Światów, tylko przeniesie się do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Warto przy najbliższej okazji odwiedzić Labirynt (zgiń w dowolnych okolicznościach lub np. poproś Idyllę z Karawanseraj o wprowadzenia bohatera w trans). Spotkaj się tam ponownie z Nyktemeronem. W wyniku tego spotkania odblokujesz nową umiejętność pasywną Obrona Nyktemerona (zapewnienie losowego stanu atakującemu wręcz).

W celu oficjalnego zakończenia questu zdaj raport Beleazarowi. Jeśli powiesz mu prawdę na temat okoliczności uwolnienia Nyktemerona to nie otrzymasz żadnej nagrody. Jeśli za to skłamiesz i zaliczysz test z użycia Zwodzenia i Wiedzy o maszynerii to zdobędziesz 25 PD.